חומרי איטום ברעננה

מחפשים חומרי איטום ברעננה? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והגגנים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

אוטם צביקה-גגות
צביקה בוקר

אוטם צביקה-גגות

נבדק לאחרונה 14.03.2024
4.81
67
חוות דעת
התמחויות: כל סוגי האיטום , איטום ובידוד גגות ומרתפים , זיפות וסיוד גגות , יצירת שיפועים - בטקל , איטום באמצעות יריעות ביוטמניות , ייעוץ ופיקוח הנדסי, אחריות מובטחת , אחריות על כל עבודה , נותן מענה לעסקים ולקוחות פרטיים , 20 שנות ניסיון ומקצועיות
איטום טל
אבי סבג

איטום טל

נבדק לאחרונה 17.03.2024
4.78
131
חוות דעת
התמחויות: זיפות וסיוד גגות , הלחמת יריעות ביטומניות , יציקת בטקל , איטום מרתפים בהתזה , איטום גגות מרוצפים , שיקום ואיטום מבנים בשיטת הסנפלינג , שיקום וחידוש בטון , איטום קירות וחלונות חיצוניים , חיזוק אריחי שיש , מומחים בפתרונות למעטפת מבנה לקוייה
ניק איטום
ניק בנובייב

ניק איטום

נבדק לאחרונה 17.03.2024
4.84
81
חוות דעת
התמחויות: הלבנה בחומרים אקריליים , הלבנה בחומרים פוליאוריטנים על בסיס גומי או סילוקנוי , הלחמות יריעות ביטומניות , השתתף בחוג להקמת איכות בחברה , איטום מרתפים, מקלטים, אדניות, בריכות , שיקום מבנים, תיקוני טיח , אוטם מורשה קבלן רשום , פריסת תשלומים נוחה , עבודה מקצועית ונקייה , אחריות מלאה על כל עבודה
האחים תמם
אמיר תמם

האחים תמם

נבדק לאחרונה 14.03.2024
4.83
130
חוות דעת
התמחויות: קבלן רשום בארגון הקבלנים ואוטם מורשה , איטום גגות מרוצפים , איתור נזילות , איטום מבנים וגגות , איטום חדרים רטובים , איטום מרתפים , איטום מאגרי מים ובריכות שחייה , מתמחים באיתור נזילות , הצעות מחיר וייעוץ בתשלום

ענף האיטום התפתח רבות בשנים האחרונות, והתפתחות זו ניכרת לא רק בשיטות האיטום – אלא גם בחומרי האיטום המתוחכמים שנכנסים לשוק במהלך השנים.

למי מאיתנו שאינו מבין בתחום האיטום, שמותיהם של חומרי האיטום כנראה לא יאמרו הרבה. על אף שתמיד מומלץ להזמין קבלן איטום מוסמך – מומלץ לכל אדם להכיר את מושגי המפתח בתחום האיטום, מכיוון שזה מסייע לקבל מושג כללי לגבי מחירים, מקצועיות, ופרמטרים נוספים – שעלינו לבחון בעת שאנו מחפשים חומרי איטום ברעננה.

 

חומרי איטום ברעננה

תחום האיטום כולל חומרי איטום רבים, כשלכל אחד מהם יש מאפיינים שונים ושימושים שונים. מומלץ להכיר את שחקני המפתח העיקריים, וכעת נציג חלק מהם בקצרה.

 

חומרי איטום ברעננה

 

חומרים ביטומניים

החומרים הביטומניים הם נגזרות של נפט, והם ידועים ביכולתם להתרכך בחום ולאפשר נוחות עבודה מרבית. לאחר התקררותם – הם יוצרים שכבה קשיחה ואטימה בפני רטיבות ומים. חומרים אלו נפוצים לשימושים רבים, ביניהם איטום גגות, קירות, מאגרי מים ועוד.

 

חומרים פוליאוריטניים

חומרים פוליאוריטנים הם חומרים בעלי מקדם גמישות גבוה יחסית, והם ידועים ביכולתם להידבק בקלות למשטחי עבודה מסוגים שונים. חומרים אלו הם עמידים בפני שחיקה מכנית וחיכוך, ולכן הם נפוצים בשימוש על גבי משטחים החשופים לצעידה וחיכוך רב, כגון ריצוף של מרפסות.

 

יריעות PVC

יריעות PVC משמשות באיטום של גגות, ולאיטום של מאגרי מים חיצוניים כגון בריכות דגים, בריכות התפלה ועוד. יריעות אלה מסוגלות להחזיק שנים רבות במידה ויותקנו בצורה נכונה, ויחד עם זאת – הם אינן מתאימות לכל יישום, מכיוון שהן לא נצמדות למשטח האיטום בצורה הרמטית.

 

תערובות צמנטיות

תערובות צמנטיות הן שילוב של חול, מלט ופולימר, והן ידועות כאטימות במיוחד למעבר של רטיבות. חומרים צמנטים אינם מתבלים בקלות, והם אף מתחזקים ומתקשחים עם מעבר הזמן – מה שהופך אותם ליעילים במיוחד לגישור על סדקים ומגרעות בקירות.

 

רשתות אינטרגלס

רשתות אינטרגלס עשויות פיברגלס, והן משמשות לחיזוק של שכבות איטום מסוגים שונים. רשתות האינטרגלס משמשות למשל באיטום של אדניות בלוקים ובטון, לצורך חיזוק של שכבות איטום מסוגים שונים, כמו למשל יריעות ביטומניות.

חומרי איטום

שימושים של חומרי איטום ברעננה

איטום הוא חלק בלתי נפרד מחיינו, והשימוש בו החל כבר לפני שנים רבות – כשהאדם בנה את הספינות והמבנים הראשונים. הצורך בהפרדה בין סביבות, ומניעת מעבר של רטיבות ביניהם – הוא ברור לכולנו, ואנו נהנים ממנו במהלך השגרה השוטפת שלנו, גם אם אנו לא מודעים לכך. מתי אנו משתמשים בחומרי איטום ברעננה?

 

שימושים של חומרי איטום ברעננה

 

איטום גגות

איטום גגות הוא התחום המוכר ביותר, מכיוון שהוא הראשון שנוטה ליצור בעיות עם ימי הגשם הראשונים. בתחילת החורף, נוצר עומס כבד על קבלני האיטום – ולכן העבודות הן יקרות יותר ופחות יעילות (רטיבות כבר חדרה פנימה). מומלץ לבצע בדיקות של איטום הגג כבר בסוף הקיץ, ולהקדים תרופה למכה.

 

איטום קירות חיצוניים ופנימיים

איטום קירות חיצוניים מכונה "איטום חיובי", ואיטום קירות פנימיים מכונה "איטום שלילי".

ברוב המקרים, גם כשאנו עדים לתופעות של רטיבות בפנים המבנה – מדובר בכשל של האיטום החיצוני, ודבר זה ניתן לבדיקה בעזרת בעל מקצוע. איטום קירות חיצוניים הוא חשוב ממש כמו איטום של גגות, מכיוון ששניהם משלימים את מעטפת האיטום הכוללת של המבנה. איטום קירות חיצוניים נהוג בעיקר במרתפים ומקלטים.

 

איטום בריכות

איטום בריכות הוא קריטי על מנת למנוע נזילה של מים מתוך הבריכה, ועל מנת למנוע חדירה של רטיבות אל דפנות הבטון של הבריכה. איטום בריכות מבוצע מבפנים ומבחוץ, והחומרים הם שונים עבור כל אזור. רטיבות שמחלחלת אל דפנות הבטון של הבריכה, תגרום להתפוררות וסדיקה של הבטון – שהרי הוא חומר סופח מים.

 

איטום מרפסות

איטום מרפסות מהווה אתגר עבור קבלני האיטום, מכיוון שמערכת האיטום של המרפסת ממוקמת מתחת לריצוף, ומכיוון שמרפסות חשופות למשקעים בכמות גבוהה.

בעיה באיטום המרפסת עלולה להשפיע על הדירות שמתחתיה, וברוב המקרים כשבעיות כאלה מתעוררות – זה אומר שישנו מאגר של מים שהצטברו מתחת לריצוף המרפסת.

נושא הניקוז גם הוא משמעותי כשמדובר באיטום של מרפסות, והוא מונע מצב של מים שעומדים במשך זמן רב על קרקע המרפסת.

 

איטום מבנים תת קרקעיים

  • איטום של מבנים תת קרקעיים ואיטום מרתפים מהווה אתגר רציני עבור קבלני האיטום, עקב מספר סיבות:
  • סביבת עבודה לא נוחה ולא מאווררת
  • צורך באיטום ייחודי למניעת כניסת אדמה, רטיבות וגזים.
  • צנרת ומערכות תשתית הממוקמות בקירות המבנה.
  • קושי ביצירת איטום חיובי (איטום קירות חיצוניים).

 

בידוד תרמי ואקוסטי

כיום, נפוץ השימוש בחומרים המאפשרים לנו לשפר את איכות החיים בתוך המבנה, בין אם מדובר במבנה מגורים, משרד, או כל מרחב אחר שבו אנו שוהים.

בידוד תרמי מאפשר לנו לשלוט ביתר קלות בטמפרטורה בתוך החלל, ומונע בזבוז אנרגיה, אקלים לא נעים והיווצרות עובש, ובידוד אקוסטי מאפשר לנו לווסת מעבר רעש שעשוי להפריע לנו ללמוד, לעבוד וכו'.

חומרי איטום ברעננה נדרשים עבור בעלי המקצוע השונים באופן שוטף, ולעתים גם עבור השיפוצניק החובבן המעוניין לנסות כוחו בעבודות איטום כאלו ואחרות. היכן אנו משתמשים בחומרי איטום ברעננה? ובכן, הפונקציה המוכרת ביותר היא איטום הגגות הנדרש עבורנו כל מספר שנים, אך למעשה… תחום האיטום הוא רחב הרבה יותר.

חומרי איטום ברעננה באים לידי שימוש גם באיטומי קירות חיצוניים, איטומי בריכות ומאגרי מים, ואפילו- איטום של אדניות נוי העשויות בטון או בלוקים. החומרים הקיימים בשוק הם מגוונים, וכל אחד מהם הוא בעל תכונות מעט שונות, שאותן יש לקחת בחשבון בהתאם לתוואי השטח והחומר עליו מבצעים את האיטום.

צוות איטום

חומרי איטום ברעננה

אם נבצע חיפוש קצר ברשת בנושא חומרי האיטום, ניחשף במהרה לשמות רבים ומשונים, שעלולים לבלבל את מי שאינו בעל מקצוע בתחום.

בין החומרים האלו נוכל למצוא חומרים ביטומניים – ההופכים גמישים בתנאי חום ומתקשים בטמפרטורת החדר, חומרים צמנטיים – הנחשבים חזקים אך בעלי מקדם גמישות נמוך יחסית, זפת- המוכרת לכולנו לרוב בהקשר של איטום גגות, רשתות אינטרגלס – המיועדות לחיזוק שכבות איטום, חומרים פוליאוריטניים, ועוד.

תחום האיטום הפך מתוחכם יותר בשנים האחרונות, ומגוון החומרים והשיטות מאפשרים לנו עבודות איטום יעילות הרבה יותר מפעם. התאמת חומר האיטום מתבצעת ע"פ המצע שעליו אנו עובדים והתנאים אליו הוא חשוף, וגם בהתחשב באיטום הקודם שנעשה באותו המקום.

 

חומרי איטום ברעננה

 

שיטות איטום

כמו החומרים, גם שיטות האיטום עברו מספר תהפוכות בשנים האחרונות. פעם האופציות היו מצומצמות, וכשרצינו למשל לבצע איטום לקירות חיצוניים של בניין- נאלצנו להקים פיגומים מסורבלים סביב הבניין, מה שפגע באיכות החיים, יצר רעש, לכלוך, ועוד.

וכיום? אנו נתקלים בבעלי מקצוע רבים המשתמשים בגלישת איטום סנפלינג לצורך אותה עבודה, כך שהם יכולים לבצע אותה בצורה הרבה יותר גמישה ונגישה, ומן הסתם כזו הדורשת הרבה פחות משאבים ומאמץ. בין שיטות האיטום החדישות יחסית נוכל גם למצוא איטום בהתזה – שמתברר כיעיל כשמדובר במצע איטום בעל תוואי שטח מורכב, למשל גגות עם הרבה דודים, אנטנות וקולטי שמש.

על אף שלעתים נראה לנו שכל המידע הנחוץ נמצא באינטרנט, אין זה מומלץ לבצע עבודות איטום בעצמנו, כיוון שהתאמת חומר האיטום וטכניקת העבודה- הן קריטיות להצלחתה ועמידותה. לא תמיד החומר היקר ביותר הוא הטוב ביותר עבור מצע האיטום שלנו, ויש להתחשב בפקטורים נוספים, שאנו כחובבנים לא תמיד מודעים אליהם.

חומרי האיטום התפתחו רבות בשנים האחרונות, וכיום השוק מציע מגוון רחב מהם. חשוב להבין שהתאמת חומר איטום חייבת להיות מקצועית ותוך לקיחת שיקולים רבים- אותם רק בעל מקצוע בעל ניסיון בתחום האיטום יוכל להבין. עבודת איטום מקצועית תוכל להבטיח לנו שנים רבות של שקט, בין אם מדובר בקורת הגג שלנו, ובין אם מדובר באיטום של בריכה, מקלט, או אדנית נוי לגידול צמחייה.

 

שיטות איטום

שאלות ותשובות

ישנם המון סוגים של חומרי איטום ברעננה, ישנם חומרים ביטומניים, פוליאוריטניים, PVC, תערובות צמנטיות ועוד… כל חומר מתאים לסוג האיטום הנדרש וסוג המבנה בהתאמה.
בעלי מקצוע רבים משתמשים במגוון רחב של שיטות איטום כגון: גלישת סנפלינג – לצורך עבודות מסובכות, איטום בהתזה – שמתברר כיעיל כשמדובר במצע איטום בעל תוואי שטח מורכב, שיטת הזיפות – השיטה הזולה ביותר המיועדת בעיקר לגגות ועוד… בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום האיטום יוכלו לדעת באיזה שיטה וחומר להשתמש לפי זיהוי התקלה עבור אותה עבודה בהתאם לתנאי השטח והאקלים.
ניווט במאמר