זיפות גגות באשקלון

מחפשים זיפות גגות באשקלון? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והגגנים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

לא נמצאו בעלי מקצוע באזור זה

שימוש בזפת חמה לצורך איטום גגות, היא כנראה השיטה העתיקה ביותר בענף האיטום. השימוש בתכונותיה האוטמות של הזפת החל בתחום הספנות, ומשם עבר לענף הבנייה – היכן שהיא נמצאת בשימוש עד היום. על אף שהזפת נמצאת בשימוש כבר אלפי שנים, היא עדיין נחשבת בין השיטות הפופולאריות לאיטום של גגות. אנשים רבים מחפשים שירותי זיפות גגות באשקלון, ויש מספר דברים שמומלץ לדעת לגבי הנושא.

 

ההיסטוריה של השימוש בזפת

הזפת החלה את דרכה בשירות האנושות, כשהיא סייעה באיטום של ספינות וסירות, ולאחר מכן עברה לשמש בענף הבנייה לצרכי איטום גגות, איטום מרתפים ועוד. שיטת זיפות הגגות נמצאת בשימוש כבר מאות שנים, והיא נחשבת לוותיקה מאוד בתחום. עם השנים חלו שינויים גם בתחום זיפות הגגות, והזיפות של היום הוא משוכלל יותר מאשר פעם. לצורך הדוגמה – בעבר היו משתמשים במדורות על מנת לחמם את הזפת, וכיום קבלני איטום רבים משתמשים במכונות השומרות על הזפת בטמפרטורה האידיאלית שלה (185 מעלות צלזיוס).

זיפות גגות באשקלון

 

מי צריך זיפות גגות באשקלון?

על אף שנכנסו לשוק האיטום שיטות חדישות יותר, אנשים רבים עדיין משתמשים בשיטת זיפות הגגות, עקב המחיר הזול שלה. שיטת זיפות הגגות דורשת תחזוקה תדירה יותר מאשר שיטות אחרות, דוגמת איטום ביריעות ביטומניות. לרוב אנו הופכים להיות מודעים לצורך בזיפות, כשאנו עדים לתופעות המצביעות על חדירת רטיבות לתוך הבית. תופעות כאלה יכולות להיות במקרה הטוב כתמי עובש, בועות ו"הזעה" של התקרה והקירות, ובמקרה הפחות טוב – טפטופים ונזילות.

איטום גגות זיפות

מתי כדאי לבצע זיפות גגות?

שיטת הזיפות דורשת תחזוקה בכל שנה או כמה שנים, ובכל תלוי בתנאי השטח ובאיכות העבודה. בכל מקרה, נראה שהתקופה העמוסה ביותר לחיפוש שירותי זיפות גגות באשקלון, היא תקופת הגשמים. הסיבה לכך היא שאנשים לא "מקדימים תרופה למכה", ומטפלים בבעיה רק לאחר שהיא כבר נתנה את אותותיה.

השיטה הכי טובה והכי כדאית, היא כמובן לבצע בדיקות עוד לפני שמגיעים הגשמים, על מנת לבדוק את טיב האיטום.

לגבי בדיקות כאלה תוכלו להתייעץ עם בעלי מקצוע בתחום האיטום, והן תמנענה עבורכם שתי בעיות עיקריות:

1. תשלום יקר יותר על זיפות גגות דחוף בעת עונת הגשמים, הנחשבת עמוסה במיוחד אצל קבלני האיטום.

2. עבודת זיפות פחות איכותית, מכיוון שהיא מתבצעת כשהרטיבות כבר חדרה אל הגג, ולעתים אף מתבצעת בסמוך לימי גשם.

זיפות גגות באשקלון

 

כיצד מתבצע זיפות גגות באשקלון?

כשאנו מבצעים זיפות גגות, עלינו לעקוב אחר סדר פעולות פשוט יחסית, אך נדרש שהעבודה תתבצע בצורה מקצועית על מנת למנוע כשלים באיטום. באם אין לנו ניסיון בתחום – אין זה מומלץ לבצע את העבודה לבדנו, כיוון שרוב הסיכויים שנצטרך לבצע תיקון לאחר תקופה קצרה יחסית. מהם השלבים בעבודת זיפות הגגות?

 

הכנת השטח

השלב הראשון בכל זיפות גגות באשקלון יהיה תמיד שלב ההכנה, והוא חשוב מאוד. בשלב הזה יש לנקות את כל שטח הגג בצורה יסודית, לקצץ חוטים או כבלים בולטים שאין בהם שימוש, ליישר בליטות, ולהפוך את שטח הגג לישר ככל האפשר. השטחת הגג תהפוך את הזיפות לאיכותי ויעיל יותר.

 

חימום הזפת

הטמפרטורה האידיאלית של הזפת לאיטום, היא טמפרטורה של 185 מעלות צלזיוס, ובשלב הזה יש להביא את הזפת לטמפרטורה הזו. זוהי הטמפרטורה שבה הזפת מגיעה לרמת צמיגות, המאפשרת לה לחלחל ולחדור לכל החורים והסדקים בצורה מיטבית. השיטה הישנה הייתה חימום של הזפת באמצעות מדורות ומבערים באתר האיטום, ואילו היום – ישנן מכונות מיוחדות המאפשרות לחמם את הזפת ואף לשמר אותה בטמפרטורה של 185 מעלות!

 

מריחת הזפת על שטח הגג

בשלב הזה מורחים את הזפת החמה על גבי שטח הגג, וניתן לבצע זאת באמצעות מברשות מיוחדות המיועדות לכך, ומאפשרות החדרה מיטבית של הזפת. יש לכסות את כל שטח הגג – על מנת להבטיח איטום איכותי וללא "פרצות" שעלולות לאפשר כניסת רטיבות דרכן. לאחר התייבשותה – הזפת יוצרת שכבה קשה ואטומה בפני נוזלים.

 

שלב הגימור ("פינישים")

שלב ה"פינישים" הוא חשוב מאוד בתחום האיטום, ובו אנו מיישמים שיטות איטום מתוחכמות על מנת לעקוף מכשולים כאלו ואחרים. כשאנו עובדים על גג – הוא אינו שטוח, ומכיל אובייקטים רבים כמו דודי שמש, אנטנות, מגרעות, קטעי חיבור ועוד. כל אובייקט הפוגע בשלמות מריחת הזפת – מהווה למעשה פוטנציאל לכשל באיטום! והרי זה ידוע שמים יחדרו לכל מקום במידה ונאפשר להם.

בשלב זה ניתן להשתמש בחומרי איטום שונים על מנת לגשר על המכשולים השונים בעת זיפות הגג. זהו השלב שבו גם נצבע על הזפת חומר מלבין דוגמת סיד, כדי להגן מנזקי השמש.

על אף שבישראל אין אנו חווים כמויות עצומות של גשמים, הם בהחלט קיימים, ובד"כ מרוכזים במספר ימי חורף אינטנסיביים.

זיפות גגות באשקלון או איטום מסוג אחר, הוא הכרחי לשמירה על עמידותם של הגגות, ולמניעת נזילות מי גשמים אל תוך החדרים הפנימיים.

למרות שכיום נכנסו לשוק האיטום שיטות נוספות מלבד שימוש בזפת, עדיין מדובר בשיטה הנפוצה ביותר, ובעיקר כשמדובר בגגות שטוחים ובעלי תוואי שטח נוח יחסית.

ההמלצה היא לבצע זיפות לפני שנוצרים סימני רטיבות, ולשם כך ניתן לפנות לעשרות בעלי מקצוע מנוסים, ואלו יוכלו לבחור את הזפת הנכונה בהתאם לתנאי השטח, ולבצע את הזיפות ע"פ שלביו המדויקים.

זיפות גגות

כיצד מתבצע זיפות גגות באשקלון

השלב הראשוני בזיפות הגג- תמיד יהיה שלב ההכנה, שבו יש לנקות את כל שטח הגג. יש לסתום חורים, לקצוץ חוטים וליישר בליטות, כך ששטח הגג יהפוך להיות חלק ככל האפשר.

בשלב הבא הזפת מחוממת לטמפרטורה של כ-185 מעלות, וזוהי הטמפרטורה האידיאלית שבה הזפת מסוגלת לחלחל ולהיכנס לכל הסדקים שעל פני יציקת הבטון בצורה יעילה.

אז מורחים את הזפת החמה על פני כל שטח הגג, ולאחר שהטמפרטורה שלה יורדת- היא מתקשה והופכת אטומה בפני נוזלים, מה שמאפשר עמידות ארוכה בפני משקעים ונזקי אקלים אחרים.

שיטת זיפות הגגות היא וותיקה מאוד, ועברה שינויים ושכלולים במהלך השנים. למשל- בעבר היה נהוג לחמם את הזפת באמצעות מבערים, והיום משתמשים במכונות ייעודיות לחימום הזפת ושמירה על הטמפרטורה האידיאלית שלה- מה שמעלה את איכות הזפת ואיכות האיטום.

זיפות גגות באשקלון

 

היסטורית השימוש בזפת

הזפת ידועה כחומר אוטם כבר שנים רבות. בעבר השתמשו בה לאיטום של ספינות וסירות, וכיום, היא משמשת בעיקר בענף הבנייה- לצורכי איטום של גגות, מרתפים, ועוד. שיטת זיפות הגגות נחשבת לישנה יחסית, ורבים מעדיפים כיום את השיטות החדישות יותר- למשל שימוש ביריעות ביטומניות, איטום בהתזה, ועוד.

למרות זאת נמצא כי שיטת האיטום בזפת עדיין נפוצה בארץ וגם ברחבי העולם, מדוע? ייתכן שעקב המחיר הזול ביחס לשיטות החדישות יותר.

בהקשר הזה חשוב לומר, שזיפות גגות באשקלון נדרש בתדירות גבוהה הרבה יותר מאשר איטום בשיטות האחרות, ולכן מומלץ לערוך חישוב האם משתלם לנו לבצע זיפות וסיוד של הגג בכל תקופה קצרה, או אולי להשקיע סכום כסף גדול וחד פעמי, שיעניק לנו איטום לאורך זמן רב.

 

טיפ חשוב לסיום!

בעת שאנו מזמינים איש מקצוע לזיפות הגג שלנו, מומלץ ללוות אותו בעת תהליך הזיפות. ישנם אנשי מקצוע אמינים ומקצועיים בתחום האיטום, אך גם היו מקרים שבהם בעלי מקצוע ביצעו עבודה ברמה נמוכה, זיפתו רק חלקים מהגג, והסתירו זאת באמצעות צביעה של החומר המלבין.

השימוש בזפת לצורכי איטום ידוע ומוכר כבר אלפי שנים. בעבר השתמשו בזפת בעיקר לאיטום ספינות, ואילו היום היא משמשת בעיקר לאיטום מבנים ותשתיות.

איטום גגות בזפת נחשב לשיטה וותיקה יחסית, אך עדיין נפוצה ונמצאת בשימוש בארץ ובעולם. טכניקת זיפות הגגות שוכללה במהלך השנים, למשל שימוש במכונות מיוחדות לחימום הזפת המשפרות את איכות האיטום.

למרות זאת- רבים מעדיפים שיטות חדישות יותר, כמו הנחת יריעות ביטומניות או איטום בהתזה.

זיפות גגות באשקלון

שאלות ותשובות

הצורך בזיפות מגיע כשאנו עדים לתופעות המצביעות על חדירת רטיבות לתוך הבית שלנו, תופעות אלה יכולות להתבטא בכתמי עובש, בועות ו"הזעה" של התקרה והקירות, ובמקרה הפחות טוב – טפטופים ונזילות למבנה עצמו.
שיטת הזיפות דורשת תחזוקה קבועה, כדאי לבדוק בכל שנה או שנתיים את מצב הזיפות ובמידת הצורך מומלץ להזמין בעל מקצוע לפני תקופת הגשמים אשר יבחן את טיב האיטום – "להקדים תרופה למכה".
ניווט במאמר