איטום גגות במעלה אדומים

מחפשים איטום גגות במעלה אדומים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והגגנים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

עלמה איטום עבודות גג קומפלט
מוריס רוגל

עלמה איטום עבודות גג קומפלט

נבדק לאחרונה 03.03.2024
4.67
36
חוות דעת
התמחויות: ביצוע כל עבודות האיטום והבידוד , תיקון מערכות איטום כושלות , ביצוע הזרקות , קבלן מורשה , עבודות בגובה , מענה ללקוחות פרטיים ועסקיים , עמידה בלוחות זמנים , שירות אמין, מקצועי ואדיב
פרץ איטומים
דוד פרץ

פרץ איטומים

נבדק לאחרונה 14.01.2024
5
4
חוות דעת
התמחויות: איטום קירות חיצוניים , עבודה בסנפלינג , בדיקות מקיפות לבניין , קבלן מורשה , שיפוץ ושיקום של מעטפת הבניין , תיקון ואיטום גגות רעפים , איטום ותיקון גגות בבניה קלה , תיקון והחלפת מרזבים , יחס אישי, אמין ומקצועי , אחריות על כל עבודה
א.מ עבודות איטום
אורן בן שמעון

א.מ עבודות איטום

נבדק לאחרונה 14.03.2024
4.8
5
חוות דעת
התמחויות: איטום כל סוגי הגגות , עבודות איטום בגובה - עבודות סנפלינג , זיפות גגות בזפת חם וקר, התזות והזרקות , עבודה עם יריעות ביטומניות , חומרים בעלי תו תקן , מחירים הוגנים ויחס אישי , עמידה בלוח זמנים
האוטמים
אוראל יונה

האוטמים

נבדק לאחרונה 10.03.2024
4.92
38
חוות דעת
התמחויות: ביצוע כל עבודות האיטום על פי תקן , ביצוע עבודות גובה וסנפלינג , הלחמת יריעות ביטומניות , איטום בהתזה , איטום מרתפים ומאגרי מים , זיפות וסיוד גגות , עבודות יצוקת בט - קל , ייעוץ מקצועי בבית הלקוח , אחריות על כל עבודה , מחירים הוגנים ותודעת שירות גבוהה

איטום גגות במעלה אדומים נחשב לשירות פופולארי במיוחד, ובמיוחד בימי הגשמים והחורף – בעת שאנשים מגלים כשלים באיטום הגג שלהם, ונזקקים לאיטום דחוף יחסית. תחום איטום הגגות התפתח בשנים האחרונות, ובעוד בעבר השיטה הנפוצה וכמעט היחידה הייתה הזפת החמה, כיום אנו יכולים לראות חידושים כמו יריעות ביטומניות, איטום בהתזה ושיטות נוספות (למידע נוסף על חומרי איטום).

כשאנו מתכוונים לבצע איטום גגות במעלה אדומים, חשוב שנתמצא ברמה מסוימת בשיטות השונות הקיימות בשוק, במחירים של כל שיטה, ובעמידות הצפויה של סוג האיטום. מאמר זה יעזור לכם להבין קצת יותר על תחום איטום הגגות, ויסייע בידכם לקבל החלטה נכונה.

 

ההיסטוריה של איטום הגגות

איטום גגות התבצע מאז תחילת השימוש במבנים בקרב האנושות, ולכן ניתן להבין שמדובר בפעולה עתיקה במיוחד. השימוש בזפת היה נהוג בעבר בתחום הספנות, לאחר מכן הזפת נכנסה לשימוש גם בענף הבנייה, וכיום היא עדיין נחשבת בין השיטות הנפוצות והזולות בעולם לאיטום גגות. בימינו קיימות שיטות חדישות ועמידות יותר, ביניהן איטום ביריעות ביטומניות, איטום בהתזה, איטום בחומרים פוליאוריטנים ועוד.

 

הצורך באיטום גגות במעלה אדומים

בין אם אנו מתגוררים במעלה אדומים או באזור אחר, הגג שלנו חשוף לתנאי אקלים משתנים, הכוללים שמש קופחת בקיץ, מעלות נמוכות בחורף, וכמובן – גשמים, ברד ולעתים שלגים במקומות מסוימים. כל שיטת איטום טומנת בחובה תכונות שונות, ולרוב כששיטת האיטום היא זולה יחסית – זה מצביע על עמידות נמוכה, וכנראה שנצטרך לחדש את האיטום לאחר תקופה קצרה יחסית. תקופת הגשמים היא הפופולארית ביותר להזמנת איטום גגות במעלה אדומים, לא מכיוון שזו התקופה המומלצת לעשות זאת, אלא מכיוון שאז אנשים מגלים שאיטום הגג שלהם דורש חידוש!

איטום גגות

 

שיטות איטום גגות במעלה אדומים

כאמור, כיום ענף איטום הגגות הוא מגוון יותר מפעם, ולרשותנו עומדות מספר שיטות לצורך איטום הגג שלנו. על מנת לבחור בצורה נכונה מבין השיטות, עלינו קודם להכיר אותן.

 

איטום גגות בזפת

איטום וזיפות גגות מהווה את השיטה הוותיקה ביותר, ולמרות שהיא לא יעילה כמו השיטות האחרות – היא עדיין אפקטיבית ונמצאת בשימוש רחב בארץ ובעולם. איטום גגות בזפת, מתבצע באמצעות זפת חמה בטמפרטורה של כ – 185 מעלות, הנמרחת על הגג וחודרת לכל הסדקים והמגרעות על פניו. לאחר התייבשותה – יוצרת הזפת משטח קשה ואטום למים.

 

יתרונות איטום גגות בזפת

  • הזפת היא חומר איטום מעולה עבור גגות שבהם יש מכשולים כאלו ואחרים, דוגמת דודי שמש, קולטי שמש, אנטנות ועוד.
  • הזפת היא שיטת האיטום הזולה ביותר, ולעתים אנשים יעדיפו להוציא סכום קטן בכל כמה שנים, על פני הוצאת סכום גבוה באופן חד פעמי.

 

חסרונות איטום גגות בזפת

  • מכיוון שהזפת מושפעת מהשמש הארצישראלית הקופחת, היא נוטה להתבלות ולכן דורשת תחזוקה שנתית.
  • כשאנו מזפתים את הגג, יש למרוח סיד מעל שכבת הזפת, או חומר מלבין אחר שיימנע את הנזק מקרני השמש. במידה ולא נעשה זאת – יחדור חום אל תוך הבית דרך הגג, והזפת תתבלה מהר יותר.
  • אנשים רבים נוהגים לזפת את הגג בחורף – לאחר שגשמים כבר חדרו אל הזפת הישנה. במקרה כזה נוכל להשתמש רק בחומר איטום נושם – שיוכל גם לאטום את הזפת ולהידבק אליה, וגם לאפשר למים שכבר חדרו להתאדות דרכו החוצה.

 

איטום גגות ביריעות ביטומניות במעלה אדומים

איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות הפך לפופולארי מאוד בשנים האחרונות, ויש שיגידו שהוא מחליף בהתמדה את השימוש בזפת. היריעות עשויות חומר שהוא נגזרת של נפט גולמי, ומסוגל להתרכך בחום. החומר הוא גמיש וחזק, ומאפשר איטום לתקופת זמן ארוכה במיוחד. יש מספר סוגים של יריעות ביטומניות, כששני הסוגים העיקריים הם APP ו-SBS. את סוג היריעה הביטומנית לאיטום – בוחרים ע"פ תנאי השטח והאקלים באותו אזור.

 

יתרונות איטום גגות ביריעות ביטומניות

  • שיטת היריעות הביטומניות נחשבת ליעילה מכל השיטות, והיא מוכיחה את העמידות הגבוהה ביותר בפני חדירת רטיבות.
  • היריעות הביטומניות הן בעלות בלאי נמוך במיוחד, ולכן שיטה זו מחזיקה לתקופות ארוכות במיוחד.
  • היריעות הביטומניות עמידות בטמפרטורות קיצוניות של חום וקור.
  • איטום באמצעות יריעות ביטומניות אינו דורש תחזוקה כלל לאחר העבודה, וגם אין צורך לצבוע עליהן שכבת סיד או חומר מלבין אחר.

 

חסרונות איטום גגות ביריעות ביטומניות

  1. איטום באמצעות יריעות ביטומניות הוא יקר יחסית, ומחירו בסביבות ה70 ₪ למ"ר.
  2. יריעות ביטומניות אינן עמידות לאורך זמן במידה ויש עליהן מים עומדים, ולכן הכנת הגג דורשת לעתים יצירת שיפועים באמצעות "בט-קל"(המשיכו לקרוא על יציקות בטקל) – מה שמוסיף לעלות הכוללת.
  3. קשה ליישם איטום באמצעות יריעות ביטומניות על גגות עם מכשולים רבים, דוגמת דודים, קולטים וכו'.
  4. השיטה מתאימה בעיקר לגגות שלא נאטמו בעבר, או שעברו איטום בזפת בלבד. שימוש בחומרים אחרים עשוי להוות בעיה, וידרוש את קילוף כל החומר מהגג.

 

איטום גגות במעלה אדומים בחומרים אקריליים גמישים

חומרים אקריליים לא נחשבים לבחירה הנפוצה ביותר לאיטום גגות, ובכל זאת הם נמצאים בשימוש לא מועט. חומרים אלו מגיעים בצבע לבן, ומתאימים לגגות קטנים בעיקר. מחירם של חומרים אלו, ממוקם בין מחירה הזול של הזפת לבין מחירן הגבוה של היריעות הביטומניות.

 

יתרונות איטום גגות באמצעות חומרים אקריליים

  • החומרים האקריליים מגיעים כבר בצבע לבן, ולכן אין צורך למרוח עליהם שכבה נוספת בעת שהם משמשים לאיטום גגות.
  • חומרים אקריליים ניתנים ליישום באמצעות התזה, שהיא נוחה יחסית לשיטות איטום אחרות.

 

חסרונות איטום גגות באמצעות חומרים אקריליים

  • בעלי עמידות נמוכה למים עומדים, ולכן מתאימים לגגות עם שיפועים חדים, או לגגות עם ניקוז מדויק.
  • אינם מתאימים לגגות שיש בהם תשתית איטום ישנה, ויתאימו במיוחד למריחה או התזה על תשתית בטון.

 

איטום גגות במעלה אדומים באמצעות חומרים פוליאוריטנים

חומרים פוליאוריטנים המכונים גם "מסטיקים" – הם חומרים בעלי כושר הידבקות גבוה אל התשתית עליה הם נמרחים, ומשמשים לצרכים שונים בתחום האיטום. כשאנו מדברים על איטום גגות, חומרים פוליאוריטנים יעלו בערך כמו יריעות ביטומניות, אך נחשבים לפחות איכותיים מהן לצורך איטום גגות במעלה אדומים. אם כך, מתי מומלץ להשתמש בהם? למשל במצבים שבהם הגג אינו מתאים לאיטום באמצעות יריעות ביטומניות, עקב גישה ותנאי שטח בעייתיים.

 

יתרונות איטום גגות באמצעות חומרים פוליאוריטנים

  • איטום בחומרים פוליאוריטנים הוא יעיל במקרים שבהם יש קושי להשתמש ביריעות ביטומניות, כמו למשל בגגות שבהם יש מכשולים רבים, או גגות שקשה לגשת אליהם ונבצע איטום בסנפלינג.
  • חומרים פוליאוריטנים הם עמידים במיוחד כנגד שחיקה, וכנגד הבדלי טמפרטורות קיצוניים.
  • בעלי כושר הידבקות גבוה במיוחד למשטחים שונים.
  • ידידותיים לסביבה.

 

חסרונות איטום גגות באמצעות חומרים פוליאוריטנים

  • ה"מסטיקים" רגישים לשמש, ועלולים להתקלף בקלות אם נשתמש בהם על גגות חשופים לשמש.
  • שימוש בחומרים פוליאוריטנים, מצריך ברוב המקרים מריחת שכבת הגנה מפני קרני השמש.
  • פחות איכותיים מיריעות ביטומניות בתחום איטום הגגות, ומתאימים יותר ליישומים אחרים.

 

איטום גגות ביריעות PVC

יריעות אלה אינן מודבקות לגג כמו בשיטות איטום אחרות, אלא מונחות מעליו על מנת ליצור כיסוי חופשי. לרוב מחברים את יריעות ה – PVC למעקה הגג, וכך מכסים את כולו באופן יעיל.

 

יתרונות איטום גגות ביריעות PVC

  1. היריעות חזקות מאוד וגמישות, במידה והם מותקנות בצורה נכונה – הן יכולות להחזיק עשרות שנים.
  2. יריעות PVC מתאימות לגגות שבהם תנאי השטח אינם מאפשרים להשתמש ביריעות המולחמות אל הגג.
  3. חומר היריעה הוא לבן, ולכן אינו דורש הלבנה נוספת.

 

חסרונות איטום גגות ביריעות PVC

1. שיטה זו נחשבת ליקרה במיוחד מבין השיטות לאיטום גגות במעלה אדומים.
2. מכיוון שהיריעות אינן מולחמות לגג, הן לא אוטמות אותו באופן הרמטי, ודבר זה יכול לגרום לכשלים באיטום.
3. בעת שיריעות ה – PVC מתבלות, אין אפשרות למרוח עליהן חומר איטום, מכיוון שהן מהוות תשתית לא יציבה.

 

איטום גגות בחומרים פולימרים

חומרים פולימריים מיושמים על גגות באמצעות מריחה או התזה, ומכונים לעתים גם "גומי לגג". כשאנו מדברים על תחום איטום הגגות, חומרים אלו משמשים בעיקר לאיטום של גגות פח.

 

יתרונות איטום גגות בחומרים פולימרים

  • עלות החומרים הללו היא זולה מאוד, ביחס לשיטות איטום הגגות האחרות.
  • החומרים מיושמים באמצעות מריחה או התזה, ואיטום הגג הוא נוח במיוחד באמצעותם.
  • גמישות החומרים הפולימרים היא גבוהה מאוד.

 

חסרונות איטום גגות בחומרים פולימרים

  • חומרים פולימרים הם בעלי עמידות וחוזק נמוכים יחסית לחומרים אחרים, והאחיזה שלהם היא חלשה יותר.
  • החומרים אינם מתאימים לשימוש על גגות מזופתים.

איטום גגות מקצועי

 

מחירי איטום גגות במעלה אדומים

כפי שראינו, יש מגוון של שיטות איטום גגות במעלה אדומים, וכל אחת מתאפיינת במחיר שונה. אם נתחיל מהנמוך לגבוה, נמצא ששיטות איטום הגגות בזפת, ואיטום באמצעות חומרים פולימרים הן השיטות הזולות ביותר, ועבור הזפת – זו אחת הסיבות שהופכות אותה לפופולארית במיוחד. מחיר איטום גגות בזפת או בחומרים פולימרים יעלה לנו בין 30 ל – 40 ₪ למ"ר, אך השימוש בזפת הוא נפוץ הרבה יותר עקב חסרונות החומרים הפולימרים. יש לזכור שבשתי השיטות האלה – נדרשת תחזוקה שנתית, וזהו שיקול שמומלץ לבצע לטווח הארוך. הבאים בתור הם חומרי האיטום האקריליים, שמחירם נע בין 40 ל – 50 שקלים למ"ר, והם מהווים את אופציית הביניים מבחינת המחיר.

לאחר מכן נוכל למצוא את שיטת האיטום ביריעות ביטומניות, שתעלה לנו בין 70 ל – 100 שקלים למ"ר, בהתאם לסוג היריעה שנבחר. ישנם מספר סוגי יריעות השונים בהרכב ובעובי, ותכונות אלו משפיעות על המחיר באופן ישיר. איטום באמצעות חומרים פוליאוריטנים יעלה לנו באותו סדר גודל של איטום באמצעות יריעות ביטומניות, אך נחשב פחות איכותי ממנו. עלות של איטום באמצעות יריעות PVC לרוב תנוע בין 60 ל – 110 שקלים למ"ר, ונחשבת לשיטה יקרה לעומת השיטות האחרות.

 

איך מזמינים איטום גגות במעלה אדומים?

כשאנו מחפשים איטום גגות במעלה אדומים, ייתכן ואנו עושים זאת בלחץ מכיוון שרטיבות כבר חדרה לתוך הבית, ועדיין – מומלץ לעבוד ע"פ סדר פעולות יעיל:

 

השוואת מחירים

השוואת מחירים זריזה יכולה להתבצע דרך האינטרנט, תוך הסתמכות על מספר אתרים. באופן זה נוכל להבין מהו טווח המחירים ההגיוני עבור אותה עבודה, ונדע לא "ליפול" עם בעלי מקצוע שדורשים מחיר גבוה מהנהוג.

 

חוות דעת והמלצות

נסו להבין מול מי אתם עומדים, והשיטה הטובה ביותר היא להשיג המלצה ממקור ראשון. במידה וזה לא אפשרי – חפשו חוות דעת באינטרנט, ונסו לוודא שהן אכן נכתבו ע"י לקוחות אמיתיים.

 

פניה ראשונית

בשיחת הטלפון הראשונית אל בעל המקצוע – נסו לדלות כמה שיותר מידע, ובמקביל נסו להבין את הלך הרוח של אותו אדם. שימו לב לטון הדיבור, לאופן הצגת המחיר, לאדיבות, ולכל פרט אחר שעשוי להועיל.

 

תיאום ציפיות

תיאום ציפיות בשיחת הטלפון הוא חשוב במיוחד, ומונע אי נעימויות בהמשך התהליך! הקפידו לברר את המחיר הסופי, לוודא שאין תוספות או "הפתעות" כלשהן, לשאול לכמה זמן ניתנת אחריות על העבודה, ולוודא מול הקבלן שהוא מתכוון לבצע פינוי וניקוי של הגג מאובייקטים שעלולים להפריע בעבודה.

 

טיפ אחרון וחשוב!

עונת הגשמים היא העונה העמוסה ביותר אצל קבלני האיטום, וזאת מכיוון שכל כשלי איטום המבנים נותנים את אותותיהם ומאלצים את הדיירים לאטום בדחיפות את הגג. היו חכמים והקדימו תרופה למכה! בצעו בדיקה, ובמידת הצורך – חדשו את האיטום לפני החורף, וכך תחסכו לעצמכם מחיר יקר, ועבודה שעלולה להיות הרבה פחות איכותית – עקב רטיבות שכבר הספיקה לחדור.

שאלות ותשובות

כשאנו מחפשים חברה לאיטום גגות, ייתכן ואנו עושים זאת בלחץ מכיוון שרטיבות כבר חדרה לתוך הבית, ועדיין – מומלץ לעבוד ע"פ סדר פעולות יעיל, השוואת מחירים זריזה יכולה להתבצע דרך האינטרנט, להשיג המלצה ממקור ראשון, שימו לב לטון הדיבור, לאופן הצגת המחיר, לאדיבות ולכל פרט אחר שעשוי להועיל בזמן בחירת חברת האיטום מתאימה.
הצורך באיטום נובע מחדירות של מים למבנה בצורה לא רצויה. נשתדל לבצע בדיקה לפני עונת הגשמים כי היא העונה העמוסה ביותר בקרב קבלני איטום גגות עקב מספר רב של פניות בגלל הופעת תגובות לא רצויות על התקרה או קירות המבנה בחורף, רצוי לפנות לאוטם מקצועי לפני החורף לבצע איטום איכותי ומקצועי ולמנוע נזילות עתידיות.
ניווט במאמר