למה חשוב לעשות תיקון מרזבים לפני החורף?

מקרים חריגים שאירעו בחודשים האחרונים בבתים פרטיים ובניינים רבי קומות, הובילו לנזקים חמורים בגגות ומבנים שהיו יכולים להימנע. עובדה זו הובילה אותנו לכתוב את המדריך הנוכחי שיסביר אודות החשיבות של תיקון מרזבים לפני החורף. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתקבלו את האינפורמציה שתקל עליכם בהמשך.

 

סיבה ראשונה: כדי למנוע נזקי מים עתידיים

תיקון וניקוי של המרזבים טרם הגעת הגשמים יאפשרו להפנות את מי הגשמים למקום שנמצא במרחק מה מהבית שלכם. זהו התרחיש האולטימטיבי שצריך להתקיים בכל בית. לצערנו, מי שלא שומרים על תחזוקה קבועה, צפויים לגלות שהמרזבים שלהם יישברו או ייסתמו במהלך החורף. תרחיש זה יוביל לזרימה של מים שתחלחל דרך הקירות והגג, עד שאלה יגיעו לתוך הבית. מדובר במצב שראוי להימנע ממנו, משום שהוא עשוי להוביל להופעת עובש ובמקרים חריגים אף לקריסה של חלקים מהקיר.

נזקי מים

סיבה שנייה: בשביל למנוע הגעתם של מזיקים

יש מזיקים שנמשכים למים עומדים. מדובר בין היתר ביתושים, זבובים ולעיתים אף עכברושים. סביר להניח שלא תרצו לארח את המזיקים הללו בביתכם, משום שהם עשויים להעביר מחלות לדיירי הבית. לכן, נמליץ לבצע תיקון מרזבים בונפיל עוד לפני שהחורף מגיע. משום שכך תוכלו לשמור על תקינותם של המרזבים, להביא לזרימה מיטבית של המים ולהרחיק מזיקים שונים.

 

סיבה שלישית: כדי לשמור על הגג

אי אפשר לעסוק בחשיבות התיקון של מרזבים לפני החורף, מבלי לציין מילה או שתיים על הפגיעה הקשה שעשויה לבוא לידי ביטוי בגג שלכם. נסביר שמרזבים תקולים עשויים להזיק באופן ניכר לגג. בנוסף לנזילות שתוארו קודם לכן, קיים גם עניין אסתטי. אם יש לכם פינת אירוח על הגג שכוללת שטיחים, ספות או פינת זולה, אתם עשויים לגלות שזו תיהרס לחלוטין. שכן, המים שיעלו על גדותיהם עשויים להיספג ברהיטים שנמצאים בקרבת מקום ולגורם להופעת עובש. לכן, עליכם לבצע תיקון מרזבים בהקדם האפשרי.

 

החשיבות בהסתייעות בבעל מקצוע מוסמך

חשוב לציין שהתיקון של המרזבים צריך להתבצע על ידי בעל מקצוע שהוסמך לדבר, בעקבות הסיבות הבאות:

  • יש בידו את הציוד המקצועי והחומרים שמתאימים לתיקון התקלה
  • הוא בקיא בתקלות השונות ויודע איך לפתור כל תקלה
  • יש לו ניסיון והסמכה לעבודה במקומות גבוהים

בחרנו להציג את הפרטים הללו, כדי שתדעו שהטיפול במרזבים תקולים צריך להתבצע אך ורק על ידי מי שהוסמכו לדבר. תיקון עצמאי עלול להוביל לפציעות קשות ומורכבות, כך שעדיף להימנע ממנו.

 

מילים אחרונות לסיום

חשוב לבצע תיקון של מרזבים לפני החורף כדי לשמור על תקינות הגג שלכם, בשביל למנוע מהמים להזיק למבנה הקיים ולהפחית את הסיכוי להגעתם של מזיקים למקום. כעת ברור לכם שתצטרכו לבצע תיקון של מרזבים בימים אלו ממש, כך שנותר לנו רק להזכיר לכם שכדאי לפנות לבעל מקצוע מוסמך שיבצע את ההליך המורכב עבורכם.

תיקון מרזבים