4 שלבים לניקוי מזגנים בצורה מקצועית ונכונה

באופן טבעי כמו כל פינה בבית שלא ננקה לאורך זמן יצטבר אבק, כך גם המזגן יצבור אבק ולכלוך ועלינו לדאוג לנקות אותו כיוון שהוא מזרים לנו אוויר ועלינו לנשום אוויר נקי. מזגן הצובר אבק ועובש יכול לפזר את החלקיקים הללו באוויר ואנו יכולים לנשום אותם ולפתח סוגים שונים של תגובות לכך. חוץ משמירה על בריאותינו, ניקיון של המזגן יאפשר לשמור על תפקוד תקין שלו לאורך זמן באופן יעיל ואף חסכוני. במאמר זה נענה על השאלה כיצד לנקות את המזגן בצורה טובה ונמנה בפניכם את השלבים לעשות זאת.

 

מהי התדירות שעלינו לנקות את המזגן?

ניקוי מזגן יתבצע קודם כל מניקוי הפילטרים שלו, אותם כדאי לנקות אחת לחצי שנה לפחות בכדי לשמור עליהם תקינים ונקיים, כאשר הפילטרים צוברים אבק הם נסתמים ומונעים מהמזגן לעבוד באופן תקין. כאשר המזגן מלוכלך הוא יכול לא לעבוד כשורה וזה יכול להתבטא בכך שהוא אינו יחמם או יקרר בצורה טובה ותהיה לו זרימת אוויר חלשה. את שאר רכיבי המזגן כדאי לנקות באופן יסודי פעם בכמה שנים, כולל הריאטור והסוללות. ישנם מזגנים בעלי חיווי התראה לניקוי הפילטרים שיאפשרו לכם לדעת מתי הגיע הזמן.

 

מהם השלבים לניקוי המזגן?

השלבים לתהליך ניקוי מזגנים בצורה יעילה הם פשוטים ויאפשרו למזגן שלכם להמשיך לעבוד בצורה תקינה ויעילה לאורך זמן:

השלב הראשון הוא בטיחות – לפני שאתם מתחילים לנקות נתקו את המזגן מהחשמל בכדי להימנע ממצב בו ניתן להתחשמל בעת הניקוי. לאחר מכן הורידו את מכסה הפלסטיק החיצוני על ידי שחרור שלו מן התופסנים שנמצאים בצד והרימו אותו כלפי מעלה. לאחר שהורדתם את הפלסטיק שחררו את הפילטרים ושיטפו אותם במים בעדינות היזהרו מקריעת רשתות הפילטר. את שאר חלקי המזגן ניתן לנקות על ידי הסרת חלק הפלסטיק העליון בעזרת ניתוק הברגים מתחת ומעל לכנף, שאבו את האבק בפנים המזגן.

 

מה חשוב לדעת בעת ניקוי המזגן?

עליכם לחכות שכל חלקי המזגן שניקיתם יתייבשו ורק לאחר שהחזרתם הכל חברו את המזגן שוב לחשמל והפעילו אותו. את הפילטרים יש להחזיר בצורה נכונה כיוון שלכל פילטר כיוון מסוים. את סוללת המזגן ניתן לנקות בעזרת חומרים יעודיים לכך, הסוללות הן למעשה צינור נחושת גדול בתוך המזגן אשר בהם זורם הגז בזמן שהמזגן עובד. חשוב לשמור על הסוללות מפני אבנית וקורוזיה ולמנוע פגיעה באלומיניום, אחרי שרכשתם את החומרים הייעודיים לניקוי הסוללות נקו את הצינור בעזרת מברשת בצורה יסודית מלמעלה למטה.

לסיכום: ישנן כמה פעולות שאפשר לבצע לשמור על ניקיון המזגן, אחת מהן היא להפעיל את המזגן במצב אוורור כמה דקות לפני הכיבוי שלו, ומעבר לניקיון אחת לחצי שנה הוא אמור למנוע מצב של עובש על הפילטרים. חשוב לדעת אסור להשתמש בחומרים כמו אלכוהול, מסיר שומנים או אקונומיקה לניקוי המזגן.

מכשיר מיזוג