שיטות לאיתור נזילה בבית

לגלות שיש נזילה בבית זה לא דבר פשוט, שכן פעמים רבות אנחנו רואים את הנזילה בנקודה מסוימת, אך בפועל היא בכלל מתחילה במקום אחר.

מה עושים בנידון? איך אפשר לאתר בדיוק את הנקודה שבה הנזילה מתחילה ולמה זה חשוב? כל התשובות במאמר שלפניכם.

 

איתור נזילות – אז והיום

אם יצא לכם לטפל בנזילה לפני שלושים שנה, אתם בוודאי יודעים לומר שזה לא היה קל. ראשית, הייתם צריכים למצוא איש מקצוע מתאים שיוכל להגיע ולעזור לכם, ושנית, לרוב הוא עשה לא מעט בלגאן בבית. האמת היא, שמעבר לכל המידע שאתם בעצמכם נתתם לו בנוגע לנזילה, לא היו לו כלים מספיק טובים לאתר את מקור הבעיה וזה מה שהוביל לשבירת קירות וכדומה. לעומת זאת, היום הדברים נראים אחרת. היום ניתן לבצע איתור של נזילות בעזרת מצלמת תרמית FLIR ואפילו בעזרת גז, מה שמונע מכם את כל הבלגאן, הלכלוך והזמן הרב שבעבר איתור נזילות היה לוקח. לכן לא צריך לחשוש ובטח שלא כדאי להתעלם מהמצב, כי בעזרת הציוד המתקדם שקיים היום ניתן לאתר נזילות בבית בקלות.

 

האם איתור של נזילות ותיקונן זה משהו שאפשר לעשות לבד?

באופן תיאורטי התשובה היא כן, כי אתם יכולים לקנות ציוד לאיתור נזילות כמו מצלמה תרמית וכך להתחיל לבדוק איפה נמצאת בדיוק הבעיה. בפועל, לא בטוח שזה כדאי, כי בפועל נשאלת השאלה: מה בדיוק תעשו כאשר תבינו איפה הבעיה נמצאת? האם תוכלו לטפל בה בצורה מספיק יעילה לבד? לרוב התשובה תהיה שלילית. לכן אנחנו רוצים להמליץ לכם על האפשרות של הזמנת אנשי מקצוע מובילים, כי מה פתאום שתיקחו סיכונים בעניין הזה. ותעשו זאת לבד? במקום זה רצוי יהיה לפנות אל המומחים שמחזיקים את הציוד הכי משוכלל שיש לאיתור נזילות ולהפקיד בידיהם את המשימה. הם יידעו איך לעשות זאת, ובנוסף, כאשר הם ימצאו את מקור הבעיה, הם גם יוכלו לטפל בה בצורה נכונה.

 

מהם הפרמטרים שיעזרו לכם לבחור אנשי מקצוע טובים בתחום הזה?

זה לא משנה אם אתם רוצים שאנשי המקצוע יגיעו לביתכם ויאתרו את הנזילה בעזרת גז או בעזרת מצלמה תרמית. מה שכן חשוב זה לדעת שאתם מפקידים את המשימה החשובה הזאת רק בידי מי שבאמת יוכל לעשות עבודה טובה. לכן חשוב לברר מה הניסיון של המומחים, איזו השכלה יש להם והאם השכנים שלכם, שאולי הזמינו מאותם אנשי מקצוע שירות, יצאו מרוצים. בנוסף, בין אם מדובר על נזילה שנראית מאוד חמורה ובין אם זו נזילה יחסית מינורית, מה פתאום שתשלמו על כך סכום מאוד גבוה? ההפך הוא הנכון. דברו עם כמה חברות, השוו בין המחירים שכולם חושבים לגבות מכם וכך תבחרו את החברה הנכונה עבורכם לביצוע המשימה החשובה הזאת.

 

טכנאי