צריכים להחליף את הדוד? כמה זה יעלה לכם?

המקלחת המושלמת היא מקלחת במים חמים ונעימים שתנקה לכם את כל הגוף ותסב גם הנאה.

כולנו רוצים לחזור הביתה למים חמים ולהירגע מהיום הארוך שלנו.

לכן דוד המים הוא הכרחי ואם הוא מתקלקל וצריך להחליף אותו, זה משהו שכדאי לטפל במהירות. אז כמה זה יעלה לכם?

 

מתי צריך להחליף דוד שמש?

החלפת דודי שמש צריכה להיות כשהדוד מתקלקל ואין לכם מים חמים. יחד עם זאת, קחו בחשבון שלא תמיד כשהדוד מתקלקל יהיה צורך להחליף אותו או להחליף את כולו. כדי למנוע מכם חיובים מיותרים, במידה ואתם חושבים שהדוד התקלקל כדאי להתקשר לטכנאי שיבוא לבדוק אותו. הטכנאי יוכל לבדוק האם התקלה של הדוד בת תיקון או שיש צורך בהחלפתו. הדוד מורכב מחלקים רבים ולכן כדאי להכווין את הטכנאי לבדוק את כולם. יתכן וניתן יהיה לפתור את התקלה באמצעות החלפת חלקים מסוימים של הדוד וכך תחסכו לעצמכם כסף רב.

 

האם זה יהיה יקר?

אחרי שהבנתם שאתם צריכים להחליף את כל הדוד, נשאלת השאלה הגדולה – כמה עולה דוד שמש? מחירם של דודי שמש משתנה בהתאם לגודל המים שהם מכילים, הספקם, איכות הדוד וכן הסוג שלו. דודי שמש זולים יתחילו במחיר של 700 שקלים בלבד, לעומת דודי שמש גדולים ואיכותיים יותר אשר מחירם יכול להגיע עד ל-4,500 שקלים. מחירים אלו לרוב יכללו את כלל החלקים הנלווים של הדוד: שסתום אל חזור, מעמד, מאיץ חום, שסתום ביטחון הדואג לפריקת לחץ ומסנן אבנית. כך שכאשר את קונים דוד שמש, תוכלו לדעת שקיבלתם את כל החלקים שלו חדשים מהניילון ולא תצטרכו ללכת לחפש אותם בעצמכם.

 

איך למצוא את דוד השמש המושלם?

לא כל דוד שמש מתאים לכל בית. התאמת דודי השמש מורכבת בשכלול של תנאים שונים המשפיעים על תפעולו. ראשית, יש לבדוק את שעות השמש שיש ברוב השנה בבית. כמובן שבחורף יהיו פחות שעות שמש, אך אם אתם גרים באזור קריר בו כמעט ואין שמש, שווה לשקול לקנות דוד ללא קולטני שמש ולהשקיע בדוד גז או דוד בסגנון אחר שלא יצרוך אנרגיה רבה. כמו כן, יש לקחת בחשבון את תדירות השימוש במים חמים, כמה נפשות יש בבית, כמה חדרי מקלחת, מה הספק החימום הנדרש ועוד. מומלץ להתייעץ עם מומחים שיעזרו לכם לקנות את הדוד המושלם עבורכם, כך שתמיד יהיו לכם מים חמים במקלחת.

 

האם אני יכול להחליף בעצמי?

התשובה פשוטה – לא. אלא אם כן אתם אנשי מקצוע, כדאי שלא תחליפו בעצמכם את הדוד גם אם אתם מעולים בעבודות ידיים. החלפת דוד היא מורכבת ואף יכולה להיות מסוכנת, בעיקר כי מדובר בהתקנה של מכשור חשמלי על גג הבית. לכן, כדאי להיעזר בטכנאי מקצועי שיחליף לכם את הדוד.

דוד וקולט