פתיחת סתימה באמבטיה – האם מומלץ לעשות זאת לבד?

בחורף או בקיץ, אנחנו תמיד אוהבים ומקפידים על מקלחת איכותית בסוף כל יום.

המים הזורמים שוטפים מעלינו את תחושת העייפות בסוף היום ונותנת לנו אנרגיות חדשות.

אך כשאנו נתקלים בסתימה באמבטיה, החוויה של המקלחת הנעימה עלולה להיהרס. אם מומלץ לטפל בסתימה לבד?

 

סתימה באמבטיה

מקלחת בסוף היום היא אחד מהתענוגים הקטנים שאנו שומרים ומטפחים לעצמנו באופן יום יומי. אם זה המים הקרים (או חמים בתקופת החורף), השוטפים מעלינו את עומסי היום שעבר, או האפשרות לשיר לעצמנו באופן חופשי, אין ספק שהיציאה מהמקלחת הוסיפה לנו אנרגיות וכוחות חדשים.

אך אם באמצע המקלחת שמתם לב לכך שהמים מתנקזים בצורה איטית ובהמשך התחילו להיווצר לכם בריכות של מים, אמנם חוויית המקלחת שלכם יכולה להשתדרג בנקודה זו לשחייה בבריכה, אך לא כדאי להזניח את הבעיה. סביר להניח כי קיימת לכם סתימה במערכת הניקוז של האמבטיה והשלב הבא הוא פתיחת סתימה באמבטיה בהקדם האפשרי.

 

הגורמים לסתימה

בשונה מהכיור במטבח או בשירותים, אשר אליהם מידי פעם אנו זורקים פסולת ודברים שונים הגורמים לסתימת מערכת הניקוז, במקלחת שלנו אנחנו לא נוהגים לזרוק דברים שונים לפתח הניקוז. אז מה אם כן גורם לסתימה באמבטיה?

אז מבלי להאשים חפצים וגורמים שונים, אחת הסיבות העיקריות לסתימה באמבטיה, תלויה דווקא בנו, גם אם לא באופן ישיר. כאשר תוך כדי המקלחת נושרים לנו שערות למערכת הניקוז, השערות מתמקמות בצנרת, מצטברות ונאספות לכדי גוש חוסם מעבר למים.

 

דרכים עצמאיות לפתיחת הסתימה

ישנם דרכים רבות ומגוונות לפתוח סתימה באמבטיה, כאשר הנפוצה שבהם היא השימוש במוט הפומפה. באמצעות פמפום נמרץ של המוט, נוצר וואקום במערכת הצנרת, אשר דוחפת בלחץ רב את המים במערכת הניקוז ובכך משחררת את הסתימה. כדאי לדעת כי פיתרון זה אינו מוציא את הסתימה החוצה, אלא דוחף אותה פנימה.

פיתרון נוסף, קצת פחות מסורתי ויותר יצירתי, הוא שימוש בחוט ברזל ופלייר. בעזרת כלי מורכב זה, תוכלו להשחיל את החוט, לאחר שיצרתם צורת קרס, למערכת הניקוז, ולסובב אותו כך שהשערות הקיימות במערכת הניקוז ייאספו עליו, ואז משכו את גוש השערות במעלה הפתח.

 

האם מומלץ לפתוח את הסתימה לבד?

כפי שהזכרנו, הדרכים לפתיחת סתימה באופן עצמאי הן רבות ומגוונות, אשר חלקן לא נותן פיתרון סופי ויעיל וחלקן מצריך יצירתיות וסבלנות. אין ספק כי ניתן לפתור את בעיית הסתימה באופן עצמאי, אך לפני שאתם עושים זאת כדאי לקחת כמה דברים בחשבון.

לעיתים רבות, ניסיון לפתור באופן עצמאי את בעיית הסתימה יכול לגרום לבעיות חמורות יותר בהמשך. גם אם נראה לכם באופן רגעי כי הצלחתם לפתור את הבעיה והמים זורמים לשביעות רצונכם, ייתכן ופגעתם במערכת הצנרת, והתיקון הבא יעלה לכם הרבה יותר יקר ממה שתכננתם.

לכן, מומלץ להיוועץ באינסטלטור מקצועי ומיומן, בעל כלים טכנולוגיים מתקדמים לפתרון בעיית הסתימה באופן איכותי, יעיל ומהיר.

 

 

תיקון ברז