עיצוב גינות גג – מה חשוב לדעת לפני שמתחילים

נושא גינות הגג זוכה בשנים האחרונות לפופולריות רבה, בטח ובטח בתקופה בה אנו חיים – תקופת הקורונה. לאנשים רבים צץ בתקופת הקורונה הרצון לגינה או מרפסת, בעקבות הסגרים ב- 4 קירות וצורך לנשום מידי פעם אוויר, גינות גג נתנו פתרון מעולה לאותם בעלי דירות ללא מרפסת וללא גינה (דירות קרקע כמובן). כדי לעצב גינות גג חשוב לדעת מספר פרמטרים וחוקים חשובים ביותר. אם גם אתם מתעניינים בגינת גג ולא יודעים כיצד מתחילים – הישארו איתנו.

 

איפה ניתן לבנות גינת גג?

גינת גג מתאימה לכל בעל דירה שהגג נמצא בבעלותו (לרוב, בעלי דירה בקומה העליונה ביותר). בנוסף, לא כל עירייה או מועצה מתירה את האפשרות לבניית גינת גג ולכן חשוב לבדוק את חוקי הבנייה של הרשות בהם אתם מתגוררים. מיותר לציין, שגינות גג מתאימות אך ורק לבניינים עם גג שטוח ולא עם גג משופע כזה או אחר.

 

מה חשוב לדעת לפני בניית גינת גג?

החוק החשוב ביותר שעליו צריך לשמור בבניית גינת גג הוא משקל הגינה, נושא זה הוא עניין של חיים ומוות ואין לזלזל בו. לכל גג קיים המשקל אותו הוא יכול לשאת. לכן, מומלץ מאוד ואף חובה להיוועץ עם מהנדס בניין (מומחה קונסטרוקציה) שידע להגיד במדויק מה הוא המשקל אותו הגג יכול לשאת. ע"פ תו התקן הישראלי כל גג בישראל חייב לשאת מינימום 350 קילוגרם למטר מרובע.

 

כמה עולה לבנות גינת גג?

ראשית, חשוב לציין שגינת גג אינה סיפור זול וקהל היעד המתאים אינו סטודנטים בדירת שותפים בתל אביב או אנשים שהמשכנתא אוכלת את רוב משכורתם. על פי הערכות של מעצבי ובוני גינות גג, מחיר בניית מטר מרובע גינת גג ינוע באזור 650 ש"ח לא כולל מע"מ. מחיר זה אינו כולל מערכות דישון למיניהם או איטום גג אם ישנו צורך בכך. דירת גג ככל הנראה תסתיים בכ- 40,000 ש"ח כולל הכול. אך כמובן שהמחיר של גינת גג אינו ידוע מראש ומשתנה בין אחת לאחת בהתאם למאפייניה, כגון: גודל הגינה, האם צריך לאטום את הגג, רצפת דק, דשא סינטטי, דשא טבעי, מערכות השקיה ועוד.

ולסיכום, הפופולריות של גינות הגג גדלה וגדלה בכל יום שעובר בשל הצורך לאזור פרטי לנשום אוויר באזורי בנייה מרובה. לפני שניגשים לבניית גינת גג חשוב להיוועץ עם מהנדס בניין על מנת להבין את יכולת הגג לשאת את הגינה ואת החוקים העירוניים לגבי גינות הגג. ורק לאחר מכן, לקחת את שירותי המעצבים המתמחים בתהליך של עיצוב גינות גג ולהתחיל לתכנן ולעצב את גינת הגג שלכם, שככל הנראה תסתיים במחיר גבוה מאוד.

עיצוב גינות