סכסוך עם בעל מקצוע – האם ניתן לפתור זאת מחוץ לבית משפט

סכסוכים משפטיים עלולים להיערך על פני חודשים ארוכים ואף שנים.

במקרים מסוימים, כדאי להיוועץ ולהשתמש בשירותיו של מגשר מקצועי על מנת לפתור את הסכסוך על מנת להימנע ממלחמה משפטית מייגעת.

למרבה הצער רבים חווים קשיים וסכסוכים אל מול בעלי מקצוע שנתנו שירות לא מקצועי ואף לא סיפקו את השירות כלל.

לפני שאתם שוברים את הכלים ופונים לבית משפט – כדאי ומומלץ לשקול להתחיל הליך גישור. ייתכן שתצאו בו יותר מורווחים ואף תקבלו פתרון מהיר שיתאים לצורכיכם הרבה יותר.

אם תפנו לבית משפט, ייתכן שייקחו שנים רבות של התדיינות ובסופו של דבר פסק הדין לאו דווקא ירצה אתכם מכיוון שהיה היעדר בראיות מספקות – פסק דין שכזה לא ניתן לערעור.

 

הליך גישור

מכיוון שמערכת בתי המשפט עמוסה מאוד, התפתחה ועלתה בשנים האחרונות ה – "בוררות העסקית" שהיא למעשה דרך חלופית פשוטה ונוחה הרבה יותר שעוזרת להכרעה בסכסוכים עם בעלי מקצוע, או לחילופין בין שני עסקים שונים.

הליך גישור נעשה על ידי מגשר מקצועי אשר מפגיש בין שני הצדדים המסוכסכים ודן איתם על אופציות נוספות של פיצוי לצד התובע, והוא חוסך זמן רב על דיונים משפטיים שיכולים להתפרש על פני שנים רבות – ואף יעניק פתרון שירצה את שני הצדדים וימנע מהם הוצאות משפטיות רבות ושכר טרחה לעורכי דין.

 

באילו מקרים כדאי להיוועץ עם מגשר?

כאשר האדם הפרטי השתמש בשירותיו של בעל מקצוע שלא סיפק את השירות שסוכם מראש, או לחילופין איחר במתן השירות וכדומה – ככל הנראה שירצה הלקוח לפתור את הסכסוך בבית המשפט.

יש לקחת בחשבון שפניה לבית המשפט ודיון משפטי עלול לקחת זמן רב ולגרור הוצאות משפטיות ושכר טרחה לעורך דין – ואין הבטחה שאכן יקבל את הפיצוי שמגיע לו, או את ההחזרים על ההוצאות המשפטיות.

טרם הגענו להליך הגישור, מומלץ להיעזר בחברת תמלול משפטי מקצועית, ולהשתמש בשיחה מוקלטת עם בעל המקצוע – שכן בהליך הגישור תמלול משפטי יכול לסייע לכם לקבל את מבוקשכם מבעל המקצוע.

תמלול לבית משפט משמש כראיה לכל דבר.

 

מיהו המגשר?

המגשר הוא למעשה גורם מוסמך אשר נבחר על ידי שני הצדדים לצורך טיפול בסכסוך – תפקידו להביא את שני הצדדים להסכם גישור ולקיים משא ומתן חופשי.

למגשר אין סמכות להכריע בסכסוך אלא רק לעזור לשני הצדדים להגיע להסכם אשר מקובל על שני הצדדים.

גישור הוא הליך רצוני לחלוטין אשר נועד לגשר בין שני בעלי הדין – על מנת להביא אותם לכדי הסכמה מלאה על יישוב הסכסוך. הליך הגישור עוזר לשני הצדדים המעורבים בסכסוך להגיע להסכמה דרך הבנה והידברות שאינה נעשית בבית המשפט.

 

מאזניים