מתי צריך לבצע צילום לקווי הביוב?

בין אם אתם בעלי בית פרטי, דירה או בכלל נכס מסחרי, חשוב לדעת מתי יש צורך בבדיקה מסוג צילום קווי ביוב. בתוך כך, חשוב להבין מתי, כיצד הבדיקה מתבצעת וכמה היא תעלה בכיס. כאשר הצורך עולה, צילום קו ביוב יכול להיות די יקר, לכן חשוב לדעת למה לצפות. 

באופן כללי, צילום קווים של ביוב מועיל באיתור בעיות פוטנציאליות בצנרת ובביוב, וזאת לפני שהן הופכות לבעיות רציניות יותר. הבדיקה בד"כ כוללת שימוש במצלמה ייעודית, לעיתים גם במצלמה תרמית וסיב אופטי 360, כדי לבדוק את פנים קווי הביוב ולגלות כל סימן של:

  • סדקים בצנרת וחורים בצינורות
  • סתימות בצנרת הביוב
  • הצטברות פסולת החוסמת את זרימת הנוזלים
  • התפוררות צינורות עקב בלאי של שנים
  • שורשי עצים שחדרו למערכת הביוב
  • מצבורי מגבונים, בטון או אפילו חולדות בתוך הצנרת

 

כיצד מתבצע צילום קווי ביוב?

באופן כללי, תהליך הבדיקה הוא יחסית לא פולשני ופשוט, כך שאינו מצריך הרס של ריצוף או כל אלמנט אחר. ברוב המקרים, המצלמה מוכנסת לקו הביוב באמצעות כבל, מה שנקרא למעשה סיב אופטי, המחובר אליה.

כשהמצלמה עוברת דרך הצינורות של הביוב, היא מתעדת קטעי וידאו של התקדמותה, שאותם ניתן לבדוק על ידי אינסטלטור או ע"י קבלן ביוב מורשה. ניתן להזמין לא רק קבלני ביוב לביצוע צילום קווי ביוב, אלא גם ביובית העוסקת בצילום מסוג זה.

כיצד מתבצע צילום קווי ביוב 

תיקונים לאחר צילום קו ביוב: מהם וכמה יעלו בממוצע?

לאחר שמבצעים צילום קווי ביוב (בעלות של כ-800 ₪ – 1,500 ₪ לקטע ביוב באורך עד 30 מטרים), ייתכן שיהיה צורך בחלק מהתיקונים הבאים:

  • ניקוי שורשים בביוב – שירות זה עשוי לעלות כ-1,000 – 2,500 ₪ עד 3 מטרים.
  • התקנת שסתום אל חוזר – מחיר השירות ינוע בין כ-1,000 – 2,100 ₪.
  • פתיחת סתימות ביוב – שחרור סתימה בלחץ מים עד קוטר 6 צול (עם צינור 10 מ') יעלה כ-600 – 1,000 ₪.

התיקונים שלעיל הם חלק מהנפוצים ביותר, אך ייתכנו מקרים שיידרש לבצע שטיפת קווי ביוב, שאיבת הצפה עם משאבה טבולה ועוד.

תיקונים לאחר צילום קו ביוב מהם וכמה יעלו בממוצע 

לסיכום, טיפים להזמנת קבלן ביוב מוסמך

צילום של קווי הביוב נחשב עבודה עדינה אשר דורשת מומחיות של מקצוען, קרי קבלן מורשה ברוב המקרים. כדי להתקדם עם פתרון הבעיה בצנרת, חשוב לשאול את קבלן הביוב שאלות על הניסיון שלו, הכישורים, האחריות על העבודה, כיסוי הביטוח של אותו קבלן וכולי.

בסופו של יום, עבודה לא מקצועית בצנרת יכולה לא רק שלא להועיל, אלא בכלל להוביל להחמרת המצב. לכן, חשוב לאתר אך ורק קבלנים מורשים אשר רשומים ברשם הקבלנים הישראלי. אחרת, לא לתת לאף חובבן להתעסק עם הצנרת של הנכס.

מתי צריך לבצע צילום לקווי הביוב