מתי להזמין מודד מוסמך?

כמו בשאר תחומי החיים, כשאנחנו בונים מבנה כלשהו אנחנו שואפים להגיע לתוצאה הטובה ביותר האפשרית על ידי סדר פעולות נכון והישענות על אנשי המקצוע המתאימים.

מודדים מוסמכים הם בעלי המקצוע אשר מהווה בפועל את נקודת הפתיחה של תהליך הבנייה.

למעשה, פעילות המודדים מתחילה הרבה לפני שהאדריכל מציג את התוכנית שלו.

אם אינכם בקיאים בתפקיד המודד המוסמך, הכתבה הבאה נועדה עבורכם.

 

תפקיד המודד המוסמך

המודד המוסמך הוא בעל הידע המקצועי המדויק ביותר באשר לידיעת פירוט השטח – המיקומים, השיפועים והגבהים שלו. הוא זה אשר מביא לידיעת האדריכל את מכלול הפרטים הללו, על מנת שיתחשב בהם בעת תכנון הבית ברמה ההנדסית.

ללא מודד מוסמך העבודה עלולה להיות לא מקצועית ולכלול מגוון טעויות והסתבכויות, למשל: בנייה במיקומים לא נכונים והתנהלות לא מוצלחמת מול רשויות המדינה אשר אחראיות על אישור השטח והבנייה.

 

שירותים מקצועיים

כאמור, המודד המוסמך מביא לידיעת האדריכל את מכלול הנתונים בנוגע לשטח הבנייה באמצעות ציור מפה מצבית טופוגרפית. כמו כן, המודד מבצע מדידות בשטח על ידי שימוש בציוד אלקטרו אופטי, בשילוב נתוני לוויינים ועיבודים ממוחשבים. כך מתואר השטח בכל הממדים הרלוונטיים, והאדריכל מקבל את המידע לו הוא זקוק על מנת לתכנן באופן מדויק.

חשוב להדגיש שגם לאחר סיום עבודת התכנון על ידי האדריכל, על המודד לשוב כדי לסמן אותה בשטח – היכן ימוקמו כל אחד ממרכיבי הבנייה כמו הכלונסאות, קו הבניין, חפירת היסודות ועוד. כל סנטימטר טעון השפעות הנדסיות, רגולטוריות ובטיחותיות, על כן טעויות בסימון תכנון האדריכל לקבלנים עלולות להיות קריטיות!

 

אם כך, מתי יש להזמין מודד מוסמך?

התשובה פשוטה – בכל תחילת תהליך בנייה יש להזמין מודד מוסמך. רוב האנשים כלל לא מודעים לכך שעליהם להיעזר במודד. לא בתחילת התהליך, וודאי לא בהמשכו כאשר עליהם לשוב כדי למדוד את המבנה או השטח.

בדרך כלל, יהיו אלה האדריכל או הקבלן אשר מגייסים את המודדים, מכיוון שהם מוכרחים להישען על תוצרתו למען תחילת עבודתם. באופן הזה, אנשים שיזמו את הליך הבנייה לא מעורבים בבחירת איש המקצוע ואינם יכולים להיות בטוחים שמדובר במודד מוסמך אמין ומקצועי.

 

חידודים והמלצות

נטיית הרוב היא לבחור מודדים מוסמכים על בסיס המחיר. זאת מכיוון שאינם מודעים לחשיבות הגדולה של מודדים מוסמכים להצלחת הבנייה – שכן כל הבית או הבניין מתחילים ממנו – בשילוב השאיפה לחסוך ככל האפשר היות תהליך הבנייה יקר מאד. חשוב להזכיר שהמחיר חשוב, אולם איכותו של המודד חשובה עוד יותר, שכן כאמור כל טעות בעבודת המודד עלולה להיות קריטית.

כמו כן, כדאי שתהיה למודד פוליסת ביטוח על העבודה. במידה ונעשתה טעות אשר תעלה דרישה להוצאה כספית נוספת בצורת הריסה ובנייה מחודשת או הליכים משפטיים, הדבר מסוכן לכם. באמצעות ביטוח מצד המודד, יהיה את מי לתבוע וניתן יהיה למזער נזקים.

 

לסיכום, לאן לפנות?

ניתן להעמיק ולחקור אחר מודדים מוסמכים באתר "מודדי". בעת שכירת מודד מוסמך, המקצועיות חשובה לא פחות מהמחיר ואף יותר. חשוב למצוא איזון בין השניים, שכן לא בכל יום אנו מתחילים פרויקט בנייה מורכב שהוא גם משמעותי כל כך עבורנו.

מודד מוסמך