מתי כדאי להזמין יועץ קרינה?

לא כל כך רואים אותה אבל היא סביבנו כל הזמן, ללא ספק היא שידרגה לנו את איכות החיים אבל היא גם עלולה להזיק. זו לא חידת היגיון, זו הקרינה שנמצאת סביבנו בכל עת. ללא ספק, קשה לדמיין חיים בלעדיה והיא הכרחית לחיינו, אך איך נשמרים ממנה ולא נותנים לה לסכן אותנו? הרי לפניכם במאמר.

 

מה היא בעצם הקרינה?

כמעט כל המכשירים שאנו מחזיקים כיום, מחשב, טלפון ואפילו הטלוויזיה עובדים באמצעות גלי קרינה מאורכים הנקראים קרינה בלתי מייננת, שמה של הקרינה הזו ניתן לה משום שהיא אינה יכולה להביא לפליטה של אלקטרונים מאטומים, והיא אינה מזיקה ליצורים החיים כפי הקרינה המייננת עלולה להזיק.

אך למרות שהיא פחות מסוכנת, במידה והיא בחשיפה גבוהה היא יכולה מאוד להזיק ויש להישמר מפניה, מדענים וחוקרים רבים עדיין חוקרים את השפעת הקרינה על חיינו ועל הדרכים שעלינו להישמר מפניה. בישראל קיימות תקנות מחמירות בכל הקשור לקרינה, על הנושא הזה אמון המשרד לאיכות הסביבה, שבכל כמה זמן מוציא תקנות חדשות וחוקים שונים.

 

מי הכי קרוב לפגיעה מהקרינה?

כולנו כל הזמן חשופים לקרינה, אך אנשים שחיים בסביבת מגורים ליד רשת או אנטנות, אנשים שעובדים בעבודה הכרוכה בחשיפה גבוהה לקרינה, ילדים צעירים שנמצאים בשלבי התפתחות או אנשים מבוגרים הם האנשים הנמצאים בסיכון גבוהה להיפגע מהקרינה.

 

מה עושים במידה ויש חשש לקרינה מזיקה?

אחד מהפתרונות לבעיית קרינה יכול להתחיל בפניה לגורם האחראי המפעיל את מקור הקרינה, ישירות למשרד להגנת הסביבה או לממונה הבטיחות או הרשות המקומית. הפניה צריכה להגיע יחד עם דו"ח בדיקה רשמי ומפורט, חתום על ידי מהנדס ומודד מוסמכים שפועלים על פי ההנחיות ובאמצעות ציוד תקני ומכויל.

 

בדיקה וייעוץ נכון – יכולים להפחית את הסיכון

בודקי קרינה – גם אם אתם בעלי עסק או שאתם רוצים להקטין קרינה בבית הפרטי, מומלץ להזמין בודקי קרינה מוסמכים, בודקי הקרינה מצוידים במכשור ובידע רב לביצוע הבדיקה המקצועית ביותר, הם יכולים לזהות נקודות בעייתיות במבנה או מתחם ויכולים לתת הנחיות ופתרונות פרקטיים בכדי למזער את החשיפה והסכנה לקרינה.

יועצי קרינה – בשנים האחרונות עולה יותר יותר המודעות לקרינה ולסכנות שלה, וכך גם לייעוץ קרינה מקצועי. יועץ קרינה ניתן לכל מי שזקוק למידע בכל נושא בטיחות הקרינה לאדם והוא כולל מתן שירותים פרקטיים לביצוע.

כיום, כל מעסיק חייב לוודא שמקום עבודתו אינו מסכן את עובדיו, במידה וימצא שישנה סכנה, עליו לדאוג למניעת קרינה במקום עבודתו.  תפקידו של יועץ הקרינה הוא ללוות את כל תהליך הפרויקט שלכם, הוא יבצע סקרי קרינה ויפעל על מנת לקבל את כל האישורים וההיתרים הנדרשים לפי חוק.

 

לסיכום

למרות שלא רואים אותה, היא הכרחית לחיינו, אך גם מסוכנת. דווקא בגלל שהיא בלתי נראית, אל תזלזלו בכל הקשור בנושא הקרינה, גם בבית הפרטי וגם בעסק, במידה ואתם רוצים מרחב נקי כמה שאפשר מקרינה , אל תהססו להזמין יועץ קרינה מקצועי שייתן לכם את המענה הטוב ביותר וכך תצטרכו לחשוש לבריאותכם ולקבל מענה מקצועי.

ייעוץ קרינה