מפריד שומנים – מה הוא ולמי הוא יועיל

אם אתם בעלי עסק בתחום המזון, בטח שמעתם על מפריד שומנים. רבים שואלים את עצמם מפריד שומנים – מה הוא ולמי הוא יועיל? אם הפחתתם מהחשיבות שלו, עליכם לקרוא את המאמר הבא. מדובר על מתקן חשוב מאוד שנועד למנוע זיהום בסביבה ובמי השפכים שעוברים טיהור. לא רק שהמתקן חשוב ברמה המוסרית, כיום החוק מחייב עסקים להתקין מפריד שומנים בעסק. לעוד מידע המשיכו לקרוא:


מה זה מפריד שומנים?

מפריד שומנים הוא מתקן (מעין מיכל) שנבנה באופן מיוחד ויש לו מטרה אחת – להפריד את השומן מנוזלים אחרים (לדוגמה מים) לפני שהם מגיעים לביוב. בטח אתם יודעים ששומנים לא מתמוססים במים ולכן הם יכולים לגרום לחסימות..

ברגע שאין הפרדה בין השמנים למים או לשאר הנוזלים, השמנים מתקרשים בתוך מערכות הביוב וסותמים אותן, עובדה זו גורמת לזיהום האדמה, לזיהום מקורות המים ובכללי לזיהום הסביבה.


חוק הדורש להפריד את השומנים בעסקים

החוק קובע את רמת הזיהום המותרת, כלומר את נפח השומן שיכול להיות מוזרם אל הביוב. אם עסק (מכל סוג שהו) יגרום לזרימה גבוהה יותר של שומן, העובר על החוק מסתכן בקנס, תביעה משפטית, הגבלת הפעילות של העסק ואפילו יהיה ניתן לסגור לו את העסק.

הנושא הוא קריטי וחשוב, אסור לזלזל בנושא ולכן חשוב להכיר את מפריד השומנים, להבין מי חייב בו ואיך הוא מועיל לעסקים.

 

מי יצטרך מפריד שומנים?

אלו שיצטרכו מפריד שומנים הם בעיקר עסקים שעובדים בתחום המזון: מסעדות קטנות או גדולות, פאבים, אולמות אירועים, מפעלים של מזון ועוד. השומן שיש להפריד מהנוזלים יהיה לרוב שומן שמגיע מהמאכלים הבאים: שמן טיגון, שמן סויה, שמן זית, מרגרינה ועוד. שומן זה נוצר בעקבות תהליכי בישול, חימום וטיגון.


3 סיבות שימחישו עבורכם למה צריך מפריד שומנים

1. ציינו כי מפריד השומנים עוזר לנטרל את השומן מהמים (או מכל נוזל אחר) ובכך הוא מונע מהשומן להתקרש ולגרום סתימות במערכות הביוב. סתימה במערכת הביוב יכולה לגרום לפיצוץ והצפות – עובדה שיכולה לגרום לנזק עצום מבחינה חברתית, סביבתית וכלכלית.

2. מפריד השומנים עוזר למנוע זיהום של המים שנשפכים לביוב, המים שמגיעים למכון הטיהור מגיעים נקיים יותר ובכך תהליך הטיהור משתפר.

3. כאשר השמן מצטבר בביוב, נוצר ריח לא נעים אשר יכול להגיע לכל האזור. לדוגמה, אם יש מסעדה באזור מגורים, כל הדיירים יסבלו מהריח הלא נעים.

 

לסיכום, מפריד שומנים הוא חשוב והכרחי לעסקים בתחום המזון

כפי שהסברנו, מפריד שומנים הוא מתקן חשוב והכרחי לעסקים רבים. מפריד שומנים ביג דיפר הוא מפריד שומנים תוצרת ארצות הברית העומד בתקנים המחמירים ביותר, המודל המרכזי מגיע עם בקרת זמן דיגיטלית, מכלול גוף חימום והפרדת שומנים. המכשיר הוא קומפקטי, פשוט וקל להפעלה, הוא בנוי מפלדת אל חלד מאושרת והוא מתאים בעיקר למסעדות קטנות, פאבים, פלאפליות ועוד.

צינורות מים