למה חשוב למנות ממונה בטיחות בעבודה של איטום גגות

עבודות איטום בגובה הם שירות חיוני.

צריך לאטום גגות לפני שמגיע החורף, צריך לוודא איטום תקין של חלונות גבוהים, לאטום את קירות הבניין, גם בחלקו הגבוה ביותר ועוד.

עבודות בגובה, לפי התקן הישראלי, כוללות למעשה כל עבודה שיש לבצע אותה כאשר העובדים נמצאים בגובה של שני מטרים מעל הקרקע ויותר.

משום כך, עבודות רבות מבוצעות למעשה בגובה ויש לבצע אותן לפי התקן ולפי החוק – כדי לשמור על הבטיחות של כל הנמצאים בסביבה.

חברת צמח בטיחות מספקת שירותים מקצועיים של ממוני בטיחות, המטפלים גם בנושא בטיחות בעבודה בגובה.

 

בטיחות בעבודות איטום בגובה – למה כל אחד חייב להכיר את הכללים?

ממונה בטיחות בעבודה הוא תפקיד שנוצר בעקבות כורח המציאות.

המציאות היא שעובדים בגובה, כמו בכל תחום אחר, מתרגלים לתנאי עבודה מסוימים ופועלים באופן אוטומטי, בין אם אופן העבודה שלהם בטיחותי ובין אם לא.

עובדים כאלה, שפועלים מתוך תמימות לפעמים, באופן לא בטיחותי, עלולים להיפגע, או לפגוע.

כאשר עובדים בגובה בלי להקפיד על הנחיות הבטיחות חפצים יכולים ליפול מגובה רב ולפגוע באנשים הנמצאים למטה, או בציוד ורכוש, תוך גרימת נזק ניכר.

משום כך, כאשר מדובר על עבודת איטום בגובה, ממונה בטיחות לעבודה בגובה הוא זה אשר מקפיד כי העבודה מתבצעת לפי הכללים, באופן שיבטיח שמירה על רכוש, על גוף ועל חיי אדם.

 

האם כל אחד יכול להיות ממונה בטיחות בעבודה?

ממונה בטיחות, מטבע הדברים, הוא תפקיד שמצריך הכשרה מיוחדת, הכוללת הכרה של כללי בטיחות וציוד בטיחות הנדרש לסוגים שונים של עבודה בגובה, כמו גם לסוגים אחרים של עבודות.

למעשה, מדריכי עבודה בגובה הם אנשים עסוקים מאוד, שמכשירים צוותים רבים מענפים מגוונים במשק, לצורך שמירה על כללי בטיחות בגובה, שישמרו על הבטיחות שלהם ועל כל מי שמסביב.

ממונה בטיחות, אם כן, הוא גורם מקצועי המלווה את הקבלן המבצע ומספק את הפיקוח הדרוש, כדי להבטיח שהעבודה מתבצעת לפי כללי הבטיחות הנדרשים, כדי שאף אחד לא ייפגע.

חשוב לזכור כי ממונה בטיחות בעבודה צריך להיות בעל מקצוע, שזה כל עיסוקו ולא אדם שממלא תפקידים אחרים ולכאורה גם מתפקד כממונה בטיחות.

 

האם ממונה בטיחות מכביד על העבודה?

לעיתים ייתכנו מחלוקות בין ממונה בטיחות לבין מנהל עבודה, בשל הוצאות כספיות אשר מנהל העבודה לא תמיד מוכן לשאת בהן. בין תפקידיו של ממונה בטיחות מקצועי ואיכותי, לגשר על מחלוקות אלה כדי להבטיח שמנהל העבודה יצליח לעמוד בכללי הבטיחות בלי לפגוע בקצב והעבודה ובלי לחרוג מהתקציב העומד לרשותו.

 

לסיכום

ממונה בטיחות הוא תפקיד חשוב מאין כמוהו, שאי אפשר לוותר עליו, במיוחד כאשר מדובר על עבודת איטום בגובה.

חברת צמח בטיחות מספקת שירותים מקצועיים של ממוני בטיחות אמינים, מנוסים ואיכותיים, שישמחו לעמוד לרשותכם ולסייע לכם לעמוד בתקני הבטיחות הנדרשים בצורה אופטימלית, שתסייע לכם לעבוד בצורה בטוחה, נעימה ונוחה יותר.

 

 

מנוף ואיש