מכונות שטיפה בלחץ והחלוקה בניהן

מכונות שטיפה בלחץ הן מכונות שמבוססות או על חשמל או על בנזין, תפקידן הוא לנקות באמצעות לחץ מים גבוה, משטחים מסוימים, כלי עבודה, פרויקטים נקודתיים ואישיים ועוד.

את הניקוי ניתן לבצע באמצעות שימוש בלחץ על מים בלבד ובמקרים מסוימים בהם צריך לנקות סוגים שונים של דברים שלא יורדים רק באמצעות מים, ניתן להוסיף גם חומרים שונים וחסקים יותר שכאשר הם יצאו בלחץ

גבוה מהמכונה הם ינקו את המשטח/ כלי הרצוי

 

איזה מכונה כדאי לרכוש

בחירת המכונה המתאימה נמדדת בצורך ובשימוש שאתם מתכוונים לעשות בה, יש להתאים את בחירת המכונה למקום העבודה, לניידות הנדרשת ממנה, האפשרויות לשימוש נעות על סקאלה שבין שימושים ביתיים, כמו שטיפת רכב או שביל גישה ועד לשימושים תעשייתיים כמו במפעלים ומכונות גדולות.

 

מכונת שטיפה בלחץ מבוססת בנזין/סולר

מכונות אלה יהיו ללא חשמל, המכשיר יתבסס על בנזין/סולר כדלק לפעולת המנוע שלו. ישנם סוגים שונים של מכונות שטיפה בלחץ והם נבדלים זה מזה במגוון בחינות, לדוגמא: נפח ועוצמת המנוע, גודל ומשקל המכונה וגם במקור האנרגיה עליו הן מתבססות בהנעה. שימשו במכונה המבוססת על בנזין/סולר נותן יתרון משמעותי – זמינות וניידות, מכונה שמחוברת באופן קבוע למקור חשמל היא פחות ניידת והשימוש בה מסורבל יותר.

את מכונת השטיפה בלחץ ניתן למקם במקום אחד וממנו לבצע את הניקוי, או להזיז ולנקות בזוויות שונות, במקרים האלו עדיף מכונה שלא מבוססת חשמל מפני שלעיתים צריך לקחת את המכונה גם למקומות שלא נמצא בהם חשמל תלת פאזי המתאים לחיבור החשמל של המכונה, יתרון הניידות הזה מרחיב את טווח האפשרויות לשימוש.

 

בנזין או סולר?

לרוב הבחירה בין השניים תסתמך על איזה מהם יותר זמין עבורכם, חשוב לדעת שבמכונות המותאמות לשימוש במים חמים וקיטור נדרש סולר בלבד.

מים חמים או קרים? 

ברוב המקרים השימוש במכונות הלחץ יהיה באמצעות לחץ גבוה של מים קרים אך יהיו גם במקרים של כתמים קשים מאוד שיהיה צורך להשתמש בהם בלחץ גבוה של חמים ולעיתים גם קיטור.

 

מכונות שטיפה בלחץ מבוססות חשמל

מכונת שטיפה  מבוססת חשמל, תהיה לרוב קטנה וקלה יותר ולכן במקרים בהם יש חשמל זמין ולא נדרשת ניידות רבה, עדיף לצרכן הפרטי לקנות מכונה מבוססת חשמל לשימושים כמו, שטיפת רכב או חלקי בבית וגם בעסקים שלא מתעסקים בכתמים קשים ומקומות אליהם יהיה קשה להגיע עם מכונה שבסופו של דבר, מחוברת לתקע.

הבחירה בין שתי המכונות כאמור תתבסס רק על אופי השימוש שמתכוונים לתת למכונה, יש לבחון את האזור או הכלי שאותו רוצים לנקות והתאים לו את המכונה ביחס לצורך בניידות ויקומו של מקור חשמל זמין – מכונה מבוססת בנזין/סולר, לעומת הצורך בגודל ומשקל קטנים – מכונה מבוססת חשמל.

 

איש ניקיון