3 סימנים שתצטרכו מיגון מקווי מתח גבוה

הרמתם את הראש למעלה וגיליתם שבדיוק מעל הבית שלכם\מקום העבודה שלכם\גן של הילדים שלכם עוברים קווי מתח גבוה וזה הדליק לכם נורה אדומה. 

בעיקרון אתם ממש צודקים ואנחנו נספר לכם למה כדאי שתשימו לב לדברים מהסוג הזה יותר ומה ניתן לעשות בנידון – עם קרינה ומיגון מקווי מתח גבוה לא משחקים.

 

מה זה קווי מתח גבוה?

  • בטוחים שמתישהו בחיים שלכם נסעתם לאורך כביש אירופאי יפה ושמתם לב שלאורך הכביש יש קווי מתח שמשתלבים נפלא בתוך הנוף שנגלה לעיניכם.
  • עם כל הרומנטיות שבעניין, מדובר בנוף מעט מסוכן וכדאי שנסביר את העניין.
  • קווי מתח גבוה, כשמם כן הם, נועדו להעביר מתח חשמלי למרחקים ארוכים. לכן, יהיה מדובר בכמויות חשמל מאוד גבוהות שעוברות במהירות עצומה ויוצרות בצורה זו שדה מגנטי גדול, שלא יכול שלא להשפיע על היצורים החיים סביבו.
  • לכן, תמיד ינסו להתקין את אותם קווי מתח גבוה במרחק גדול ככל הניתן מבתי מגורים או מקומות אחרים שבהם יש התאספות גדולה של אנשים.

קווי מתח גבוה

אז איפה הבעיה אם מדובר במרחקים גדולים ממקום התאספותם של בני אדם?

הבעיה טמונה בנקודה, שבה לפעמים לא מדובר במקומות מרוחקים מספיק, כי תוכניות של קווי מתח גבוה בנפרד ותוכניות בנייה בנפרד.

 

סיבה ראשונה לכך שאתם צריכים מיגון מקווי מתח גבוה

בראש ובראשונה נזכיר שמדובר בסכנה לבריאות האדם – הקרינה שנפלטת מקווי מתח גבוה היא קרינה מסוכנת, שחשיפה ממושכת אליה יכולה לגרום בעיות בריאותיות כרוניות ומחלות רציניות.

 

סיבה שנייה לכך שאתם צריכים מיגון מקווי מתח גבוה

מתח חשמלי גבוה יכול לגרום לתקלות ותקלות יכולות לגרום נזק גדול לציוד כזה או אחר, לכן יש צורך לוודא שקווי מתח גבוה מוגנים ובטוחים מספיק

קווי מתח גבוה

סיבה שלישית לכך שאתם צריכים מיגון מקווי מתח גבוה

כל תקלה או אי סדירות בקווי מתח גבוה יכולים להוביל לפגיעה באספקת החשמל וזה בתורו יכול לפגוע באורח חיים שאנחנו מנהלים – שיבושים כאלה ואחרים יכולים להשאיר אותנו ללא חשמל לתקופות זמן ממושכות במיוחד.

 

כיצד ניתן להגן על עצמנו מפני תקלות ופגיעה בריאותית הנובעים מקרבה לקווי מתח גבוה?

  • ישנם סוגי מיגון שונים ומגוונים שנועדו לתת מענה לבעיות כאלה ואחרות.
  • בין הפתרונות הבולטים נוכל למצוא את מפסק הזרם – כאשר מזוהה בעיה בנקודה כלשהי בקווי מתח גבוה – הזרם פשוט מופסק עד שתקלה תתוקן.
  • פתרון נוסף הוא מנגנון שיודע לזהות טמפרטורה ולגלות בצורה זו האם יש עומס יתר על המערכת, עומס שיכול להוביל לתוצאות בעיתיות של ממש.
  • דוגמא נוספת לפתרון לבעיות של קווי מתח גבוה זהו פתרון שעוקב אחרי הסימטריות הן בזרם והן במתח .

 

מה הכי חשוב לקחת לזכור?

טיפול בקווי מתח גבוה – רק בידי אנשים מוסמכים בתחום.

קווי מתח גבוה