מה מחירה של בניה קלה?

שיטות בנייה קלות הופכות פופולריות יותר ויותר באזורים רבים בעולם. סוג בנייה זה כרוך בשימוש בחומרים קלים, כגון פלדה, אלומיניום, פלסטיק ועץ, בניגוד לשיטות בנייה מסורתיות המשתמשות בדרך כלל בחומרים כבדים כגון בטון או לבנים. אז למ דווקא בניה קלה, מה היתרונות ומה העלות? כל המידע הרלוונטי ממש לפניכם.

 

למה דווקא בניה קלה?

בניה קלה מציעה יתרונות רבים על פני שיטות בניה מוכרות אחרות.

  • אחד היתרונות העיקריים הוא היותה מהירה ופשוטה יותר להרכבה. לא רק שניתן להשלים בנייה קלה בשבריר מהזמן שייקח להשלמת בנייה מסורתית, אלא שהיא גם קלה יותר להרכבה, ודורשת פחות כלים ועבודה. מה שללא ספק מסייע גם בכל הנוגע לחיסכון בעלויות העבודה, שכן נדרשים פחות אנשים לבניית המבנה.
  • יתרון נוסף של בנייה קלה הוא שלרוב ניתן לבצע אותה עם פחות הפרעות לסביבה. עקב השימוש בחומרים קלים יותר, בנייה קלה דורשת שלבי בנייה קצרים ופחות מרעישים.
  • בנייה קלה היא גם ידידותית יותר לסביבה וזאת מכיוון שבבנייה קלה נעשה שימוש בחומרים קלים יותר, לרוב נדרשת פחות אנרגיה כדי לייצר ולהוביל את החומרים לאתר הבנייה. מה שגורם להפחתת זיהום הסביבה.
  • בנייה קלה מסייעת גם בתכנון ופיתוח עירוני, על ידי שימוש בחומרים קלים יותר והפחתת השימוש במשאבים, הבניה הקלה יכולה להוביל לעלייה בצפיפות ולפיתוח קל יותר של ערים. מה שיגרור בסופו של דבר את הגדלת ההזדמנויות לתעסוקה ולכלכלה בריאה יותר.
  • לבסוף, בנייה קלה בדרך כלל זולה יותר וזאת מכיוון שנדרשים פחות חומרים ועבודה, העלות הכוללת לרוב נמוכה יותר. הדבר הופך את הבנייה הקלה למושכת עבור בעלי תקציב נמוך יחסית, או עבור אלה שרוצים לחסוך כסף בפרויקטי הבנייה שלהם.

 

תג מחיר

אז הגענו לחלק המעניין; בניה קלה מחיר
– העלות המדויקת של בנייה קלה משתנה מאוד בהתאם לגודל ומורכבות הפרויקט. כמובן שככל שהפרויקט גדול ומורכב יותר המחיר יעלה. יתכנו מקרים של פרויקטים קטנים אך מסובכים שיכולים להיות זהים במחירם לפרויקטים גדולים אך פשוטים. באופן כללי, מחיר בניה קלה למטר מתחיל בעלות של כ-3,800₪ ויכול להשתנות בהתאם למקום המגורים. מחיר שלד הבניה נע בין 900-1,200₪ ש״ח למ״ר, מחיר חומרי הבניה נע בין 200-400 שקלים למ״ר בהתאם לטיב ואיכות החומרים ועלות חומרי הבידוד למ״ר נעה בין 130-280 ש״ח בהתאם לטיב הבידוד.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, בניה קלה היא בחירה מצוינת למי שמחפשים לחסוך כסף ולשפר את השפעתם החיובית הסביבתית. היתרונות הם רבים – הרכבה מהירה ופשוטה יותר, פחות הפרעות לסביבה, הגברת הידידותיות והאקולוגיות לסביבה והחיסכון בעלויות יכול להיות משמעותי. אם אתם מחפשים לבנות בית או עסק בתקציב משתלם, בנייה קלה היא בהחלט משהו ששווה לשקול ברצינות ף. אין זה מפליא כי הבניה הקלה הופכת פופולרית יותר ויותר באזורים רבים בארץ ובעולם.

מבנה