מה כרוך בפתיחת סתימות?

סתימה בכיור או בשירותים, במקלחת או בביוב – לרוב תמיד יהיה עסק מלחיץ ומציק. אך חשוב לדעת להבחין בין הסתימות. מתי מדובר במקרה בעייתי שמצריך בעל מקצוע? מתי נוכל לפתוח בעצמנו את הסתימה? בואו נבין במה כרוך עסק פתיחת הסתימות.

 

פתיחת סתימות פשוטות לעומת סתימות מורכבות

רוב האנשים אינם יודעים להתמודד עם סתימות במערכת הביוב הביתית שלהם, וכמעט תמיד יפנו את הסוגיה אל בעל מקצוע. אך פעמים רבות בכך צורך. סתימות בצנרת יכולות להיגרם מסיבות שונות שלעיתים קשה לפתור אך פעמים רבות נפתחות ממש בקלות.

 

איך לחסוך הוצאה כספית על בעל מקצוע ולפתוח סתימה בעצמנו?

ישנם כמה טיפים שמומלץ לנסות לפני שמזמינים אינסטלטור הביתה

להזרים מים חמים – במיוחד כאשר מדובר בכיור סתום, תנו למים רותחים לזרום ובתקווה להמיס מעט את השומנים שהצטברו בתעלה ולהקל ולפתוח את הסתימה. טריק שעובר בעיקר בסתימות קלות.

להשתמש בפומפה – פומפה או משאבה הינה אביזר עתיק יומין לפתיחת סתימות. המכשיר מייצר לחץ בצינורות ומוציא החוצה שיירי מזון שנתקעו בתעלה. בעת השימוש בפומפה חשוב לזכור לסתום את חור הניקוז העליון.

חומרים "פותחי סתימות" – כאשר הכיור או האמבט יבשים, ניתן לשפוך לתוכם חומר פותח סתימות, ולנסות להשתמש שוב בפומפה לאחר כמה דקות. בעת שימוש בחומרים פותחי סתימות, יש לקרוא היטב את הוראות היצרן ולעקוב אחריהן. לעיתים חומרים פותחי סתימות הינם מסוכנים לבריאות.

פירוק הסיפון – במקרים של סתימת כיור, ניתן לפרק את הסיפון – הצינור שמחבר את החלק התחתון של הכיור אל צינור הניקוז, ולנקותו היטב. פעמים רבות הסיפון אוגר בתוכו שיירי מזון וניקיון קפדני שלו יפתור את הסתימה. במידה וניקוי הסיפון לא עזר, כנראה מקור הסתימה נמצא בצינור הניקוז עצמו.

העברת משחולת – זוהי פעולה שלרוב בעלי מקצוע עושים, אך הינה פשוטה ומי שיודע כיצד לעשות אותה יכול לפתור בעצמו בעיות צנרת רבות. משחולת משמשת כחוטר, מועברת בתוך צינורות הביוב עד למקור הסתימה ופותחת אותו. חשוב לציין ששימוש לקוי במשחולת עלול ליצור בעיות נוספות, לכן השימוש מומלץ רק למי שמכיר את מלאכת האינסטלציה.

 

מה עושים אם לא הצלחנו בעצמנו לפתור את הבעיה?

להבין שניסינו, וכנראה מדובר בבעיית אינסטלציה רצינית יותר שדורשת טיפול של בעל מקצוע. נוכל להקל על האינסטלטור בכך שנסביר לו את הבעיה, התדירות שלה, ואילו ניסיונות כבר ביצענו על מנת לפתוח את הסתימה. כך יוכל בעל המקצוע להגיע מוכן לקראת העבודה, עם הכלים המתאימים והבנה מוכוונת איזו בעיה זו עלולה להיות. כך תוכלו לחסוך כסף וזמן.

 

למי כדאי לפנות לפתיחת סתימה רצינית?

לפתיחת סתימות אנו ממליצים לפנות לשירותיו המקצועיים והיעילים של ארז שאול. אינסטלטור ותיק ומומחה בענייני אינסטלציה כבר שנים רבות, וישמח להעניק לכם את השירות הנכון והמותאם ביותר לבעיה.

אינסטלציה