מה הן מכונות אוטומציה ובקרה תעשייתיות?

המערכות התעשייתיות עוברות שינויים ניכרים בשנים האחרונות. בעוד שבעבר עיקר העבודה הייתה נעשית בעזרת פעולות אנושיות, כיום ההתפתחות הטכנולוגית מאפשרת לנו לבצע משימות רבות בעזרת מכונות. כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה רק לוודא שאותן מכונות עושות את העבודה. כאן נספר לכם על המכונות הללו, וכיצד תוכלו לשלב אותן בפס הייצור שלכם. 

 

אוטומציה

אוטומציה היא תהליך שבו תהליכים מסוימים עוברים להיות אוטומטיים. בכל הנוגע לפסי הייצור כמות כוח האדם הולכת ומתמעטת בזכות מכונות אוטומציה ובקרה תעשייתיות. התפקיד של אותן מכונות הוא פשוט להחליף את הידיים העובדות באותם פסי ייצור, וכך לאפשר לנו לפנות כוח אדם למשימות אחרות, ובאופן כללי להעסיק מספר קטן יותר של עובדים.

אוטומציה

בקרה תעשייתית

בדיוק כמו בני אדם, גם מכונות עלולות לא לבצע את העבודה שלהן בצורה שהיינו רוצים. בדרך כלל הביצוע של המכונה תלוי בנו, וככל שנגדיר טוב יותר את המשימה שהמכונה אמורה לבצע כך סיכוי טוב יותר שהיא אכן תצליח לבצע אותה. עם זאת, תמיד צריך שתהיה לנו דרך לפקח על עבודת המכונה, וזה בדיוק התפקיד של מערכות בקרה תעשייתיות.

המכונות הללו מוודאות לא רק שהמכונה עובדת בצורה תקינה, אלא גם יודעות לזהות במקרה של תקלה מה בדיוק המקור שלה. בצורה הזו אנחנו יכולים לתקן את כל התקלות בצורה מהירה, וכך לאפשר למכונה לחזור לפעילות מלאה מהר מאוד.

 

למה זה חשוב

החשיבות של תהליכי האוטומציה עבור המפעל שלכם נוגעת לשני רבדים. ברובד הראשון כפי שאמרנו המכונות מאפשרות לכם להעסיק הרבה פחות כוח אדם. העסקה של מכונה לא עולה לכם הרבה, ולמעט הקנייה הראשונית שלה אין לכם הוצאות קבועות על המכונה.

יתרון נוסף שיש באוטומציה הוא שהתהליכים מבוצעים בצורה מדויקת. עובד שמבצע משימה מסוימת עלול לעשות אותה בצורה לא מדויקת, או להתעייף מידי פעם. ברגע שמכונה היא זו שאמונה על ביצוע המשימה אתם יכולים להיות בטוחים שבכל זמן העבודה שלה המשימה תתבצע במדויק.

חָשׁוּב

ספק מקצועי

כדי שהמכונות אכן יאפשרו לכם להעביר את פס הייצור שלכם לאוטומציה מלאה, חשוב מאוד לפנות לחברה מקצועית שתספק לכם שירות. החברה תבצע יחד אתכם אפיון של המוצר על פי הצרכים שאתם תגדירו, ולאחר מכן תתאים לכם מכונה שתוכל לעשות את העבודה שאתם צריכים. חשוב כמובן לבדוק שהחברה מעניקה שירות לטיפול בתקלות, כיון שהמכונות עלולות להתקלקל לפעמים.

 

לסיכום

במקום להעסיק מספר רב של עובדים, מכונות יכולות לבצע הרבה מאוד מהמשימות בפס הייצור שלכם. מה שחשוב לבדוק זה כמובן את האיכות של המכונות, ולראות שיש לכם דרך לפקח על העבודה שלהן. מכונות יכולות לשמש כמעט לכל דבר, אם רק יודעים היכן לחפש את אותן מכונות. הליך הבקרה התעשייתית נועד לוודא שהמכונה מבצעת את המשימה שלה בצורה מדויקת.

אוטומציה תעשייתית