מה היא העלות לבניית מצבה?

לרובנו, חשוב שכאשר אנו נפטרים, לאהובינו יהיה מקום שאליו יוכלו ללכת כדי לזכור אותנו. באופן דומה, אלו מאיתנו שאיבדו מישהו רוצים מקום רגוע ומרגיע להתאבל בו – כזה שמכבד בצדק את האדם שנפטר. מצבה, היא אחת הדרכים לחלוק כבוד לאנשים שאיבדנו.

היא משמשת כזיכרון ארוך טווח, מסמנת מקום מנוחה אחרון לאנשים לבקר במשך דורות. רכישת אחת עלולה להיות מבלבלת, שכן יש הרבה היבטים שונים שיש לקחת בחשבון, שכולם משפיעים על מחיר המצבה.

 

כמה עולה מצבה?

העלות הממוצעת של מצבה פשוטה היא בסביבות 3500 שקלים, בעוד שעלות מצבה מיוחדת היא בדרך כלל בסביבות 12,000 שקלים. עם זאת, מחיר המצבה ישתנה בהתאם למגוון גורמים, כולל סוג האבן, החריטה ועלויות האחזקה. לדוגמה, המחיר עבור מצבה משפחתית או כפולה עם פירוט רב יותר יכול להגיע עד 18,000 שקלים. להלן פירוט של העלויות השונות הכרוכות ברכישת מצבה.

לבנות מצבה

מצבה פשוטה

מצבה פשוטה מאבן זולה יכולה לעלות לכם בין 2000 שקלים ועד 7500 שקלים בהתאם לסוג האבן והחריטה הדרושים.

 

מצבה זוגית

מצבה זוגית, או מצבה כפולה נועדה לקבירתן זוגות שמעוניינים להיקבר האחד ליד השני. העלות שלהן נעה בין 12 אלף שקלים ועד 20 אלף שקלים, בהתאם לעיצוב וסוג האבן.

 

מצבה מיוחדת

מצבות מיוחדות הן מצבות אשר נבנות מחומרים מורכבים יותר, וכוללות עבודות מסגור ופחחות, בהתאם לדרישת הלקוח. מצבות הללו עולות בין 8000 שקלים ומחירן יכול להגיע עד עשרות אלפי שקלים. בהתאם לדרישות וסוג האבן שנבחרו.

לבנות מצבה

כמה עולה חריטה על מצבה?

החריטה על מצבה היא אולי החלק החשוב ביותר, שכן היא מנציחה את האדם שנפטר. אתם יכולים פשוט לבחור לקבל שם ותאריכי לידה ופטירה, או שתרצו לקבל גם הצעת מחיר על משפט שאתם רוצים שיופיע על המצבה. זה בדרך כלל עולה בסביבות 80 שקלים למילה עבור 20-30 המילים הראשונות שבחרתם לחרוט באבן. כאשר חלק מבוני המצבות מציעים מחירים שונים עבור חריטה על מצבה.

 

אילו מצבות מחזיקות הכי הרבה זמן?

היבט נוסף שיש לקחת בחשבון את העלות של מצבה הוא תחזוקה שוטפת. יהיה צורך לנקות ולהבריש את האבן באופן קבוע כדי להגן מפני שחיקה מגשם וחזזיות. עם הזמן, ייתכן שיהיה צורך גם בעבודות תיקון, ייתכן שיהיה צורך להגדיר מחדש את החריטה ואולי אף להתקין מחדש את הבסיס.

אבן גרניט נוטה להיות קשיחה יותר משיש ויכולה לעמוד בפני יותר בלי. משטחי השיש מאבדים את הברק שלהם והופכים למחוספסים לאחר כ-10-20 שנים וייתכן שיידרשו שיקום מקצועי שיעלה עוד כסף.

 

לסיכום

אם אתם מחפשים את הספקים הטובים ביותר, שיוכלו לבנות לכם מצבה במחיר שווה לכל כיס. מומלץ לפנות אל המומחים לבניית מצבות בראשון לציון והסביבה. עם צוות מסור ואמין שיעשה הכול על מנת לספק לכם מצבה שתכבד את אהוביכם בצורה הטובה ביותר. עם מבחר רחב של סוגי מצבות שמתאימות לכל אחד.

לבנות מצבה