מה החשיבות של בדיקת קרקע לפני תחילת תהליך בנייה

לא פעם, אנשים שמוצאים את עצמם לפני הליך של בנייה, שומעים כי עליהם לבצע בדיקת קרקע במקום. בעקבות חוסר המודעות שקיימת בקרב אנשים שאינם בקיאים בתחום, החלטנו לצאת ולבדוק עם גורמים שעוסקים בתחום – מהי החשיבות של בדיקת קרקע לפני הליך של בנייה. הישארו אתנו ותקבלו את כל הפרטים שדרושים לכם בנושא.

 

רקע אודות בדיקת קרקע והגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

בדיקת קרקע, כשמה כן היא – זו בדיקה מעמיקה שנערכת על הקרקע שבה צפוי להיבנות המבנה. בדיקה זו היא הפעולה הראשונה שצריך לבצע על הקרקע (כלומר, עוד לפני שעולים כלי עבודה על האדמה המיועדת לבנייה) במטרה להכשיר את האדמה לבנייה העתידית.

חשוב לציין כי בדיקה מסוג זה צפויה להשפיע על הליך הבנייה באופן משמעותי ביותר. את המידע הזה והפרטים שיובאו בפניכם בהמשך ריכזנו לאחר ששוחחנו עם גורמים מוסמכים בתחום הבניה ואנשים שבנו לא מזמן בית פרטי וערכו את הבדיקה הזו.

 

מה החשיבות של בדיקת קרקע?

בדיקת קרקע צפויה להשפיע על המבנה שצפוי להיבנות עליה בעתיד באופן משמעותי. במהלך בדיקה מסוג זה בודקים את הדברים הבאים:

  • בוחנים האם קיימים זיהומים בקרקע
  • בדיקת המבנה הגיאולוגי כדי לזהות את סוג היסודות הדרושים

ישנה חשיבות עליונה לבדיקה מסוג זה, שכן, היא תקבע האם ניתן לבנות על הקרקע הנבחרת או שמא הדבר עשוי להוביל לאסון. הליך של בדיקות קרקע לפני בניה מתבצע תוך יישום שתי שיטות של בדיקה. הראשונה היא כזו שמתבצעת מעל פני הקרקע והשנייה, מתחתיה.

במהלך ביצוע הבדיקות הללו נוכח במקום יועץ קרקע שבודק את התוצאות, כך שמתקבלת בפניו התמונה המלאה של הקרקע ומתברר האם יש בה זיהומים או האם היו כאלו בעבר. חשוב מאוד לערוך את הבדיקות הללו באופן מעמיק, שכן, במידה וצפות בעיות שלא ניתן לטפל בהם – יועץ הקרקע יודיע כי אין אפשרות לבנות במקום.

 

מתכננים לערוך בדיקת קרקע לפני הליך של בנייה? הנה כמה דברים שכדאי שתדעו

אם אתם ניצבים בפני הליך של בנייה, כדאי שתדעו שהפנייה אל החברה המבצעת צריכה להיעשות תוך בירור מעמיק. אתם רוצים להיות בטוחים שאתם בוחרים בחברה מקצועית שיש לה אנשי מקצוע מנוסים שבקיאים בתחום. כדי שתוכלו להגיע אל החברה הטובה ביותר בתחום (שתאפשר לכם להיות בטוחים שהתכנון והבנייה של המבנה העתידי ייעשו באופן הטוב ביותר), עליכם לבדוק המלצות מטעם גורמים שהסתייעו בשירותיה של החברה שמצאתם.

 

איך תוכלו למצוא המלצות על חברה שמבצעת בדיקת קרקע?

תוכלו למצוא המלצות ברחבי הרשת, תוך שימוש באחת או יותר מהפלטפורמות הבאות:

  • קבוצות פייסבוק שעוסקות בתחום הבנייה
  • פורומים שעוסקים בתחום הבנייה
  • חיפוש וקריאת חוות דעת בגוגל

כך תוכלו להיות בטוחים שבחרתם נכון ושאתם נמצאים בידיים טובות.

בְּנִיָה