מה הופך מבנה למבנה מסוכן?

בשנים האחרונות אנו שומעים על הופעתם של סימנים שונים שגורמים למבנים רבים להיחשב כמבנים מסוכנים. עובדה זו גרמה לנו להבין כי עלינו לצאת ולבחון את העניין באופן מעמיק כדי להעלות את המודעות בנושא. תוך מטרה עיקרית חשובה – לאפשר לכל דורש לדעת מה הופך מבנה למבנה מסוכן? הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים שאתם צריכים לדעת בנושא.

 

תכירו תחילה את הגורמים שליוו אותנו בכתיבת המדריך

רגע לפני שנציג בפניכם מה הופך מבנה למבנה מסוכן, חשוב לנו לציין בפניכם כי המדריך הנוכחי לא נכתב אך ורק על ידנו. שכן, הפעם בחרנו לפנות אל גורמים שיודעים דבר או שניים בנושא. מדובר בבעלי נכסים שגילו שהמבנה או הדירה שברשותם מוגדרים כמבנה מסוכן. שאלנו אותם את כל השאלות החשובות כדי להבין מה הופך מבנה למסוכן וחזרנו עם כל התשובות שאתם צריכים להכיר. זו ההזדמנות שלנו להודות למי שסייעו בכתיבת המדריך. שכן, בזכותם, מדריך זה עולה לרשת והוא צפוי לענות על השאלה המתבקשת אחת ולתמיד.

 

מבנה מסוכן – מה הוא?

מבנה הפך להיות מבנה מסוכן הוא כזה שהוגדר על ידי מהנדס בניין ככזה. הקביעה אודות בניין שכזה באה לידי ביטי לאחר שבוצעה בדיקה יסודית שהביאה להבנה כי המבנה מהווה סכנה עבור עוברי אורח או דיירי הבניין עצמו. ההגדרה של הבניין נעשית לאחר שהוצא צו מבנה מסוכן על ידי מחלקת ההנדסה האזרחית או על ידי היחידה למבנים מסוכנים. אם אתם מתגוררים בבניין כזה, כדאי שתפנו בהקדם אל החברה למבנים מסוכנים שתבדוק מה ניתן לעשות.

 

המבנה הפך למסוכן – מה עושים עכשיו?

חשוב שתדעו כי אין מדובר בגזירה חד משמעית. כלומר, מבנה שהפך למסוכן לא מצריך הריסה מידית בחלק מהמקרים. בשלב זה אתם צריכים לפנות אל חברה למבנים מסוכנים ולוודא האם יש אפשרות לתקן את הליקויים הקיימים בבניין. זאת כדי לטפל בו ולהוריד את הסכנה שמרחפת מעל הדיירים ועוברי האורח. אם נעשה הליך שיקום לבניין, צריך לפנות לאחר מכן אל מהנדס בניין מומחה שיסיר את הצו.

 

איך תוכלו להגיע אל בעלי מקצוע מומלצים?

כדי שתוכלו להגיע אל חברות ובעלי מקצוע מוסמכים ומומלצים בתחום, עליכם לערוך בירור מקיף עם גורמים שעברו את ההליך בעצמם לאחרונה. מדובר בבעלי דירות, מבנים ומשרדים שגילו כי המבנה הפך למסוכן, טיפלו בו כיאה וכיום הוא עומד איתן עם כל האישורים. כדי להגיע אל הגורמים הללו לקבלת המלצות, אתם יכולים לבחור באחת או יותר מהאופציות הבאות:

  • פורומים ברשת
  • קבוצות פייסבוק
  • עמודי אינסטגרם

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת מה הופך מבנה למסוכן. כעת, כשיש בידיכם את כל הפרטים בנושא, נותר לכם רק לפנות אל חברה מומלצת שתבדוק את הבניין, תשקם אותו ותשמור על כל הדיירים שבו.

מגדלים