מה הוא תהליך זיפות גגות?

איטום הגג מפני רטיבות הוא שלב הכרחי בכל מבנה שהוא. אחת השיטות הוותיקות שעדיין פופולאריות גם כיום היא שיטת הזיפות. בשיטה זו משתמשים בזפת שהופכת להיות לאחר הייבוש לאטומה לחלוטין מפני נוזלים. כך מקבל המבנה איטום מושלם והוא לא יאפשר חדירת נוזלים גם בימות הגשמים.

 

על תהליך זיפות גגות

הגג חייב להיות אטום לחלוטין כדי למנוע חדירת נוזלים פנימה. הגג חשוף לרטיבות בחורף ולא רק, כדי למנוע מצב בו המים שעל הגג מחלחלים פנימה ויוצרים כתמי רטיבות על התקרה ועל הקירות, חובה להבטיח כי הגג אטום הרמטית. זיפות גגות זו שיטת איטום ותיקה, אמנם יש כיום שיטות חדשניות יותר, אך היא עדיין נחשבת למומלצת ושימושית וממלאה את תפקיד האיטום במבנים רבים.

 

בחירת חברה מקצועית לצורך זיפות הגג

כדי להיות בטוחים שהגג שלכם מזופת כראוי, חשוב ביותר לבחור חברה מקצועית ומנוסה במיוחד בענף האיטום. איטום זו משימה שדורשת לא מעט ידע ויכולות רבות. לא כל מי שטוב בבנייה או בתיקונים כאלו ואחרים, מסוגל להצליח גם בתחום האיטום. איטום חייב להיות יסודי ומושלם כדי להבטיח הגנה מלאה מפני רטיבות.

בררו על החברה ובחרו חברה מומלצת שעובדת באחריות מלאה ומבצעת את המשימה בשלימות. על החברה תוכלו לקבל מידע באתר וכן לקרוא המלצות של לקוחות, זאת כדי לדעת אל מי נכון לפנות לצורך תהליך של זיפות.

 

בדיקת הגג והכנה לזיפות

כדי ליישם את הזפת צריך לבדוק לפני הכול את הגג. לא לכל גג מתאים איטום של זפת. הדבר תלוי במצב הגג, בתשתית הקיימת על הגג ובנתונים נוספים שקשורים למבנה. במידה והוחלט כי ניתן לזפת את הגג ולאטום אותו בשיטה הוותיקה הזו, יכינו את הגג לזיפות בפינוי יסודי של כל מה שקיים על הגג, כולל דודי שמש או חפצים אחרים שמונחים שם. כמו כן ינקו את הגג כדי לאפשר לזפת להיצמד לתשתית היטב.

 

כיצד מבצעים את הזיפות?

זיפות זו שיטה בה מיישמים על הגג זפת רותחת. הזפת נמצאת בתוך חבית ושופכים אותה על גבי הגג, תוך ששוטחים אותה על כל אזורי הגג כולל כל הפינות. לאחר ייבוש של הזפת החומר הופך להיות אטום מפני רטיבות וכך המבנה נעשה אטום לחלוטין.

 

סיד לשיפור העמידות

כדי לשפר את העמידות של שכבת הזפת מומלץ לסייד את הזפת לאחר הייבוש. הסיד הלבן משפר את העמידות של הזפת וכך הופך המבנה להיות מוגן לאורך זמן רב יותר.

 

לסיכום נושא זיפות גגות

גם כיום בוחרים עבור מבנים לא מעטים את שיטת האיטום הוותיקה של זיפות גגות. בשיטה זו שוטחים על גבי הגג זפת חמה אשר תתקרר ותתייבש ותהפוך להיות שכבת איטום מוצקה שתגן על המבנה מפני רטיבות.

תהליך קירוי