מה הוא כבל BNC ומתי נשתמש בו?

בימים האחרונים, אנו מקבלים לתיבת ההודעות של המערכת שלנו מספר רב של הודעות מצד גולשים. מדובר בעיקר בהודעות שכוללות בקשות בנוגע למידע על כבלים שונים שמשמשים לתקשורת קווית. מספר ההודעות שעולה מידי יום בנושא זה, גרם לנו להבין כי עלינו לעצור את רצף כתיבת המדריכים שלנו בנושאי תקשורת אחרים, כדי שנוכל לרכז את המידע המבוקש. לכן, יצאנו לבדוק בתור התחלה מהו כבל BNC. אתם מוזמנים להישאר אתנו ולגלות במה מדובר.

 

תכירו את המומחים שעזרו לנו להבין מה זה בכלל

רגע לפני שנסביר לכם מה זה הכבל המדובר, אנו מוכרחים לציין בפניכם כי המדריך הנוכחי לא נכתב אך ורק על ידינו. הפעם יצאנו לבדוק את הנושא תוך הסתייעות מצד גורמים שיודעים דבר או שניים על כבלי תקשורת. שכן, אנו לא מומחים בתחום. אלו שסייעו לנו בנושא הם אנשים שחיים את התחום ויכולים להגיד לכם גם מתוך שינה מה המטרה של כל כבל שהוא. מומחים אלו יצטרפו אלינו מעתה והלאה. כך שגם בכתיבת המדריכים הבאים בסדרה, הם יכוונו אותנו ויסבירו לנו במילים פשוטות את כל המידע שתבקשו. זו ההזדמנות שלנו להודות להם על הליווי הצמוד. שכן, בזכותם, מדריך זה ומדריכים הבאים בסדרה יראו אור.

 

מה הוא כבל BNC

הכבל הקואקסיאלי נקרא בשפה פשוטה כבל bnc. מדובר בכבל תקשורת חשמלי שיש בו שתי שכבות מוליכות שיש ביניהן בידוד. האחת נראית כמו גליל חלולה, בעוד השנייה נראית כמו גליל אטום. לשני הגלילים האלה, האטום והחלול יש ציר משותף. המבנה הזה שתואר בפניכם עכשיו מאפשר בעצם להביא לביטול של השדה האלקטרומגנטי שיוצר זרימה של חשמל בכל אחת מהשכבות. מדובר בפטנט ייחודי שנרשם באנגליה אי שם בשנת 1880.

 

מה השימוש בכבל המדובר?

אם ביקשו מכם להשיג את הכבל ולא הבנתם למה, אז כדאי שתדעו שהוא משמש בתקשורת קוית בשביל להעביר אותות רחבי סרט. במילים פשוטות יותר, אפשר לומר שהוא נמצא בתחום התדרים. כך שהוא מעביר את האותות הבאים:

  • אותות רדיו
  • אותות טלוויזיה בכבלים

 

איך יודעים אם אתם צריכים כבל שכזה?

אם אתם לא יודעים אם יש לכם צורך בכבל המדובר, עליכם לדעת כי יש מי שעוסקים בתחום. אתם תמיד יכולים לפנות אליהם ולברר האם זה הכבל שדרוש לכם. אם אתם לא בטוחים למי לפנות, תמיד אפשר להעלות תמונה של הכבל לרשת (למשל, לקבוצת פייסבוק או פורום שעוסק בנושא), להסביר את הצורך ולבדוק אם זה אכן הכבל שאתם צריכים.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת מה הוא כבל BNC ומתי אתם צריכים אותו. כעת, כשיש לכם את כל המידע בנושא, נותר לכם רק לצאת ולבדוק אם זה הכבל שדרוש לכם ממש עכשיו. נאחל לכם שיהיה בהצלחה.

קבלים