מהי ההסמכה של חשמלאי?

אם אתם חיים במאה ה- 21 (וזה אכן המצב אם אתם קוראים שורות אלו), סביר להניח שכבר נתקלתם בעבר בצורך להזמין חשמלאי הביתה או למקום העבודה, על מנת לטפל בתקלה בנושא חשמל או להתקין מוצרים חשמליים.

אם במקרה גם עכשיו אתם זקוקים לשירותיו של חשמלאי – חשוב לדעת שלא כל בעל מקצוע יכול לעסוק בחשמל, אלא הוא נדרש הסמכה ייעודית לשם כך.

 

הסמכה על מנת לעבוד בתחום החשמל

על מנת לעסוק בתחום החשמל בארץ, בין אם בצורה עצמאית ובין אם במסגרת חברה, על החשמלאי להחזיק רישיון מתאים, שמאשר שהוא עבר את ההסמכה הדרושה ועמד בבחינות בהצלחה. הרישיון ניתן על ידי משרד הכלכלה, וכאמור – הוא הכרחי על מנת שאדם יעסוק בתחום החשמל.

ישנם מספר דרגות של בעלי מקצוע אשר עוסקים בחשמל. החשמלאים שעוסקים בעבודות ותיקוני חשמל פרטיים בבתים, לרוב יהיו בדרגה של חשמלאי מוסמך. הדרגות שנמצאות מתחת לחשמלאי המוסמך הן חשמלאי מעשי וחשמלאי עוזר.

לכל דרגה יש את התחומים שבהם ניתן לעסוק או לא ניתן לעסוק. למשל, חשמלאי עוזר רשאי לבצע עבודות חשמל רק במתחים נמוכים ובפיקוח של חשמלאי בדרגה גבוהה ממנו. ככל שמתקדמים בדרגה, החשמלאי יכול להתעסק במתחי חשמל גבוהים יותר, ולבצע עבודות מורכבות ומסוכנות יותר.

חשוב לציין שאלו לא סתם דרגות, אלא מדובר בהתמקצעות לכל דבר – עליה בדרגה כרוכה בלימודים וצבירת ניסיון. לכן, לפני שאתם מתקשרים לחשמלאי על מנת שיבצע את העבודה שלה אתם זקוקים, שימו לב איזו עבודה דרושה לכם ומיהו החשמלאי שמוסמך לבצע אותה.

 

תקלות חשמל נפוצות בבית, שרק חשמלאי מוסמך יכול לבצע

כאמור, לא כל חשמלאי יכול לפתור כל תקלה שיש אצלכם בבית. ישנן תקלות שדורשות התעסקות עם קווי מתח גבוה למשל, שאותן רק חשמלאי מוסמך יכול לתקן. בין התקלות שבהן רשאי לעסוק חשמלאי מוסמך:

  1. תקלות שונות הקשורות לדוד השמש שנמצא על גג הבית שלכם (עבודה שרצוי שרק איש מקצוע מוסמך יבצע, בשל השילוב בין סביבה מימית לעיסוק עם חשמל).
  2. שקעי חשמל תקולים, או כאלו שנשרפים לעיתים תכופות.
  3. זרמים חשמליים שמועברים בזמן שימוש במכשירי חשמל.
  4. קצר חשמלי שגורם לכל החשמל בבית ליפול.
  5. תקלות שונות שקורות בלוח החשמל הביתי.

 

אם אחת מהתקלות האלו קרתה גם לכם, ואתם מעוניינים להזמין חשמלאי מוסמך ומקצועי על מנת שיתקן את הבעיה בצורה האיכותית והטובה ביותר – תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט https://tlv-elec.co.il, ולהזמין חשמלאי מוסמך אליכם הביתה בכל עת.

חשוב לא להתפשר על רמת המקצועיות והמומחיות של החשמלאי שאליו אתם מתקשרים, שכן חשמלאי שאינו מוסמך לתקן בתקלה או שאינו בעל ניסיון, עלול לגרום לנזק גדול יותר מכפי שהיה מלכתחילה, שעלות תיקונו תהיה גדולה יותר באופן משמעותי.

 

איש תחזוקה