מהו תפקידו של יועץ אקוסטיקה

כידוע, כל בית נמצא בסביבה מסוימת – ליד רחוב רגוע או סואן, ליד כביש צדדי או ראשי, ליד בית ספר או גינה ציבורית. לכן, באזור של כל בית ישנם רעשים שונים, שצריכים להיות מטופלים באופן אחר.

נהוג להפריד בין שני סוגי אקוסטיקה שדואג יועץ האקוסטיקה לבודד – אקוסטיקה פנימית, שתפקידה לשפר את איכות השמיעה בתוך הבית ואקוסטיקה חיצונית, שמשמעותה בידוד של רעשי החוץ.

איך יעזור לכם יועץ אקוסטיקה

יועץ אקוסטיקה מקצועי יידע להתחשב בכל הרעשים שמגיעים מסביבת הבית על מנת להתאים חלונות (למשל חלונות כפולים), לבחור תקרה מתאימה ויוצא באלו, על מנת שחלקי הבית יידעו לתת מענה לצרכים החיצוניים לבית וימלאו את רצונותיו של הלקוח באופן מיטבי.

כמו כן, עבודתו של יועץ האקוסטיקה היא זו שמאפשרת לנו שלא לשמוע את זרימת צינורות המים, שלא לשמוע את הצעדים של השכנים מלמעלה, לאפשר בידוד רעשים מחדר לחדר ולמעשה מאפשרת לבודד את הבית מכל הרעשים החיצוניים.

בדומה לתפקידו של יועץ האקוסטיקה לשפר את איכות החיים על ידי תכנון נכון של מבנה הבית בכדי שימנע רעשים, כך יועץ תרמי תפקידו להנדס בצורה המיטבית את הבית ולנצל את המשאבים הטבעיים שקיימים באזור המגורים על מנת להעלות את איכות החיים ולחסוך סכומי כסף גבוהים במיזוג אוויר, בתאורה וכולי.

תפקידו של יועץ תרמי

תפקידו של יועץ תרמי הוא למקסם את היעילות הטבעית של הבית ביחס לתנאים המיוחדים שלו – מיקום נכון של חלונות, בחירת חומרים מבודדים ומולכים כך שיהיה צורך פחות בחשמל, שימוש במוצרים ממוחזרים ועוד.

הכנתו של מסמך דוח תרמי מהווה חובה בתכנון של כל בית בעיר שנמצאת בגדרי פורום ה-15 (חמש עשרה ערים משמעותיות בארץ, ביניהן, באר שבע, תל אביב-יפו, חיפה, גבעתיים, הרצליה, כפר-סבא, נתניה, פתח-תקווה, ראשון-לציון, רמת-גן, רעננה ועוד).

כל רשות מהרשויות הללו דורשת דירוג תרמי אחר (כלומר, כמה יעיל אנרגטית צריך להיות הפרויקט שמתכונן), בעוד שבתל אביב נדרש סף יעילות גבוה יחסית, למשל ברמת גן דרוש רף נמוך יותר.

הדו"ח התרמי

מטרתו של הדוח התרמי הוא למפות כיצד ניתן להקטין את צריכת החשמל במבנה ולהפוך אותו לירוק יותר. דבר שכמובן משתלם לגרים בבניינים ובפרויקטים כאלה.

הבחירה ביועץ אקוסטיקה וביועץ תרמי היא בחירה משמעותית משום שהיא קובעת עיצוב בסיסי של חיי היום יום. בחירה לא נכונה עלולה להוביל למצב מצער, בין אם חוסר בידוד של סביבת הרחוב, שמובילה לרעשים רבים בבית ובין לבית לא מואר שהוצאות החשמל בו גבוהות.

לכן, כדאי להשקיע ולשכור יועצים מנוסים, בעלי ותק רב במקצוע, על מנת לוודא שאיכות החיים בבית, תהיה גבוהה. לכאורה, זה משהו שניתן לנסות ולוותר עליו כאשר מתכננים פרויקט בכדי להקטין את עלויות הבנייה, אבל הדבר משמעותי ומשתלם בטווח הארוך.