למה חשוב לדעת ערבית בתור מנהל של בעלי מקצוע

רבים יודעים את החשיבות של לימוד השפה האנגלית עבור כל העוסקים במקצועות שונים, אבל מעט מדובר על החשיבות של ידיעת השפה הערבית בקרב בעלי מקצוע שלוקחים חלק בניהול. כדי להביא לשינוי בנושא ולהעלות את המודעות בתחום, יצאנו לבדוק למה חשוב לדעת ערבית בתור מנהל של בעלי מקצוע וחזרנו עם כל התשובות החשובות בנושא.

 

רקע לכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי החלטנו לכתוב לאחר ששמענו על סיטואציה שאירעה במשרד הסמוך אלינו. במהלכה, מנהל המשרד שבקיא בשפה הערבית, שמע את אחד העובדים משוחח בטלפון ומספר כמה רע לו במקום העבודה. העובד לא ידע שמישהו במשרד דובר את שפת האם שלו, לכן הוא הרגיש בנוח לציין את התסכול שהוא חווה לגבי הנושאים הבאים:

  • המשכורת הנמוכה
  • שעות העבודה שאינן נוחות
  • עובדים שמתעמרים בו וכו'

המנהל ששמע את הדברים הללו, מיד פעל כדי להביא לשינוי ולאפשר לעובד להרגיש יותר טוב במקום העבודה. הדבר גרם לנו להבין שיש חשיבות רבה לידיעת השפה הערבית שמדוברת בקרב רבים ברחבי הארץ.

 

למה חשוב לדעת ערבית בתור מנהל של בעלי מקצוע? סיבה מספר 1

בנוסף לסיטואציה שצוינה לעיל, יש עוד סיבות שיגרמו לכם להבין שחשוב לדעת ערבית בתור מנהל. יש סיבה שאי אפשר שלא להעלות אותה – העובדה שמדובר בשפה נפוצה בישראל. ערבית נחשבת לאחת השפות המדוברות בארץ אחרי עברית ורוסית. לכן, חשוב ללמוד ערבית עם מדוברת כדי לקחת חלק במגוון השפות שמדוברות בארץ. כפי שערבים רבים יודעים לדבר עברית, גם אנחנו, היהודים צריכים לדבר ערבית באמצעות קורסים של לימודי ערבית למתחילים.

 

למה חשוב לדעת ערבית בתור מנהל של בעלי מקצוע? סיבה מספר 2

יש סיבה חשובה שאי אפשר להתעלם ממנה. המצב הבטחוני בארץ מתוח וזה ידוע. הדבר מוביל לכך שלא פעם, מנהלים שומעים אדם שדובר את השפה הערבית כשהוא מדבר בקולי קולות והעניין גורם להם לנוע בחוסר נוחות במקום. שכן, אם הם אינם יודעים את השפה, הם עשויים לחשוב שמדובר בשיח מסית או פוגעני. כדי להימנע ממצבים לא נעימים שכאלו, צריך ללמוד את השפה. כך ניתן יהיה לשמוע את השיחה, להבין שמדובר בשיח שגרתי ולהרגיש בנוח למרות המצב הבטחוני המורכב.

 

למה חשוב לדעת ערבית בתור מנהל של בעלי מקצוע? סיבה מספר 3

חשוב לדעת את השפה הערבית בתור מנהל פשוט בגלל שמדובר במקצוע שדורש ידע כללי מקיף. ככל שמנהל מגיע לתפקיד שלו עם יותר ידע, יש לו יתרון גדול יותר. ידיעת השפה הערבית מאפשרת למנהל להתמודד טוב יותר עם התפקיד ועם העובדים שלו, במיוחד אם מרביתם דוברי השפה הערבית.

 

לסיום

כעת כשאתם יודעים למה חשוב לדעת את השפה הערבית בתור מנהלים, אתם רק צריכים להתחיל ולהעמיק בשפה המדוברת, בהצלחה.

אותיות באנגלית