כמה עולה להתקין מזגן בממ"ד?

רצה הגורל ואנו חיים במדינה בה כמעט לכל בית יש ממ"ד או מקלט, שלזה מתווסף האקלים החם איתו אנו מתמודדים מדי קיץ. שתי עובדות אלו, מצריכות מאיתנו להתקין מזגן בממ"ד הביתי שלנו, בכדי שעל כל צרה שלא תבוא, נוכל להפוך את השהות שלנו בממ"ד לנסבלת ככל הניתן. במאמר הבא סיכמנו עבורכם את כל מה שתצטרכו לדעת על התקנת מזגן בממ"ד, וכמה זה צפוי לעלות לכם.

 

מה צריך לדעת לפני שמתקינים מזגן בממ"ד?

לפני שנדבר על העלויות הכרוכות בתהליך התקנת מזגן בממד, ישנם מספר דברים שחשוב לדעת. יש לזכור שהממ"ד הוא חדר שצריך להיות אטום ככל הניתן, דבר שיש להתחשב בו בעת התקנת המזגן. כמו כן, השימוש בממ"ד נעשה בשעות חירום, לכן יש לדאוג שהמזגן יוכל לעבוד גם כששאר המזגנים בבית לא יוכלו לעבוד. לכן, בדרך כלל נתקין מזגן עילי בעל מנוע חיצוני נפרד.

יש לזכור שקיימת סכנה של מתקפה כימית, לכן לא נוכל להשתמש במזגנים מרכזיים בממ"ד המשתמשים באוויר המגיע מבחוץ, לכן המזגן שנתקין בממ"ד שלנו למעשה יבצע קירור של האוויר הנמצא בחדר עצמו, כך שנוכל להפעיל את המזגן ללא חשש גם בעת סכנות לא קונבנציונליות.

 

איך נתקין מזגן בממ"ד?

קודם כל, נרצה לדאוג שהמזגן שנתקין בממ"ד שלנו יהיה מותקן על הקיר הפנימי בלבד, בכדי למנוע חשיפה לאוויר החיצוני. יש לציין שבעת ההתקנה אסור בתכלית האיסור לקדוח בקירות החיצוניים של הממ"ד, ולאטום כל קידוח שנעשה בצורה הטובה ביותר. כמו כן, יש לוודא שהצנרת מבודדת ואטומה ככל הניתן.

עקב רמת הבידוד הגבוהה הנדרשת מהתקנת מזגן בממ"ד, המים מברז הניקוז של המזגן לא יוכלו לטפטף החוצה, לכן נרצה לוודא שיש לנו גישה נוחה לברז הניקוז כדי שנוכל לאסוף את המים שיטפטפו לתוך הממ"ד בעזרת דלי.

 

מה לגבי הכנה למזגן בממ"ד?

בכדי להתקין מזגן בממ"ד, יש צורך בהכנת הממ"ד מראש. בדירות חדשות, לרוב מותקנת הכנה למזגן בממ"ד מראש, הכוללת התקן מיוחד. אם אין לכם התקן שכזה, תוכלו להתקין אותו בממ"ד שלכם בכדי לספק הגנה מלאה מפני נשק כימי. כמובן, תוכלו להתקין גם מזגן רגיל בחדר הממ"ד שלכם, אך יש לזכור שהתקנה של מזגן כזה תהפוך את הממ"ד שלכם ללא יעיל כנגד מתקפות כימיות, לכן יש לשקול התקנה של מזגן כזה בכובד ראש.

 

לסיכום – כמה זה עולה לנו?

במידה והתקן מיוחד למזגן בממ"ד כבר קיים בממ"ד שלכם, ההתקנה של המזגן תעלה כמו התקנה של מזגן בכל חדר רגיל – כלומר, בין 800 ל- 1000 שקלים. במידה ואין לכם התקן מיוחד למזגן בממ"ד, ותרצו להוסיף אחד כזה, עלות ההתקנה תעלה בין 1500 ל- 2000 שקלים.

אם תחליטו שאתם מעוניינים בכל זאת להתקין מזגן רגיל בממ"ד שלכם ללא איטום מיוחד, תצטרכו לשלם רק על התקנת המזגן, אך היא תהיה יקרה בכמה מאות שקלים, עקב הצורך בקידוח בקירות העבים של הממ"ד.

מזגן