כמה זמן לוקח לבצע איטום וחפירה של מרתף

בניית מרתף לבית היא דרך מעולה לשדרג את הנכס, מדובר על השבחת ערכו בכ – 15 אחוזים אם לא יותר, ויש אין ספור יתרונות לתוספת השטח החדש הזה. אם תבחרו לנצל אותו לחדר משחקים לילדים, עוד מקום איחסון מבורך, או אפילו לגרוף עליו רווחים אם תשכירו את זה בתור יחידת דיור או אולי מקום לעסק מתחיל. מה לעשות שכל השקעה טובה לוקחת זמן ועולה כסף, בשביל לעשות קצת סדר לקראת תהליך הבנייה ערכנו לכם את כל מה שחשוב לדעת על חפירת מרתף ומלאכת האיטום.

 

לפני שמתחילים

ידע זה כח, חשוב להבין שהיום בשוק יש שלוש שיטות לביצוע עבודות איטום וחפירה למרתף. הנפוצה ביותר שכן גם פשוטה וגם יעילה מתבססת על יציקת בטון, זה מבטיח קירות יציבים וחזקים. השיטה השניה היא בלוק בטון שהיא דורשת הכי פחות זמן עבודה, והשלישית היא בנייה שמתבצעת ברובה לא באיזור של המרתף עצמו, והקירות מועברים לאתר כשהם מוכנים וכל שיש לעשות הוא להרכיב אותם.

 

חפירת המרתף

בניית מרתף כרוכה בהרבה שלבים שיחד עם תכנון נכון וצוות מקצועי יובילו לתוצאה האופטימלית ביותר. אם ברצונכם להוסיף מרתף לבית שכבר קיים התהליך יהיה מעט יותר מורכב מאשר אם מדובר בפרויקט חדש לגמרי. השלב הראשון הוא הכנת השטח לחפירה על כל מה שמשתמע מכך. זמן החפירה תלוי בסוג הקרקע, לדוגמא קרקע חולית מהירה יותר. בנוסף, צריך לתכנן היטב את אמצעי פינוי הפסולת, לעיתים זה יכול לעכב את התהליך.

 

בניית המרתף

יש להכין את התשתיות המתאימות, יש להיוועץ עם אינסטלטור חשמלאי וכדומה על מנת למנוע בעיות בבית שכבר קיים וגם כדי לדאוג שבמרתף יהיה אפשרות לחשמל, מים זורמים, שירותים וכו. כשחופרים מתחת לבית מתעסקים עם צינורות חשובים כגון הביוב, לכן זהו שלב שממש אין מקום לטעויות בו. אם הכל הולך כשורה והקבלן ובעלי המקצוע עובדים ביעילות זה לא צריך לקחת יותר משבועות בודדים של עבודה.

 

יוצקים בטון ומבצעים איטומים

אם אכן בחרתם בשיטת יציקת הבטון, הדרך הטובה ביותר לבצע זאת היא ע"י בניית מערכת כפולה של רצפה וקירות והצבת מוטות מתכת. זוהי הדרך המקצועית ביותר להבטיח כמה שפחות דליפות נזילות ונזקי מים שנוצרים עם השנים. צריך לחשוב טוב בשלב הזה על מערכות הניקוז ואפשרויות ספיגת המים השונות.השלב הבא הוא איטום על ידי התזה כי לודא שלא נותרו סדקים או מקומות שאולי פספסו. כל התהליך הזה אמור לקחת בין שבועיים לשלושה אם הכל הולך לפי התוכנית.

 

גמר העבודה

לפעמים דווקא בשלב הזה כשהרוב כבר מאחוריכם, הרבה דברים קטנים נופלים בין הסדקים. תוודאו שהקבלן עושה את כל מה שנדרש על מנת שתוכלו להיכנס בהקדם האפשרי למרתף היפה הבטוח והחדש שלכם. כל התהליך ייקח כמה חודשים, שאומנם יהיו מלווים בכאב ראש אבל לגמרי יהיו שווים את זה.

חפירה במרתף