כמה זמן אורכת בדיקת בדק בית?

בעוד שבדיקת בדק בית יכולה להימשך בין שעה וחצי לשעתיים, במקרים מסוימים הבדיקה יכולה להתארך ולהימשך גם שעות ספורות. זה תלוי בעיקר במצב ובגיל של הנכס, כאשר נכסים מוזנחים וישנים לרוב יצריכו בדיקות מקיפות ומדוקדקות יותר, כולל בדיקות מבניות. 

אם אתם שואלים כמה זמן אורכת בדיקת בדק בית, קודם כל, חשוב לענות על מספר שאלות אשר נוגעות למצבו של הנכס. בראש ובראשונה, חשוב לבחון האם בוצעו שיפוצים מהותיים בנכס, במקרה שמדובר בנכס ישן. שנית, חשוב לבחון את המצב התחזוקתי הכללי של הנכס או המבנה שאליו הנכס משתייך. בתוך כך, אלו הן הבדיקות האופציונאליות במהלך בדק בית מקיף:

  1. מבנה: מתבצעות מגוון בדיקות מבניות במקרה של נכס ישן.
  2. יסודות: אם מדובר בנכס ישן, ייתכן שבדיקת בדק בית תכלול את בדיקת יסודות המבנה.
  3. מעטפת: מעטפת המבנה אמורה להיכלל גם בבדיקה, במיוחד במבנים ישנים.
  4. תשתיות: בדק בית מקיף אמור לכלול את הבדיקה של כלל התשתיות במבנה.
  5. אבזור: בדק הבית יסקור את רמת האבזור, כמו למשל תקינות ומספר נקודות חשמל, בדיקת כלים סניטריים ועוד.

 

באילו מקרים בדק בית מתארך?

כשמדובר בתהליכים של בדק בית, משך הזמן תלוי בד"כ בגודל הבית והמורכב של הבדיקה. בדיקה בסיסית של דירה בגודל ממוצע של כ-70 מ"ר – 90 מ"ר אורכת כשעתיים עד שלוש שעות, אבל אם הבית גדול יותר או שיש לו מורכבויות אחרות, הבדיקה תהיה צפויה להתארך.

כאשר מדובר על מקרים מורכבים, הכוונה היא לבדיקות מורכבות שאולי כוללות בדיקת מיזוג אוויר, מערכות של בתים חכמים ועוד. במקרים של בתים חכמים, בד"כ יהיה צורך להסתייע בחשמלאים אשר מכירים את סוגי המערכות האלו מקרוב.

מְמוּשָׁך

כיצד ניתן לזרז בדק בית?

כדי לזרז עד כמה שאפשר את התהליך, מומלץ לאתר חברה מקצועית שיכולה לספק את השירות במסגרת הזמנים שלכם. כמו כן, מומלץ לסדר וכן לנקות כל בלגן או מכשולים שונים, שאנשי המקצוע יוכלו לבצע את עבודתם ללא הפרעות גוזלות זמנים יקרים.

כמו כן, אם יש דרישות מיוחדות לבדק הבית, כמו מערכות בית חכם למיניהן, חשוב להסתמך על אנשי המקצוע המתאימים. זאת, כי לא בטוח שחשמלאים רגילים יוכלו לבדוק מערכות מתקדמות מהסוגים האלו.

 

לסיכום, כמה עולה בדק בית?

כאשר מדובר על מחירי בדק בית, ההמלצה בדרך כלל תהיה לשלם בין כ-1,200 ₪ – 1,600 ₪ לדירות עם 3 – 5 חדרים. ברוב המקרים מדובר על דירות בגדלים של כ-70 מ"ר ומעלה ועד כ-120 מ"ר. כמו כן, יש לקחת בחשבון גם חללים נוספים, כמו חללי חוץ.

במקרה שיש גינה, עליית גג או כל חלק אחר במבנה שמצריך בדיקה, נהוג לתמחר את הבדיקה בכ-200 – 300 ₪ נוספים (לעלות הבדיקה המקורית של הבית). כדי לנסות להוזיל עלויות, אפשר לקבל כמה הצעות מחיר ולהשוות ביניהן.

בדק בית