כל מה שרציתם לדעת על בניית חניון

הקמה של חניון היא לא משימה קשה ואי אפשר להקל ראש בנושא הזה. הליכי בנייה של חניון מורכבים ודורשים מקצועיות וגם מעורבות של חברת בנייה שתהיה מקצועית בתחומה וכך תבנה את החניון בצורה הטובה ביותר, מכיוון שבכל מה שקשור לבנייה, הכי חשוב זה הבטיחות. הנה כל מה שצריך לדעת בנייה של חניון מההתחלה עד הסוף ומזה מערכת לניהול חניונים? 

 

ביסוס המבנה התחתון

שיטה של ביסוס החניון היא ביסוס הנקראת ״רפסודה״. עליה מונחות קומות החניון, זו בחירה שתלויה בשיקולים שונים, ביניהם סוג וחתך הקרקע, נוחות העבודה והבקרה על ביצועים וגם שיקולים כלכליים. על מנת לאפשר עבודה של ברזלים על רפסודה, צריך ליצוק שכבה של כ-5 ס״מ של בטון, כך תתאפשר עבודה נוחה יותר.

היציקה נמשכת כ-14 שעות ונעשית על ידי משבות בטון. בסיום היציקה, תהיה רצפה לחניון. עם סיום היציקה של הרפסודה, ממש לפני שמתחילים הגשמים הראשונים, עובדים על קירות של החניון.

 

שלבי הבנייה והסיום

לאחר מכן, בדרך כלל נוקטים בשיטה הנוחה יותר שהיא שיטת התזה של בטון על הקירות, כך אפשר לטפל בהם בהמשך עבודות הבניין. לאחר שהקירות מוכנים, עובדים על רמפת הכניסה לחניון. רמפת הכניסה מהווה תקרה עבור חברת חשמל וגם חדר גנרטור בכניסה לחניון.

בכדי לא ליצור עומס שעלול להתפתח בעקבות שנאים וגנרטורים, פעמים רבות צריך לשוב על פתרונות לחיזוק התקרה עליה הם מונחים. יצירה של תקרת ערוגות היא פתרון מעולה שיכול להתגבר על עומסים גבוהים ולאפשר ביטחון לנשיאה של משקלים כבדים שעלולים להתפתח.

 

הדברים החשובים שיהיו בחניון

אחד הדברים החשובים ביותר שכדאי שיהיה לכם בחניון היא מערכת ניהול חניונים. זו מערכת חדשה המזהה את לוחיות המספר בעזרת רשת רב ערוצית מבוססת על ענן, המערכת הזו מציעה מגוון רחב של פונקציות. מערכת לניהול חניון היא מאוד מתקדמת ומאפשרת למפעילי החנייה להתאים את הצרכים שלהם אל מתקני החנייה וההפך.

תוכנת ניהול החנייה מאפשרת לשלוט בכניסה וביציאה של כלי הרכב החונים בחניון, בעיקר אם מדובר בחנייה המכיל מספר גבוהה של כלי רכב. מעבר לכך, חניון טוב הוא חניון שהתנועה בו זורמת ואנשים לא נאלצים להתייאש מאופן התפעול של הכניסה והיציאה ממנו. בקרת חנייה היא שיטה בטוחה ויעילה וחשוב לשכור את שירותיה של חברה מקצועית ומיומנת בעל ניסיון רב בתחום, בעיקר ומאחר מדובר בחניון שחייב להיות בטיחותי ומאובטח כראוי.

 

לסיכום

בנייה של חניון מצריכה עבודה בטיחותית ויש לה מספר רב של שלבים. כאשר החניון מוכן חשוב להצטייד במערכת ניהול ובקרה על מנת להפוך את החניון שלכם לחניון יעיל וידידותי למשתמשים ולהפוך את חווית החנייה אצלכם לקלה ואיכותית. ככל שהחוויה תהיה טובה יותר, כך החניון שלכם יהפוך למבוקש יותר. לכן מומלץ לפנות אל חברה ותיקה בתחום, בעלת ניסיון וכמובן מקצועית.

מערכת ניהול חניונים