כל הדרכים לאטום חדר שינה בעליית גג

עליית גג בבית היא חלל שרבים לא יודעים מה לעשות איתו – על כן הוא הופך למרחב חסר מטרה או למאגר ענק לג'אנק המשפחתי.

עם זאת, משקי בית בעלי יצירתיות ומעוף יכולים להפוך את עליית הגג למשהו אחר לגמרי וליהנות מהיתרונות הרבים שהיא מציעה: גיאומטריה לא שגרתית, חדירה גדולה של אור טבעי וכדומה.

כך למשל אפשר לארגן את המקום לחדר שינה או חדר משחקים.

בכתבה הבאה נעסוק בדרכים לאטום חדר שינה הממוקם בעליית הגג.

 

חלונות לשמיים

החלונות בחדר הממוקם בעליית גג שונים מחלונות של חדרים בקומות רגילות. חלונות אלו בדרך כלל יפנו כלפי מעלה ולכן לא יתופעלו באמצעות הזזה או הרמה היות ומדובר בפעולות לא נוחות. חלונות של עליית גג ישויכו בדרך כלל לקטגוריית החלונות הנפתחים כלפי מטה אשר תואמת את הצורה ההנדסית הלא שגרתית של החדר.

בהתאם לכך גם תריסים על חלון מסוג זה יחרגו מעט מהנורמה. בחלונות של עליית גג מומלץ להשתמש בתריסים חשמליים אשר מאפשרים הפעלה באמצעות לחיצה על מתג ולא דורשים התעסקות ידנית מעיקה. כך ניתן לאטום את כניסת האור לחדר בצורה נוחה וקלה.

 

צבע כנגד הטבע

עליית גג עלולה לעיתים לסבול מהצטברות של עובש בקירות אשר מגיע עקב חוסר אוורור נאות של המרחב או כתוצאה של כשל באיטום הגורם לחדירת מים ולרטיבות בקיר. עובש הוא עניין לא מאוד נעים, במיוחד בחדר השינה, ועל כן מומלץ להתחשב בו כבר בשלב הבנייה ולהיערך אליו כראוי. אחד האמצעים הטובים למלחמה בעובש הוא שימוש בצבעים נושמים עבור קירות המבנה – הם אמנם לא בדיוק אוטמים את הבית אך כן משמשים אמצעי הגנה יעיל כנגד תוצאות לוואי מצערות של היעדר איטום.

 

יריעות או לא להיות

דרך יעילה לאיטום הגג, וכפועל יוצא גם לאיטום של עליית הגג, הוא שימוש ביריעות ביטומניות. מדובר ביריעות מיוחדות אשר מולחמות זו לזו ומכסות את פני הגג כמעין שטיח רחב. בכך הן משמשות כמגן מפני רטיבות, נזקי שמש וכדומה. שימוש ביריעות אלו אפשרי על פני גג בטון חשוף, גג שעבר זיפות או על פני שכבת יריעות קודמת אשר זקוקה לחידוש.

 

איטום בזפת כנגד טפטפת

עוד שיטה מקובלת לאיטום גגות וכל מה שמתחתיהם היא שימוש בזפת. מדובר בשיטה מיושנת למדי אך עם זאת היא בהחלט משיגה את האפקט הרצוי. שיטת הזפת נוחה מאוד עבור גגי מרובי "מכשולים" (כגון אנטנות, דודים וקולטי שמש) בהם איטום ביריעות הוא אתגר מורכב למדי. זיפות הגג למטרת איטום נחשב גם לשיטה זולה יותר מטכניקות אחרות אך בהתאם גם פחותה מבחינת איכות. בנוסף יש לשים לב ששיטת איטום זו מצריכה תחזוקה קבועה על מנת להמשיך להיות יעילה לאורך השנים.   

 

אנשי תחזוקה