כיצד מאתרים נזילה באופן יעיל?

טפטוף קטן ולא ברור של מים יכול להוות מטרד של ממש. לעתים קל לגלות את מקור הנזילה, אך כאשר לא ברור לנו מהיכן היא מגיעה, יש צורך להיעזר באינסטלטור המומחה לאיתור נזילות. כיום קיימות שיטות מתקדמות לאיתור נזילות, המצליחות למנוע שבירה של קירות והרמת רצפות, אך עדיין מדובר בתהליך מורכב. הפתרונות המוצעים היום כוללים חיישן גז, מצלמה תרמית, ועוד.

 

נזילה בדירה – למה זה קורה

שני הגורמים העיקריים הגורמים לנזילות מים בדירות הן בעיות איטום ובעיות נזילה מהצנרת. כאשר מדובר בצנרת, מדובר על צינורות הנמצאים מתחת לרצפות או מאחורי הקירות, מה שמקשה עלינו לראות אותן ולאמוד את מצבן. בזמן שהצנרת "שוכבת", היא צוברת חלודה ובלאי, והופכת לפגיעה יותר.

הצנרת יכולה להיפגע בגלל בעיות בתרמוסטט או בגלל עבודות ריצוף לקויות. סימנים חיצוניים המעידים על נזילה הם קירות רטובים, עובש, טפטופים, קילופים בקיר ועוד. שימו לב לחשבון המים שלכם! אם הוא גדול מהרגיל, למרות שתדירות השימוש במים נשארה כפי שהיא, ייתכן בהחלט כי קיימת אצלכם בבית נזילה סמויה.

 

איתור הנזילות

בשלב הראשון חשוב להבין באיזו מערכת נמצאת הנזילה. קיימות 3 מערכות עיקריות שבעיה בהן יכולה להוביל לנזילה:

  • מערכת הדלוחין – מערכת זו מנקזת לביוב את המים מהמקלחת ומהכיורים. נזילה במערכת זו תתבטא בדרך כלל בטפטוף לא רציף. בכדי לבדוק נזילה במערכת זו איש המקצוע מבצע בדיקת הצפה. במידה ומפלס המים בכיור יורד, סימן שיש בעיית נזילה בצינור.
  • מערכת ההסקה – איתור נזילה במערכת זו מסובך יותר כיוון שהיא מאבדת מעט מים.
  • מערכת אספקת המים – נזילה בצינור במערכת זו תתבטא בטפטוף רציף. מערכת המים ומערכת ההסקה קשורות זו בזו ולכן האבחון נעשה בצורה דומה ומשתנה בהתאם לתוואי הדירה ולשיקולים שונים של בעל המקצוע.

בשלב השני, חברה לאיתור נזילות תעשה שימוש באמצעים מתקדמים כמו מצלמה תרמית או חיישן גז על מנת לאתר את מיקומו המדויק של הצינור הפגום שגורם לבעיות. הבחירה במכשיר נעשית ע"י בעל מקצוע מוסמך ורק לאחר ביצוע הערכה במקום.

 

עוד דברים שחשוב לדעת

איתור נזילה עולה בדרך כלל בין 1,400 ל-2,000 שקלים לדירה בגודל סטנדרטי. עבור דירת גן תצטרכו לשלם תוספת תשלום של אלף שקלים עבור בדיקת הצינורות בגינה. הרבה פעמים איתור הנזילה יכלול גם ביקור אצל השכנים שלכם, לכן חשוב לתאם עמם את הביקור של מאתר הנזילות. לא תמיד יהיה ניתן לאתר את הנזילות באמצעים טכנולוגיים, ולעתים נדרש לשבור קירות ולהוציא בלטות. עם זאת, לרוב מדובר בהרמה של מרצפות בודדות בלבד.

 

לסיכום

קיימים אינסטלטורים רבים המתמחים באיתור ובתיקון נזילות. אנו ממליצים להזמין בעל מקצוע המתמחה באיתור נזילות, ומחזיק בציוד איכותי המוביל לאבחון מדויק יותר. אל תשכחו לבקש ממאתר הנזילות דו"ח מפורט בסוף התהליך, על מנת לקבל החזר מהביטוח.

דליפת מים