חמישה טיפים להתקנת מזגן על הגג

אם אתם חיים במדינת ישראל, אנחנו לא צריכים להסביר לכם את חשיבות המזגן.

מזגן בבית הוא כבר מזמן לא בגדר מותרות – האמת היא שקשה מאד לשרוד את הקיץ הישראלי בלעדיו.

אחת הדרכים לחסוך מקום ולשמור על אסתטיקה, היא להתקין את המזגן במקום נסתר, על הגג.

לפני שאתם מתקינים מזגן על הגג, הנה חמישה טיפים שכדאי לקחת בחשבון.

 

התייעצו עם מומחה:

עם כל הכבוד למחקר שתבצעו באינטרנט, בסופו של דבר אין תחליף לידע של מתקין מזגנים בעל ניסיון. מתקין מומחה יוכל לייעץ לכם לגבי סוג המזגן שיתאים לכם, בהתאם לתקציב שלכם ולתפוקה שתזדקקו לה. אם הבית שלכם מורכב מחללים גדולים, תצטרכו לבחור מזגן שיוכל לקרר או לחמם את החלל כולו.

 

פנו למתקין מזגנים מורשה:

בשוק המזגנים יש לא מעט חאפרים שיבטיחו לכם התקנת מזגן במחירים מפתים. בדרך כלל, תגלו שהמחיר עולה במעמד ההתקנה. במקרים אחרים ההתקנה נעשית בצורה רשלנית ועלויות התיקון הופכות את ההוצאה ללא משתלמת. לכן, חשוב לפנות מראש לחברת מזגנים מקצועית שמעסיקה מתקיני מזגנים מורשים, עם טכנאי שיהיה זמין עבורכם במקרה של תקלה. ע.ק מזגנים שמה דגש על שירות אמין ומקצועי במחירים הוגנים – https://www.mco.co.il

 

וודאו את המחיר לפני ההתקנה:

לפעמים אנחנו מקבלים הצעת מחיר שנשמעת נפלא בטלפון, אבל לאחר ההתקנה מופתעים לגלות תוספות מחיר שלא ידענו מראש. חלק מהתוספות שאנחנו נדרשים לשלם על מחיר ההתקנה הן לגיטימיות – לעיתים יש צורך בצנרת מזגן ארוכה יותר, בתעלות PVC או בחציבה בבטון. אלו שאלות שאפשר לשאול גם בשלב השיחה הטלפונית, כדי להבין באיזה מצבים תצטרכו לשלם יותר ובאיזה סכומים מדובר.

גרים בבית פרטי? הגנו על המזגן מפני גניבה: תתפלאו לגלות, אבל גנבים לא בוחלים באמצעים וגם לא בסוג הרכוש שהם גונבים. מזגן הוא מוצר יקר, וככזה הוא מהווה יעד חביב על פורצים וגנבים. לכן – במיוחד אם אתם גרים בבית פרטי, חשוב להגן על המזגן מפני גניבה באמצעות מנעול וסורגים שיותקנו על המנוע.

 

אם אתם גרים בבניין משותף, השיגו הסכמה משאר הדיירים:

במידה ואתם מתגוררים בבניין דירות משותף ומעוניינים להתקין מזגן על הגג, ייתכן שתצטרכו לקבל אישור מועד הבית ומשאר הדיירים בבניין. בניינים רבים פועלים לפי התקנון של חוק המקרקעין, לפיו נקבע כי כל פגיעה בחזות החיצונית והאחידה של הבניין עלולה להוות פגיעה ברכוש המשותף. לכן יש צורך בהסכמה גורפת משאר דיירי הבניין לפני שינויים כאלה. החוק הזה חל גם על התקנת מזגן חיצוני על הגג.

לסיכום, התקנת מזגן על הגג היא פתרון אידיאלי שחוסך מקום ושומר על המבנה אסתטי. לפני ההתקנה, חשוב להתייעץ עם מומחה ולפנות למתקין מורשה ומקצועי.

 

הדלקת מזגן