איך מתקינים חיפוי חוץ באבן טבעית – המדריך המלא

אחת הסוגיות שאנחנו נדרשים אליהן בעת שיפוצים או בנייה של בית חדש היא חיפוי קיר חיצוני.

כיום קיימות אפשרויות רבות ומגוונות כאשר לכל אחת מהן ישנן יתרונות וחסרונות שונים הנוגעים לנראות, מחיר, יכולת בידוד ויכולת איטום ועמידות.

הבחירה בין סוגים שונים של חיפויי קיר עשויה להיות מבלבלת, ואין אפשרות שמתאימה לכולם.

איך בכל זאת אפשר לבחור את חיפוי הקיר המתאים? עם כך נסייע במדריך זה.

 

מהן האפשרויות השונות?

קיימות אפשרויות רבות לחיפוי קיר חיצוני, ורובן משתייכות לאחד הסוגים האלו:

חיפוי אבן טבעית:

מדובר באפשרות שתופסת תאוצה בשל הנראות היוקרתית שלה, יכולת הבידוד המרשימה אך עם זאת המחיר הוא בהתאם לאיכות. אבנים טבעיות בהן נעשה שימוש הן אבן חירבה, אבן כורכר, אבן גיר, אבן ירושלמית, בריקים, אבני לקט ועוד.

 

חיפוי שליכט:

חומר אקרילי צבעוני המשוריין בסיסים ומועשר בסיליקון. מדובר בשכבה גמישה המגנה על הקיר ממים, מונעת סדקים ומשפרת את הבידוד בבית. המראה של שליכט מזכיר מראה מגורגר של אבן, ומגיע בצבעים שונים וגודל גרגר שונה לפי רצון הלקוח.

 

צבע לקירות חיצוניים:

אופציה ללקוחות שלא אוהבים את המראה המגורגר של שליכט צבעוני או מעוניינים לחסוך את העלות היקרה. יש לציין כי ההגנה של צבע לקירות חוץ היא פחות מוצלחת, כאשר חומר זה לא מגשר על סדקים כמו חומרים אחרים ורגיש יותר למזג האוויר. שימוש בצבע קיר יצריך חידוש הצבע כל כמה שנים.

 

ציפוי אקרילי גמיש:

צבע המאפשר גישור על סדקים ומגיע ברמות שונות של גודל גרגר. ציפוי אקרילי מספק מראה חלק יותר מאשר ציפוי שליכט אך בעל נוכחות רבה יותר.

 

כיצד נבחר את האבן המתאימה לחיפוי קיר חיצוני?

כאשר אנחנו בוחרים חיפוי קיר או אבן לחיפוי הקיר עלינו להתחשב בתנאי מזג האוויר באזור, כאשר ככל שהם קיצוניים יותר כך יש לבחור חיפוי שעמיד יותר בפני מזגי אוויר ומגשר על סדקים. בנוסף, יש לקחת בחשבון את עיצוב החלונות והדלתות ולזכור כי החיפוי צריך להתאים להם בסופו של דבר. יש לקחת בחשבון את מחיר האבן, ולדעת שבאופן כללי אבנים מיובאות יקרות יותר מאבנים מקומיות, וככל שהאבן איכותית יותר כך מחירה גבוה יותר.

 

קחו בחשבון את יכולת האיטום של האבן

למשל, יש לבדוק האם האבן שנבחרה היא סופגת מים ואם עברה תהליך איטום כראוי. אבן טבעית סופגת מים שלא עברה תהליך איטום מספק לא תצריך למנוע התקררות של המבנה, בעיות רטיבות והיווצרות ירוקת על הקירות.

 

אבן בראשית – חיפוי חוץ מאבן טבעית איכותית

אבן בראשית היא חברה המספקת חיפוי חוץ באבן טבעית. החברה מספקת חיפויי חוץ מאבנים מקומיות ומיובאות באחד, בעיבודים וגוונים שונים לפי העדפתכם. תוכלו לבחור עיצובים ועיבודים שונים, החל מאבנים ירושלמים וכלה בסגנונות קלאסיים או מודרניים כגון חירבה, טרוורטין, אבני לקט ועוד.

 

קיר אבנים