חומר גלם H.P.L

אחד הטרנדים החמים כיום לחיפויים הוא שימוש בלוחות HPL, או בשמם העברי – טרספה. ה- HPL מיוצר בזכות טכנולוגיות חדשניות, המקנות לו יתרונות רבים על פני חומרי גלם אחרים המשמשים לחיפויים. במאמר זה, נסביר לכם את כל מה שתצטרכו לדעת על HPL ומה הופך אותו לכל כך פופולרי.

 

מה זה H.P.L?

H.P.L (High Pressure Laminate), הינו חומר גלם רב שכבתי מיוחד וחדשני הנפוץ כיום בעיקר בעבודות חיפוי. בארץ, ה- H.P.L מוכר גם בתור טרספה או פורמייקה עבה. למעשה, מדובר בחומר המורכב משני חומרי בסיס עיקריים: שכבות דפי קרפט ושכבות נייר עיצוביות. דפי הקרפט מהווים את השכבה הפנימית והעיקרית של ה- HPL, אשר עוברים בתהליך הייצור ספיגה בשרף וכבישה בלחץ גבוה מאוד. שכבת הנייר העיצובית מודבקת על גבי שכבות הקרפט ולמעשה נותנות ללוח ה- HPL את המראה הרצוי.

אופן הכבישה של שכבת הקרפט מקנה ל- HPL קשיחות ועמידות גבוהות במיוחד, מה שהופך אותו לחומר גלם אידיאלי לחיפוי קירות, מבנים ורהיטים. חברת אמבין פרו הינה החברה המובילה בארץ לייבוא והתקנה של לוחות HPL, והראשונה בעולם להשתמש בחומר זה לציפוי ארונות ורהיטים.

 

למה משמש H.P.L?

כפי שציינו, השימוש העיקרי של HPL הוא בחיפויים וציפויים לטובת מתן עמידות וחסינות, וכן עבור עיצוב ומראה חיצוני. בזכות העמידות הגבוהה של החומר, ניתן להשתמש בו לחיפוי קירות חיצוניים ופנימיים גם יחד, וכן לחיפוי גגות. שימוש נפוץ נוסף של ה- HPL הוא ציפוי ארונות ורהיטים, להם ה- HPL נותן עמידות רבה ללחות ורטיבות ובכך מאריך את חייהם.

 

מה הם היתרונות של H.P.L?

  1. עמידות ללחות ורטיבות: כפי שציינו למעלה, אחד היתרונות המרכזיים של ה- HPL הוא העמידות הרבה שלו לתנאי לחות ורטיבות. בשל כך, חומר ה- HPL הוא אחד החומרים המועדפים ביותר כיום לחיפוי אמבטיות ורהיטים מצד אחד, ולחיפויים חיצוניים מצד שני.
  2. נטול חומרים רעילים: חשוב לציין כי ה- HPL אינו מכיל חומרים רעילים כגון אסבסט, מה שהופך אותו לבטוח לשימוש.
  3. עמידות לתנאי אקלים קיצוניים: אחד הדברים שיש לקחת בחשבון, במיוחד כשזה מגיע לישראל, הוא עמידות לתנאי חום ומזג אוויר קיצוני. כאן נכנס יתרון מרכזי נוסף של ה- HPL, לו יכולת עמידות יוצאת דופן לתנאי אקלים קיצוניים וקרינת UV חזקה.
  4. עמידות לשריטות ומכות: אחת הסיבות שהשימוש ב- HPL לציפוי רהיטים הפכה לכה פופולרית היא העמידות הגבוהה שלו למכות ולשריטות, המאפשרת הגנה מקסימלית לרהיטים אותם הוא מצפה.
  5. עמידות לכימיקלים ולאש: אם עמידות לשריטות ורטיבות לא הספיקה לכם, תשמחו לשמוע כי HPL עמיד במיוחד לנזקי קורוזיה ואש.
  6. חומר חיפוי דק: כשעושים חיפוי לחדרי אמבטיה, עובי החיפוי הוא אלמנט חשוב שיש לקחת בחשבון, בעיקר מפני שחומר עבה מדי יקטין למעשה את מרחב האמבטיה. העובדה ש- HPL הוא חומר דק במיוחד, מאפשרת לנו להנות מחללים גדולים יותר בחדרים בהם נשתמש בו לחיפוי הקירות.
  7. מגוון עיצובים רחב: עיצוב הוא נושא לא פחות חשוב מעמידות, וגם כאן HPL מצטיין במיוחד. בזכות האפשרות להשתמש בניירות דקורטיביים בשכבה החיצונית של ה- HPL, ניתן למעשה לבחור כל סוג עיצוב בו תרצו להשתמש עבור החיפוי.