איך תבחרו את הפנל שהכי מתאים לפרקט שלכם?

צבע, סוג הפרקט וטעם אישי יכולים להשפיע על האופן שבו תבחרו את הפנל שהכי מתאים עבור הפרקט שלכם בבית או במשרד.

במאמר הבא נסביר על החשיבות של הפנל ונסביר לאיזה שיקולים כדאי להתייחס על מנת לבחור אותו בצורה מושכלת

התייעצות עם בעלי מקצוע מתחום הריצוף בכלל והפרקטים בפרט מגלה שיש המון הבדלים בין סוגים שונים של פרקטים. אבל מלבד ההבדל המוכר בין פרקט עץ, גושני, תלת שכבתי, סינתטי וכן הלאה, מסתבר שיש גם סוגים שונים של פנלים שבהם אפשר להשתמש. בהקשר הזה, הדגש חייב להיות על בחירה מושכלת של הפנל שהכי מתאים גם לסוג הפרקט וגם למטרות שאותן מנסים להשיג.

הדרך הכי נוחה לדעת איזה פנל מתאים לכל סוג של פרקט היא לבדוק את הצבע שלו. אם הפרקט בהיר, גם הפנל צריך להיות פחות או יותר על אותו ספקטרום של גוונים. אבל אם הפרקט כהה או טבעי, יכול להיות שדווקא פנל שחור יעשה את העבודה טוב יותר. בכל מקרה, אפשר לשאוב השראה מדוגמאות של פנלים ופרקטים ורק אז לקבל החלטה.

 

מה הקשר בין סוג הפרקט לבין סוג הפנל?

פנל שמתאים עבור פרקט עץ טבעי לא בהכרח יהיה באותן מידות כמו פנל שמיועד לפרקט סינתטי. אם נמצאים בשלבים המוקדמים של בחירת הפרקט ואז מחפשים גם פנל לפרקט שיתאים לו, צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי המפרט המלא. אם לא עושים את זה, עלולים לגלות מאוחר מדי שהפנל שנבחר מתוך הקטלוג או בחנות – פשוט לא מתאים לפרקט שהותקן.

חוץ מזה, אי אפשר לדבר על בחירת פנל לפרקט בלי להזכיר את הטעם האישי. בסופו של דבר, לכל אחד ואחת מאיתנו יש העדפות אסתטיות אחרות. על קצה המזלג, ניתן להזכיר בהקשר הזה את ההבדל בין העדפה לסגנון עיצוב מודרני, כפרי, קלאסי, וינטג' וכן הלאה. אז אם רוצים לבחור נכון את הפרקט, כדאי להכיר את האפשרויות וללכת עם תחושת הבטן ולא רק עם השיקולים הרציונליים.

 

כמה עולה פנל לפרקט?

הכלי שבו משתמשים על מנת לבצע סינון גס בין סוגים שונים של פנלים לפרקט יכול להיות מסגרת התקציב. מצד אחד, אין סיבה לחרוג מתוך מסגרת התקציב כי יש המון סוגים של פנלים. מצד שני, כל אחד ואחת מאיתנו יהיו מוכנים להשקיע סכום מעט אחר. לכן, כדאי לדעת מה המחיר הממוצע של הפנל ועל בסיס הנתונים הללו לקבל החלטה.

בסופו של דבר, העלות של פנל לפרקט היא פונקציה של איכות חומרי הגלם. בשביל לדעת איזה פנל לבחור עבור הפרקט הקיים בבית או במשרד, צריך לקבל הצעת מחיר מסודרת. כאשר פונים אל בעלי מקצוע, יש לוודא שהצעת המחיר כוללת התקנה.

 

עץ