המיקרופון במחשב הפסיק לעבוד? 3 סיבות לבעיה

מאז תחילת הקורונה העולם המוכר שלנו עבר לזום, וכבר התרגלנו לשיחות ווידאו במחשבים הניידים. נתקלתם בבעיה ולא שומעים אתכם? המיקרופון במחשב לא עובד? זוהי תופעה מוכרת ונפוצה, בעיה במיקרופון יכולה לנבוע מהמון סיבות שונות, אז בואו נגלה 3 סיבות נפוצות הגורמות לתקלה במיקרופון ונראה איך מתמודדים איתן.

 

הגדרות אפליקציה

ישנם הבדלים אם אינכם מצליחים להשתמש במיקרופון בכלל או שהבעיה היא נקודתית והיא באה לידי ביטוי רק באפליקציות מסוימות. אם המיקרופון במחשב עובד אך בתוכנה מסוימת הוא תקול, הבעיה היא בתוכנה ולא במיקרופון ולכן יש לגשת ישירות להגדרות התוכנה החיצוניות בכדי להבין מה גורם הבעיה ביישום ספציפי. לעיתים ווינדוס לא נותן הרשאה למיקרופון לאפליקציות ספציפיות, ניתן לשחרר את ההרשאה בעזרת ההגדרות הפרטיות במחשב, וללחוץ ליד האפליקציה הדרושה "הפעל".

במידה ואינכם בקיאים ביישומי המחשב, מומלץ להיעזר בתמיכה והדרכה טלפונית של טכנאי מחשבים מנוסה , ישנם מגוון טכנאים הפזורים בכל הארץ וישמחו לתת מענה. לדוגמא : טכנאי מחשבים בתל אביב, ראשון לציון, הרצליה, גבעתיים ועוד..

 

הגדרות מחשב

אם אתם לא מצליחים בכלל להפעיל את המיקרופון במחשב בלי קשר לאפליקציה מסוימת, סבירות גבוהה שווינדוס לא נותן הרשאה להפעלת המיקרופון שלכם, או שישנה שגיאת מערכת/ וירוס הפוגעים בתפעול המיקרופון וישנו צורך להפעיל מחדש את המחשב ולנקות אותו מתוכנות לא רצויות.

אפשר לבדוק זאת בהגדרות הפרטיות של כל מחשב ומחשב, ולוודא שהמחשב אכן מחובר ויש לו גישה ישירה למיקרופון ביישומי השולחן שלנו. לעיתים המיקרופון נמצא במצב של "השתק", או לחלופין, מונמך עד הסוף ולכן יש לעלות את עוצמת הווליום ל – 100 בכדי לבדוק את אם התקן הצלילים תקין ולתת הרשאה להפעלת המיקרופון.

 

תקלה חיצונית

סיבה זו היא כאמור, פחות נפוצה, וגורמת לכך שהמון גולשים ומשתמשים לא מודעים לקיומה. ישנם מקרים מסוימים שהם ישנה תקלה חיצונית הגורמת לפגם במיקרופון (שבר) או לזיהום החור שפוגם באיכות השמע של המחשב.

ברוב המחשבים, חור המיקרופון והשמע נמצא במקום פחות נוח ונראה לעין, וכל לכלוך יכול להיכנס אליו ולחסום את מעבר גלי הקול. במקרה כמו זה, המיקרופון יעבוד באופן חלש מאוד או לא יעבוד בכלל, ברגע שעלינו על התקלה הזו ניתן לנקות את חור המיקרופון בעזרת ספוגית כותנה מיוחדת או שואב אבק שידאגו לפתוח את מעבר גלי הקול ויחדדו את השמע במכשירכם.

לעיתים, יש גם סיטואציה שבה הרמקול נפגם באופן חיצוני ונשבר ובכך מאבד חלקים חיוניים המאפשרים את הפעלתו התקינה של הרמקול. במקרה שעלינו על בעיה של מיקרופון חיצוני שבור או תקול, נאלץ לשלוח את המחשב למעבדת תיקונים מקצועית שתתקן את הבעיה.

 

לסיכום

כפי שהזכרנו, ישנם מגוון אפשרויות המשביתות את המיקרופון שלנו בכל המערכת, חשוב שנדע איך לתפעל את חיבורי המחשב, ונצביע על הסיבה הספציפית שגורמת לבעיה ביישומי השולחן שלא מצליחים לקבל קלט מהמיקרופון.

מקרופון