החשיבות שבתכנון תאורה מסחרית

ישראל נמצאת השנים האחרונות בתנופת בנייה. בשל כך, עולה גם הצורך בתכנון תאורה מסחרית. כדי להבין מה זה בעצם אומר ואיך עושים תכנון תאורה מסחרית – ערכנו מחקר מקיף באינטרנט, יחד עם המומחים של 'שלומי מרציאנו אדריכלות ועיצוב'. את התוצאות תוכלו לקרוא בטקסט שלפניכם.

 

למה חשוב לבצע תכנון תאורה מסחרית

עיצוב תאורה מסחרית חשוב ממספר סיבות. קודם כל, תכנון תאורה מסחרית חשוב לפונקציונליות של המבנה. תאורה נכונה יכולה לעזור לאנשים לראות ולנווט בחלל ביתר קלות, דבר שחשוב לבטיחות ולפונקציונליות. בנוסף תכנון תאורה מסחרית מועיל לפרודוקטיביות. תאורה טובה יכולה גם לשפר את הפרודוקטיביות בחלל על ידי הפחתת עומס עיניים ועייפות.

אבל כדי להבין יותר לעומק את החשיבות של תכנון תאורה מסחרית, פנינו ל-'שלומי מרציאנו אדריכלות ועיצוב' והתייעצנו עם יועץ תאורה מקצועי. הוא הסביר לנו שתכנון תאורה מסחרית משפיע גם על האווירה במתחם. לדוגמה, תאורה חמה ועקיפה יכולה ליצור אווירה נעימה ומזמינה, בעוד תאורה קרירה וישירה יכולה ליצור תחושה אנרגטית ומודרנית יותר.

תכנון תאורה מסחרי

מי עושה תכנון תאורה מסחרית

כחלק מהניסיון שלנו להבין את הנושא לעומק, שאלנו את המומחים ב-'שלומי מרציאנו אדריכלות ועיצוב' מי מבצע תכנון תאורה מסחרי בפועל. לפי המומחים האדיבים, את השירות יכולים לבצע אדריכלים, מעצבי פנים או מעצבי תאורה. מעצבי תאורה הם אנשי מקצוע המתמחים במיוחד בעיצוב תאורה.

בנוסף, הופתענו לגלות כי לעיתים אפילו היצרנים עצמם עוסקים בתכנון. לחלק מיצרני התאורה יש צוותי עיצוב פנימיים אשר מציעים שירותי עיצוב. השירותים הללו נועדו לעזור ללקוחות לבחור את המוצרים הנכונים לפרויקטים שלהם.

תכנון תאורה מסחרי

אלמנטים חשובים בעת תכנון תאורה מסחרית

יש לא מעט היבטים שחייבים להוביל אתכם אם אתם מחליטים לבצע את תכנון התאורה המסחרית בפרויקט שלכם באופן עצמאי. קודם כל, תמיד חשוב לזכור מהי המטרה העיקרית של החלל, וכיצד תאורה יכולה לתמוך במטרה זו? לדוגמה, לחלל קמעונאי יהיו צרכי תאורה שונים מאשר למסעדה.

בנוסף, כדאי לשים דגש על יעילות אנרגטית. בחרו גופי תאורה ונורות חסכוניים באנרגיה כדי לחסוך בעלויות החשמל ולהפחית את טביעת הרגל הפחמנית של החלל. עוד אלמנט שחשוב לחשוב עליו הוא כיצד תתבצע השליטה בתאורה בחלל, כגון באמצעות מתגים, דימרים או מערכות אוטומטיות.

חשוב גם לתכנן תוכנית תחזוקה שוטפת לכלל גופי תאורה כדי להבטיח שהם תמיד תקינים. באותו ההקשר, חשוב להזכיר את ההיבט הבטיחותי. יש לוודא שתכנון התאורה כולל בתוכו את בטיחות החלל, כולל תאורת חירום ושלטי יציאה. ואחרון חביב – אסור להזניח את ההיבט האסתטי.

 

סיכום

בסך הכל, עיצוב תאורה מסחרי ממלא תפקיד מכריע בפונקציונליות, האווירה והקיימות של החלל. עיצוב תאורה מסחרי הוא לא פשוט, ולא קל לעשות אותו לבד. אם אתם זקוקים לעיצוב תאורה מסחרי – מומלץ לפנות לבעל מקצוע אשר מתמחה בתחום (אדריכל, מעצב פנים או מעצב תאורה).

תכנון תאורה מסחרי