הדברת מזיקים – איך זה מתבצע

אנשים רבים נמנעים מלהזמין הדברה נגד מזיקים מכיוון שהם חוששים מחומרים רעילים בסביבת האדם. הם מעדיפים להשתמש בחומרים טבעיים שלא תמיד מסייעים לפתרון אופטימלי. במאמר נפרט את סוגי ההדברות השונים וכיצד ההדברה מתבצעת.

 

הדברת מזיקים – מהי?

בעבר חומרי ההדברה אותם פיזרו המדבירים בבית הכילו כימיקליים הנקראים זרחנים אורגניים. חומרים אלו הם סוג של גז עצבים המשפיעים על המזיקים במקומות נסתרים מאחר והם מצויים בקפסולות המפוזרות במקומות קריטיים כמו המטבח וחדר האמבטיה. המזיקים נפגעים למעשה במערכת העצבים שלהם ולכן הם מתים מהחומרים.

היתרון בקפסולות שחלקן מפרישות חומרים מייד וחלקן האחר מפריש חומרים במשך שנה וחצי. לכן מדבירים רבים העניקו להדברה אחריות ארוכת טווח. יחד עם זאת, כבר לא משתמשים בשיטה הזו פרט לגידולים חקלאיים. כיום משתמשים רק בחומרים ידידותיים לסביבה. למידע נוסף בקרו באתר של אבי הדברות.

 

הדברה כימית שאינה מזיקה לסביבה

סוג הדברת מזיקים שאינו מזיק לאדם נשען על חומרים פריטרואידיים על בסיס שמן או מים. ההדברה מאפשרת שהות קצרה יותר מחוץ לבית מהדברת הזרחנים והיא אינה רעילה לאדם. חשוב לדעת שמדובר בהדברה אותה אישר המשרד לאיכות הסביבה. מומלץ לבצע הדברה זו פעם בשנה.

 

הדברת נמלים ביולוגית

הדברה ביולוגית היא הדברה בה משתמשים בחרקים על מנת שהמזיקים יאכלו אותם. למשל, אם יש לכם נמלים בבית יש לאתר את הקן שלהם ולפגוע במלכה שמטילה את הביצים. ללא המלכה הנמלים לא יגיעו יותר. בפיתיונות הביולוגיים שנושאים רעלים משתמשים רק בחקלאות בפיקוח.

 

הדברה אולטרה סונית

מדובר על הדברה נגד עטלפים, יונים ומכרסמים שאינה פוגעת בסביבה. מניחים מכשיר גלי קול בתדרים מותאמים למכרסמים אותם בני האדם אינם שומעים וכך מרחיקים אותם. הבעיה היא שלא נפטרים לגמרי מהבעיה כי המכרסמים עלולים לחזור. בנוסף, העלות של ההדברה יקרה יותר מאחר ויש צורך בכמה מכשירים,

 

הדברה ירוקה

ההדברה הירוקה או הטבעית נעשית באמצעות מלכודות ולכן אינה מסוכנת לבני האדם. מכניסים למלכודות פיתיונות צמחיים או חרקים אחרים ומצליחים ללכוד את המזיקים. מאחר ומדובר בחומרים טבעיים ללא כימיקליים השיטה יכולה לעזור לתקופה קצרה. למרות זאת, אין נזק לסביבה ואין צורך לשהות מחוץ לבית כמה שעות.

 

איך לבחור חברת הדברה?

בראש ובראשונה מומלץ לבחור בחברת הדברה שאינה משתמש בחומרים כימיים שמסוכנים לאדם. חייב להיות לחברה היתר לשימוש בחומרים מהמשרד לאיכות הסביבה ורישיון מדביר. שנית, מומלץ להזמין הדברה המבוססת על חומרים פריטרואידיים שאינם מזיקים לאדם.

שלישית, בדקו את ניסיונו של המדביר, הוותק שלו והאם הוא מקצועי. ניתן לקבל המלצות על מדבירים בפורטלים השונים, באתרי האינטרנט או ברשתות החברתיות. לסיכום, ערכו גם השוואת מחירים בין מספר מדבירים ובדקו את זמינותם. ככל שהמדביר יהיה מקצועי יותר, כך ההדברה תהיה מוצלחת יותר.

הדברה