הבניין מתפורר? יש מה לעשות עם זה

מבנים בסכנת קריסה, סדקים ועוד המון נזקים שקרו לבניינים במרוצת הזמן. יתרה מזאת, מבנים שקמו בעבר, לא מבוססים על אותם החומרים החדשניים ושיטות הבנייה החדשות שעמידות יותר בפני איתני הטבע או נזקי זמן.

 

שיקום מבנים בישראל

הבנייה כאן בארץ, בחלקה נבנתה לפני קום המדינה. כן כן, עוד לפני שהיה פיקוח על נושא הבנייה בארץ. חלפו השנים והבניין התחיל גם להיסדק, מה עושים? שיקום מבנים הוא התשובה בשבילכם. מדובר על עבודה שמחזקת ומשדרגת את המבנה הקיים והופכת אותו לבטיחותי ויציב יותר.

שיקום מבנים נולד מהתפיסה שניתן לשקם ולתקן נזקים במבנה ואפשר גם להסיר מפגעים שעלולים להוביל לנזק עתידי. מדובר על תהליך עם כמה שלבים, כחלק מהתהליך מבצעים גם: בדיקת נזקים מבניים, פינוי חומרים מסוכנים מהמבנה (כמו אסבסט), תיקון גגות ומרזבים, החלפת אינסטלציה ועוד.

 

מה ההבדל בין שיקום מבנה לשימור מבנה?

"כן, מדובר על בניין לשימור" זה משפט שכל שוכר בתל אביב מפחד לשמוע, כי המשמעות של היא מחיר קצת יותר גבוה בשכר הדירה, אבל מה המשמעות האמיתית? אומנם זה נשמע דומה, אבל שימור מבנה מוגדר כהחזרת נכס למצבו המקורי. אפשר לראות את זה הרבה באירופה, או בבניינים בסגנון אירופאי כאן בישראל. שומרים על העיצוב, הסגנון, הצבע ובעצם מבצעים חידוש למה שקיים.

במצב של שימור, לא מוסיפים חלקים חדשים במבנה, אלא רק מבצעים שיקום משמר לחלק מהמבנה.

 

למה לעשות שיקום מבנה?

חיזוק המבנה

אנחנו יודעים שבלא מעט מקומות בעולם יש שטפונות, רעידות אדמה ועוד מגוון אסונות טבע. גם בישראל לא לעולם חוסן, לכן כדאי ורצוי שהבניין שלכם יהיה מספיק חזק ועמיד. שיקום מבנה מחדש, משקם את יסודות הבניין ובכך מאפשר לו להיות חזק יותר במקרה של אסון.

 

מראה המבנה ומניעת בעיות שוטפות

מכירים את הבניינים האלו שכבר מרוב שהצנרת ישנה ובעייתית, הדיירים נעים בין נזילה אחת לאחרת ומתקלה אחת לשנייה. גם אם יש ביטוח, הרי למי יש כוח להתעסק עם הבעיות האלו וגם עם השכנים כל היום? שיקום מבנה ישדרג משמעותית את הצנרת וימנע בעיות עתידיות.

 

ערך הנכס

בסוף, מעבר לתיקונים המשמעותיים ושיקום הבעיות החשובות בבניין, גם הפן הקוסמטי חשוב. הרי מי לא רוצה לגור בבניין יפה, עם לובי נעים, מקלט משותף גדול ועוד. כל אלו לא רק תורמים לאיכות החיים היומיומית שלכם, אלא גם לשווי הנכס וערכו בשוק. שיקום מבנה יעלה את ערכו של הנכס באופן משמעותי וגם יתן לכם שקט נפשי.

 

לסיכום

שיקום מבנה הוא תהליך חשוב בבניינים ישנים וחשוב לבצע את הבדיקות ולהתחיל בתהליך, לפני שהבניין יתפורר. מדובר על תהליך שנחשב ללא יקר, לעומת התרומה שהוא מספק גם בשיפור חיי היומיום וגם בערכו של הנכס.

פרויקט מגורים