הביוב חסום? 3 פתרונות שכדאי להכיר

סתימה בביוב היא דבר שחשוב לפתוח אותו כמה שיותר מהר. בלי שהביוב שלכם פתוח, מהר מאוד אתם עלולים להגיע למצב של הצפה בשטח שלכם ולעיתים גם היווצרות של נזק כבד יותר לתשתיות הביוב. פתיחה של ביוב יכולה להישמע כמו משימה מורכבת, אולם בזכות ציוד מתקדם ניתן לעשות אותה בצורה מהירה ויעילה. כאן נספר לכם הכל על הציוד הזה.

 

סתימה בביוב

החורף נמצא בעיצומו ולא פעם הגשמים הרבים מובילים לסתימה בביוב. כמובן, סתימה בביוב יכולה להתרחש גם בשאר השנה, אולם חודשי החורף מועדים לפורענות בהקשר הזה. בניגוד לסתימה רגילה בבית, כאשר יש לנו סתימה בביוב סביר להניח שהיא נמצאת מחוץ לחלק של הביוב שנמצא אצלנו, ולכן הטיפול מורכב יותר. כאן https://www.smartliner.co.il נסביר לכם איך להתגבר על זה.

סתימה בביוב

 

שימוש בכבל

האפשרות הראשונה שעומדת לפניכם היא לפתוח את הסתימה באמצעות כבל. הכבל הזה שנקרא גם קפיץ מוכנס לביוב דרך הכיור או האסלה, והשילוב בין גמישות וקשיחות שיש בו מאפשרות לו מצד אחד להגיע לסתימה ומצד שני גם לפתוח אותה. הכבל הוא אמצעי נוח כיון שבמידה והסתימה לא מאוד רצינית הוא מאפשר לכם לפתוח אותה בצורה די מהירה, בלי להפעיל כלים מתקדמים אחרים.

 

הכנסת מצלמה

אחת הבעיות המרכזיות בסתימות בביוב היא שאנחנו לא יודעים מה בדיוק מקור הסתימה. גם אחרי שנפתח את הסתימה אי אפשר לדעת האם מדובר על טיפול זמני, ותוך זמן קצר אנחנו עלולים להיות במצב שבו הסתימה חוזרת. זו בדיוק הסיבה שכדאי לכם להכיר את המצלמה הזו. מדובר על מצלמה שמוחדרת לתעלות הביוב דרך הבית שלכם ומשדרת לאחור בדיוק את מה שקורה בפנים.

באמצעות כבל

 

שאיבה באמצעות ביובית

הכלי האחרון שעליו נדבר הוא ביובית. הביובית היא משאבה רבת עוצמה, ומפעילים אותה רק כאשר אין ברירה אחרת. במקרה של סתימה משמעותית במערכות הביוב, יש מקרים שבהם פשוט צריך לשאוב את כל תכולת הביוב החוצה ורק אז לגשת לטיפול בבעיה. הכלי שמאפשר לנו לעשות את זה נקרא ביובית, והוא מסוגל לפתור בעיות אף כלי אחר לא מצליח.

 

איך יודעים איזה פתרון מתאים?

אחרי שהבנתם שיש לא מעט אפשריות כיצד להתגבר על סתימה במערכות ביוב, אתם בטח שאולים את עצמכם איך יודעים מה הפתרון המתאים למצב שלכם. לשאלה הזו אין תשובה ברורה אולם ככלל ההמלצה שלנו היא להתייעץ עם איש מקצוע מהתחום. בדרך כלל תיאור קצר של המקרה יעזור לו להבין איזה אמצעי הוא המתאים ביותר לפתוח את הסתימה בביוב שלכם.

 

לסיכום

פתיחה של סתימה בביוב היא משימה שלעיתים דורשת הפעלה של כלים מתקדמים. בין הכלים שאיתם ניתן להתגבר על סתימות בביוב ניתן למנות את הביובית, המצלמה וכמובן הכבל. לכל אמצעי יש את המקרים שבה הוא המתאים ביותר לטיפול בסתימה.

שאיבה דרך ביוב