האם קבלן שיפוצים יכול לבצע איטום גגות מקצועי?

איטום גגות מקצועי הוא אחד המרכיבים המרכזיים של שיפוץ או בניית בית, הוא מאפשר לכם שקט והנאה מגג ללא דליפות בימי גשם, כניסת אבק או רוח ומזיקים שונים שיכולים לחדור לגג ולהשפיע על איכות חייכם.

בעיקר לקראת החורף כדאי לבדוק את האיטום בביתכם.

מי יכול לבצע איטום גגות?

קבלנים שונים יכולים לבצע איטום גגות, חלונות, מרפסות, בריכות וכו', קבלני איטום עוסקים בכל אלה עם חומרים שונים. כדאי ליצור קשר עם קבלן ולהבין האם הוא מתמחה שאותו האיטום בו אתם מתעניינים על מנת שהפעולה תתבצע בצורה הטובה ביותר.

מתי צריך לעשות עבודת איטום?

אתם הריי מכירים את הבעיות שמגיעות בחורף בעיקר בבתים ישנים – רטיבות בקירות, גגות דולפים, ביובים מוצפים. אומנם נדמה לנו שהחורף בארץ לא תמיד כל כך רציני אבל גם יום אחד של גשם רציני יכול להוות בעיה גדולה עבור הבית שלנו ולכן מומלץ לבצע איטום כתרופה מקדימה למכה. לקראת החורף בדקו את האיטומים השונים על מנת לוודא שלא יהיו נזילות שיכולו להביא לנזק גרוע כמו עובש במקומות שונים.

 

מערכות לאיטום גגות

ישנם סוגי שונים של מערכות לאיטום, כמובן שלא אתם תצטרכו לבחור בין המערכות וזה התפקיד של הקבלן שאותו תשכרו להגיד מה מתאים ויהיה היעיל ביותר אך כדאי שתכירו את האופציות שעומדות בפניכם כבעלי בית פרטי או מבנה מסחרי.

  • מערכת איטום פוליאוריטנית – מערכת איטום על בסיס מערכת פוליסיל, מערכות וותיקות בעלות נסיון העומדות במים לתקופות זמן ארוכות.
  • מערכת מולטיגום – מערכת המבוססת על פולימרים מבוססי מים, המולטיגום מבוסס על מים הוא בעל הדבקה מלאה לתשתית, ללא חיבורים וכך מונע באופ גדול את הסיכון לחדירת מים למבנה.
  • איטום גג איסכורית – גגות איסכורית משמשים למערכת קירוי עיקרית במבנים גדולים כמו מבני תעשיה, אולמות ספורט, מחסנים ועוד… גג איסוכרית שיבנה על פי כל הכללים בביצוע איכות יעניק למבנה שירות ארוך של איטום וקירוי. אומנם מרבית גגות האיסוכרית לא נבנים בהקפדה יתרה ופרמטרים הכרחיים כמו שיפועים, מרחקים ואטימת מקומות הברגים ולכן גגות מסוג אלו מתרופפים ולא נשארים איכותיים כפי שיכולים להיות.
  • מערכת איטום ביריעות ביטומניות – היא מערכת איטום שמשמשת בעיקר לגגות חדשים שבהם יש שיפועים עם בטקל. בשימוש איטום עם יריעות אלה יש להקפיד על שכבה מאזנת בעלת חורי אוורור למען איזון האדים והרטיבות. כך נדרש בתקן הישראלי.

יריעות אלה לא יתאימו לגגות שמלאים במתקנים כמו דודי שמש ומיזוג אוויר אשר יפריעו להנחת היריעות באופן יסודי.

 

לסיכום

אם אתם מתחילים לראות נזילות ורטיבות אל תחכו שהבעיה תיפתר מעצמה כי היא רק תחמיר ותקשה על תיקון הבעיה. זכרו לאטום מחדש כל כמה חורפים ותהנו מאיכות חיים יבשה ונעימה!

 

טכנאי