האם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה כבעל מקצוע

כיום, יש מספר חוקים במדינה שמאפשרים פטור ממס הכנסה ואם בעל המקצוע עומד באחד מהם הוא יוכל להגיש בקשה להחזרי מס על תשלומי המס העודפים ששילם. קבלת פטור ממס הכנסה לא ניתנת באופן אוטומטי ואם בעלי המקצוע זכאים לפטור, עליהם להגיש בקשה אקטיבית לפטור. רוצים לדעת מי זכאי לפטור ואיך ניתן להגיש את הבקשה? המשיכו לקרוא:

 

פטור ממס הכנסה או בעל המקצוע חלה או נפצע

כל בעל מקצוע בכל תחום יכול להיפצע או לחלות. בתחומים מסוכנים יותר, כמו בנייה או עבודה עם חומרים מסוכנים הסיכון לחלות או להיפצע עולה. אם בעל המקצוע חלה או נפצע ונקבעה לו נכות רפואית משוקללת של יותר מ- 90% לצמיתות, יכול להיות שהוא יהיה זכאי לקבל פטור ממס הכנסה בעקבות הכנסתו אם הוא המשיך לעבוד.

נקודות שחשוב לדעת על פטור ממס הכנסה בעקבות נכות רפואית

1. הוועדה שתחליט על אחוז הנכות הרפואית היא וועדה מטעם מס הכנסה. במהלך הוועדה על התובע לנכות להציג את המקרה הרפואי שלו ולהציג טפסים שתומכים בבקשתו.
2. השתתפות בוועדה כרוכה בתשלום אגרה על סך 659 ש"ח.
3. אם הוועדה אישרה את אחוז הנכות, פקיד שומה במס הכנסה יקבל את הזכאות של בעל המקצוע לפטור. אם הוועדה לא אישרה את אחוזי הנכות, התובע יכול לערער על החלטות הוועדה עד 45 יום מיום קבלת ההחלטה.
4. אם קיימת יותר נכות אחת, מבצעים שקלול של אחוזי הנכות וכך מתקבלת הנכות המשוקללת.
5. נכות לצמיתות היא נכות קבועה. בנוסף, ניתן לקבל את הפטור אם הנכות היא ליותר מ- 185 ימים (כלומר נכות ליותר מחצי שנה).


קבלת החזרי מס לבעלי מקצוע

כל בעל מקצוע, בין אם הוא שכיר או עצמאי, זכאי לקבל נקודות זיכוי במס הכנסה. מספר נקודות הזיכוי ניתנות באופן אוטומטי לכל אזרח במדינת ישראל (2.25 לגברים, 2.75 לנשים). נקודות הזיכוי שוות כסף, כאשר כל נקודת זיכוי שווה 236 ש"ח בחודש (נכון לשנת 2022).

ניתן לקבל נקודות זיכוי בעקבות מספר קריטריונים, לדוגמה: הורות לילדים, סיום לימודי תעודה או לימודים מקצועיים, סיום שירות מילואים, התגוררות בעיר המוגדרת כפריפריה ועוד.

ככל שבעל המקצוע יצבור יותר נקודות זיכוי הוא ישלם פחות מס הכנסה, כן ניתן להגיע לפטור מתשלום מס הכנסה בעקבות ריבוי נקודות זיכוי. שימו לב, ככל שההכנסה תהיה נמוכה יותר, כך נקודות הזיכוי יוכלו להתקזז עם התשלום החייב במס. גם עצמאיים וגם שכירים יכולים להגיש בקשה להחזר מס על הכספים העודפים ששילמו אם הם היו זכאים לנקודות ולא קיבלו את ההנחה בתשלום המס בגינם.

 

לסיכום, גם בעלי מקצוע יכולים לקבל פטור ממס הכנסה

יש מספר סיבות וקריטריונים שבגינם בעלי מקצוע יוכלו לקבל מס הכנסה, בין אם מדובר על נכות רפואית שמזכה אותם בפטור או קבלת מספר נקודות זיכוי. בדקו עוד היום האם אתם זכאים לפטור והגישו את הבקשה.

דולרים