האם ניתן לאטום גג רעפים שנוזל?

ימי החורף הבודדים שחווינו לאחרונה גרמו לנזקים קשים בבתי אב רבים. בירור קצר שערכנו בנושא גילה שהנזק הנפוץ ביותר הוא פגיעה באיטום של גגות הרעפים. החלטנו לבדוק את הנושא, כדי להבין אם מדובר בעניין שניתן לטפל בו וחזרנו עם המידע הרלוונטי. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתגלו תוך כמה רגעים את התשובה לשאלה שהוצגה בכותרת שלעיל.

 

אפשר לבצע איטום לגג רעפים

לא נלאה אתכם בפרטים ונציין מיד שתוכלו לבצע איטום של גג הרעפים הביתי שלכם. חשוב שתדעו שמדובר בתהליך שאסור לכם לבצע באופן עצמאי. שכן, הוא מחייב הסתייעות מצד גורמים שהוסמכו לדבר, בעקבות הסיבות הבאות:

  • יש צורך בהיכרות עם התזמון הנכון של איטום הגג
  • קיימות כמה שיטות איטום ועליכם לבחור את השיטה הנכונה ביותר
  • יש להשתמש בחומרי איטום איכותיים שמתאימים לרעפים
  • צריך להכיר בנהלי הבטיחות של עבודה בגובה

בשורות הבאות נרחיב אודות הנושאים הללו, כדי שתוכלו להכיר בנושא מקרוב ולהבין איך האיטום מתבצע בפועל.

 

הטיימינג לאיטום הגג

יש אנשים שיוצאים לבדוק תחילה פרטים אודות חומרי האיטום הדרושים כדי להבין את עלויות בניה. אנו כאן כדי לציין שמדובר בשלב מתקדם יותר שצריך להתבצע בהמשך. הנקודה הראשונה שחשוב להתעכב עליה בכל הנוגע לאיטום של גג רעפים היא התזמון. מומלץ לבצע את ההליך בימי הקיץ או בתחילת הסתיו, רגע לפני שהרעפים יתמלאו במים. שכן, אלה עשויים להיספג במי הגשמים והדבר עשוי להקשות על ספיגה של חומר האיטום.

איטום נזילה על הגג

בחירה בשיטת איטום נכונה

סביר להניח ששמעתם לא פעם שהפכים נמשכים. אם כך, כדאי שתדעו שסברה זו אינה נכונה בכל הנוגע לאיטום גגות. שכן, כאן ההפכים דוחים זה את זה. נסביר שיש חומרי איטום שונים שעשויים שלא להתאים אחד לשני. היכרות עם עובדה זו תוביל להסתייעות מצד מומחה שיבחר את 2 החומרים שיתמזגו יחד. הדבר מצריך בדיקה מקיפה אודות תשתית האיטום שכבר קיימת בגג הרעפים. כך שאם נעשה אצלכם איטום בחומר אקרילי, אתם תצטרכו להשתמש בחומר ביטומני (דומה לזפת) שיידבק בקלות לשאריות האקריליק שנותרו בין הרעפים.

 

הדרכים לאיטום הגג – ההסבר המלא

נציג כעת את 4 הדרכים הנפוצות ביותר שיאפשרו לכם לאטום את הגג באופן הרמטי:

  1. גומי ייעודי לגג רעפים – מדובר בגומי שניתן להניח ישירות על הסדק, כדי למנוע לחות ונזילה של מים
  2. חומר אקרילי – מדובר בחומר שמודבר על גבי בטון והוא נחשב לחומר איטום שמתאים לגגות רעפים שאין בהם שיפוע חד
  3. פוליאוריטנים – חומר שנצמד בצורה אחידה למשטח ומוביל לאיטום מיטבי
  4. יריעות ביטומניות – האיטום הנפוץ ביותר בארץ, משום שהוא לא דורש תחזוקה. אלה יריעות שמורכבות מחומרי גלם עמידים במיוחד שיכולים להחזיק למשך עשור ויותר

 

בחירה בגגן מומלץ – כך תעשו זאת

עליכם לבחור בגגן שנחשב למוסמך ומומלץ. שכן, גגן שעונה על 2 קריטריונים אלה יבצע את הבחירה הנכונה בחומר האיטום שיקנה לכם שקט נפשי לאורך שנים. תוכלו להגיע לבעל מקצוע שכזה תוך גלישה באתרים שמרכזים את כל המידע שנוגע לבניית בית.

 

השורה התחתונה

אפשר לבצע איטום של גג רעפים שנוזל בעקבות מי גשמים. הדבר צריך להתבצע בימים יבשים (כלומר, בתקופה שלא יורד בה גשם) תוך הסתייעות מצד בעל מקצוע שהוסמך לתחום. בשלב זה ברור לכם מיהו בעל המקצוע, איך תוכלו להגיע אליו ומה עליו לעשות בפועל כדי שתוכלו ליהנות מגג אטום לגמרי. בשלב זה נותר לכם ליישם את המידע שקיבלתם וליהנות מחורף נעים ויבש.

איטום גגות

שאלות ותשובות

ניווט במאמר