שבעה דברים שחובה לעשות בעת שיפוץ הבית

הבית שלנו הינו המפלט שלנו מחיי היום יום, הוא מהווה את המקום הבטוח שלנו והוא מייצג במקרים רבים את מי שאנחנו.

והנה הגיע הזמן להשקיע קצת בבית שלנו ולעשות שיפוץ, אז כל מה שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מתחילים את השיפוץ.

גודל השיפוץ

הדבר הראשון חשוב לעשות כשמחליטים לשפץ הוא להחליט, מהו גודל השיפוץ שנרצה לעשות. האם מדובר בשיפוץ קטן וקוסמטי או שמא מדובר על שיפוץ דירה קומפלט? ההבדל בין גודל השיפוץ יגדיר כמה פרמטרים חשובים מאוד, כמו משך השיפוץ וההשקעה הכלכלית שיהיה עליכם להשקיע.

שיפוצים קטנים יכללו בדרך כלל, צבעית קירות ותיקונים נקודתיים. בדרך כלל שיפוצים כאלו ייקחו מספר ימים בודדים.

לעומת זאת שיפוץ גדול יכול לכלול בתוכו אלמנטים רבים כמו שיפוץ השירותים, תיקוני חשמל, החלפת רצפות, החלפת צנרת, הוספת או הורדת קירות ובעצם השמיים הם הגבול. שיפוץ כזה בדרך כלל יעלה לא מעט כסף וידרוש תקופת זמן ארוכה יחסית.

איפה אתם תהיו בזמן השיפוץ

הדבר השני שיש לבדוק עוד לפני שמתחילים את השיפוץ עצמו הינה סוגיית המגורים שלכם בתקופת השיפוץ. בדרך כלל בשיפוצים קטנים ניתן להישאר בדירה למשך השיפוץ, אך חשוב לשים לב שאנשים עם בעיות נשימתיות, ילדים קטנים ואנשים מבוגרים מאוד יכולים לסבול מאי נוחות מסוימת כתוצאה מן האבק או ריח הצבע ולכן אולי שווה לשכור חדר במלון ללילה או שניים (או לנסוע למשפחה או חברים).

במקרים של שיפוצים ארוכים, חייבים למצוא מקום מגורים חלופי ולעיתים גם מקום אחסון לחלק או לכל החפצים שלכם. בדרך כלל שיפוצים כאלו יגררו בלגן רב, רעש, אבק ולא יאפשרו להישאר בבית כלל.

בחירת קבלן

בלשלב הבא יש לבחור את הקבלן המתאים למשימה שלכם. חשוב מאוד לבחור בקבלן המתמחה במצבים של שיפוץ דירות הסיבה לכך נובעת מהעובדה שבדרך כלל הוא יהיה מקצועי ובעל ניסיון רב יותר מאשר קבלן בניין.

חשוב מאוד לבחור בקבלן עם המלצות טובות, לבדוק עבודות קודמות שלו ולא לפחד לשאול את כל השאלות שיש לכם.

תחשבו על כל האפשרויות

אם בחרתם לעשות שיפוץ מאסיבי, מומלץ מאוד להשקיע זמן וכסף נוספים ולבצע את כלל העבודות הנדרשות לצורך שדרוג הבית. לדוגמה אם החלטתם להחליף מרצפות שווה לבחון את מצב הצנרת ולהחליפה או מנגד לבחון אופציות של החלפת הריצוף בפרקט.

עיצוב

החלטתם כבר על שיפוץ הבית והשיפוץ הזה לא צריך להיות פרקטי בלבד. שווה מאוד להשקיע גם בשדרוג העיצוב עצמו. אם אתם לא חזקים בתחום העיצוב (כמוני למשל) מומלץ מאוד להתייעץ עם מעצב פנים מומחה כדי שתקבלו את האפקט והעיצוב המדויק אותו רציתם.

זמן טוב להתחדש

בעת שיפוץ אנחנו משקיעים זמן רב ורוצים לקבל את אפקט הוואו. אחת הדרכים לעשות זאת הינה להחליף את הריהוט, צבעי הקירות ואף המרצפות. אל תפחדו להיות נועזים ולצאת מהקופסה.

אל תזרקו, תתרמו

בעיקר כשעושים שיפוץ גדול ישנם רהיטים, בגדים ומוצרי מטבח רבים אשר נרצה להיפטר מהם. במקום לזרוק הכל למכולה כשתגיע לחירייה בררו עם ארגוני צדקה, מועדוני נוער או עמותות שונות האם יש להן צורך בחפצים הללו. בדרך כלל הם ישמחו לבוא ולקחת כמעט כל דבר שמבחינתכם הוא כבר זבל.

שבירת קירות