גגות עץ – 5 תקלות נפוצות שכדאי לתקן לפני החורף

לגגות עץ יתרונות רבים: הבית נראה גדול יותר ואסתטי יותר, ההליך לא יקר יותר אך גורם לנכס להיות שווה יותר. אולם, גגות מעץ יש לתחזק בצורה שוטפת, זאת כדי שלא ייווצרו בהן בעיות. אנו כאן לעזור לכם להימנע מראש מהתקלות שיכולות לצוץ, בעיקר בתקופת החורף – ולהקדים תרופה למכה.

 

החלפות עץ ישן

גגות עץ לא מתבלים כל כך מהר, אך כאשר הם מתבלים יש להחליף אותם כמה שיותר מהר. ייתכן שלא כל הגג יהרס, אלא רק חתיכת אץ ממנו. במקרה כזה פנו לחברה המתמחה בעץ, שתתקן את החלק שהתבלה ויש להחליפו: https://s-i-m.co.il.

 

הצטברות של לכלוך – שבירת העץ

הגג הוא מקום שיכול להתלכלך בקלות: צואה של ינום, עלים יבשים, בוץ מגשם מחול, זבל ועוד. כל אלו גורמים למשקל על גג העץ, הדבר מחליש את הגג והופך אותו ליותר שביר. לכן, יש לנקות מפעם לפעם בחורף את הגג שמתלכלך עקב הרוחות.

 

הצטברות של לכלוך – חסימת המרזב

גם בגגות מעץ יש מרזב, כפי שאמרנו מקודם, הרוחות מביאות איתם המון לכלוך. לכן, בחורף לפני הגשמים, חייבים לבדוק שהמרזב תקין, ונקי מכל לכלוך. אם המרזב לא יהיה נקי, הוא ייסתם ולא ייתן לזרימת המים לצאת מהגג. הדבר עלול לגרום עומס יתר על גג העץ שלכם.

 

איטום הגג

לעיתים בגגות זזים הרעפים, כך שנוצרים חורים בין חלקי העץ. בנוסף ייתכנו רוכבים סדוקים או רעפים שבורים שנפלו. הדבר עלול לגרום לדליפה של מים לתוך חלל הבית ולהרוס את תכולתו. לכן לפני החורף יש לבדוק שהגג אטום לגמרי, זאת בשביל שלא ייכנסו מים לתוך הבית.

זכרו שתקרה רופפת לא מהווה סכנה רק לתכולת הבית, חלק רופף שיעוף מהגג מהווה סכנה ממשית להולכי רגל ברחוב. אם יצא חלק מן הגג וייפגע בהולך רגל, עוצמת המכה עלולה להיות קטלנית.

 

בדיקת חיבורי אנטנות ולווין

עם השנים, מתרופפים חיבורי האנטנות והלווין מהגג. יש לבדוק שהכל מחובר למקום כמו שצריך, שלא יעוף ברגע שתחל הסערה הראשונה. בדיקה יכולה להיות גם וויזואלית, לראות במבט אחד שהכל מחובר והכל נמצא במקום, אין צורך לעלות לגג לשם כך.

 

לסיכום

זכרו שעלייה על הגג כשאתם לא אנשי מקצוע מומחים עלול לגרום לכם לסכנה, כדאי ועדיף שלא תעלו לגג לבדכם, אם אתם לא בקיאים בבנייה. הדבר גם עלול להוביל לעבודה כפולה – אם לא ביצעתם את כל התיקונים בצורה ראויה, תיאלצו לקרוא לאיש מקצוע שיתקן את הדברים שלא הצלחתם. לכן, עדיף לקרוא לאיש מקצוע שיסיים את העבודה "במכה אחת".

כמובן שאת כל הפעולות כדאי לבצע לפני שהחורף מתחיל. ראשית זה בטיחותי יותר, שנית, כך התקלות לא ייגרמו לנזק.

גגות עץ

שאלות ותשובות

ניווט במאמר