3 בעיות שנוצרות עקב נזילה בדוד

כמו כל כלי שמכיל מים, גם מיכל המים של דוד השמש יכול לנזול.

למעשה, מדובר בתקלה שנחשבת מאוד נפוצה, והיא מגיעה במגוון צורות.

נזילות בדוד עלולות לגרום למספר בעיות, שעל חלקן תוכלו לקרוא ממש כאן.

הדבר הכי חשוב הוא שלא תנסו לתקן את הבעיות בעצמכם. שילוב של מים וחשמל כמו שיש בדוד שמש עלול להיות קטלני.

את תיקון הנזילות בדוד, והבעיות שנוצרת עקב נזילה בדוד חייבים להשאיר לאנשי מקצוע.

 

קצר חשמלי

בוודאי נתקלתם בטכנאי דודים שמציעים במסגרת שירותם לתקן את החיווט החשמלי או את המפסק בדוד, אם התקשרתם להתלונן על דוד מקצר. דעו לכם שרק לחשמלאי מורשה מותר לבצע תיקונים מסוג זה. מעבר לעברה על החוק, בכלל לא בטוח שמי שלא יודע להתעסק בחשמל ידע באמת לפטור לכם את הבעיה.

אם הפלאנג', התושבת בה יושב התרמוסטט של הדוד, צובר אבנית – תגלו מהר מאוד שיש לכם עסק עם דוד מקצר. ישנן עוד סיבות לכך שדוד השמש שלכם 'יקפיץ' את כל החשמל בבית, אך זו הסיבה המוכרת והנפוצה ביותר.

 

מים מלוכלכים

אם נכנסתם למקלחת או תכננתם לשטוף כלים במים חמים, ולפתע גיליתם שהמים יוצאים חומים או מלוכלכים – מרבית הסיכויים הם שהציפוי של הדוד נהרס. הצבע של המים הוא תוצאה של כניסה של חול או חלודה פנימה.

כשלא מתחזקים את הדוד הוא ינזול בסופו של דבר. תקלה כזו מצריכה החלפה מלאה, כשמחירו של דוד חדש נע סביב אלפיים ש"ח. זה אמנם יקר, אבל לאחר החלפה אמורים להיות לכם מים חמים ללא תקלות.

 

הצפה של הגג

כשדוד השמש נוזל, צריך לזכור איפה הוא נמצא ועל מה הוא נוזל. ברוב מוחלט של המקרים – דוד השמש נמצא על הגג, ונזילה ממנו יכולה לגרום להצפה של הגג. בהצפה יכולים המים לחלחל לקירות הבניין אם האיטום של הגג ישן או נעשה באופן רשלני.

כתוצאה מתהליכים של דוד נוזל , יכולות להיווצר רטיבויות בתקרה של הקומה העליונה. רטיבות תוביל כמעט תמיד לעובש, ומעובש לא קל להפטר.

הצפה של הגג יכולה לקרות כתוצאה מנזילה מגוף הדוד. אם איתרתם נזילה מגוף הדוד, ניתן לחלק את האפשרויות למקור הנזילה לשתי אופציות:

  1. הפלאנג' יהיה אפשרות הראשונה למקור הנזילה. החלפה של החלק הזה עשויה להוביל לפתרון הבעיה. זו האפשרות הראשונה כי זול יותר לתקן אותה.
  2. אפשרות נוספת לנזילה מגוף הדוד היא שקיים בקע. במקרה כזה חייבים להחליף את כל הדוד. עלות החלפה של מכלול הדוד תלויה במספר גורמים כגון נפח הדוד, היצרן, וכמובן איכות העבודה שמבצע הטכנאי.

 

סיכום

לסיכום, נזילה היא אחת התקלות השכיחות בדודי שמש. נזילות בדוד עשויות להיות שונות זו מזו, והנזקים הנלווים אליהן שונים אף הם. כדי לתקן דוד שמש יש לפנות לאיש מקצוע.

 

איש שרות