במה כרוכה הרחקת מזיקים מגגות

כאשר אנו מדברים על מזיקים אנו עוסקים בשלל בעלי חיים שנמשכים למקום בו חיים בני אדם ויכולים לגרום לנזקים. המזיקים יכולים להיות חיות קטנות מאוד כמו חרקים וכמובן גם חיות גדולות יותר כמו עכברים, חולדות, יונים, ואפילו נחשים.

המזיקים יכולים לפגוע במבנים ובתשתיות ולגרום לנזק כלכלי ניכר, וחלקם אף יכולים להעביר מחלות וחיידקים שונים, מה שיכול לגרום לנזקים בריאותיים לא פשוטים. מסיבה זו חשוב מאוד להיות עם יד על הדופק וברגע שיש מזיק כלשהו בסביבת המגורים שלכם להבין בדיוק מהו סוג המזיק ואיפה הוא נמצא ולהזמין מדביר מקצועי שיטפל במזיקים.

 

מזיקים בגגות

מכיוון שישנם סוגים רבים של מזיקים, ישנם גם מקומות שונים שבהם ניתן למצוא את אותם מזיקים, כאשר לכל בעל חיים ישנה העדפה מסוימת למקום בו נוח לו במיוחד. מקום זה יהיה מועד לפורענות בבית, וחשוב מאוד להקפיד על תשומת לב גבוהה. אחד המקומות הבעייתיים ביותר הוא גג הבית. גג הבית מהווה מקום מזמין לקינון של יונים ולהטלת ביצים. במצב כזה כבר קשה מאוד להתמודד עם היונים מכיוון שהיונה לא תעזוב קן שיש בו ביצים בקלות.

בעיה נוספת יכולה להיווצר בבתים שבהם יש גג רעפים. פעמים רבות עכברים אוהבים להתמקם בחלל שמתחת הרעפים, מקום שאין אליו גישה נוחה לא מתוך הבית ולא מחוץ לבית. עכברים שנמצאים בתוך הגג משמיעים רעשים בלתי פוסקים שמהווים מטרד רציני. כמובן שחוץ מעכברים יש גם מזיקים אחרים שאוהבים את החושך וההגנה שהחלק הפנימי של הגג מציע כמו חרקים שונים.

 

אז איך ניתן להתמודד עם מזיקים בגגות?

השיטה הטובה ביותר למנוע מיונים לעמוד או לבנות קן על הגג היא שיטה טכנית פשוטה: שיטת הדוקרנים. תוכלו להציב דוקרני מתכת פשוטים שפשוט מונעים מהיונים לעמוד לכם על הגג. שיטה נוספת היא לרכוש מעין פסלים של עורבים או ציפורים אחרות שמפחידים את היונים ומונעים מהן להתקרב לגג שלכם.

התמודדות עם עכברים או מזיקים אחרים שנמצאים בחלל הפנימי של הגג היא כבר יותר מורכבת ודורשת התערבות של מדביר מקצועי. ברגע שזיהיתם בוודאות שיש לכם מזיקים בגג חשוב מאוד ליצור קשר עם מדביר, מכיוון שמזיקים מתרבים במהירות.

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם עכברים בחלל הפנימי של הגג היא הצבת מלכודות מסוגים שונים. המלכודת לא תהרוג את העכבר וכך גם ניתן יהיה לשחרר אותו חי בטבע וגם למנוע ריח רע של נבלה בכל רחבי הבית. במקרים בהם המלכודת לא עוזרת ניתן להזמין לבקש מהמדביר שיפרק את הרעפים, ילכוד את העכבר, ולאחר מכן יחזיר את הרעפים למקום.

 

לסיכום

אז אם אתם משתגעים מרעשים שמגיעים מכיוון הגג ולא יודעים מה לעשות, הגיע הזמן לפעולה אקטיבית! פנו לאביה הדברות, המספקת גם שירותי הדברת מפעלים ותוכלו להיות בטוחים שהמזיקים יורחקו!

הרחקת מזיקים